اطلاعات دارویی و عوارض قرص کاپتاگون (captagon) چیست + عکس و خطرات جانبی

0

قرص کاپتاگون چیست و موارد مصرف و چه عوارضی دارد؟ اطلاعات دارویی و عوارض قرص روانگردان کاپتاگون (captagon) چیست + عکس و خطرات جانبی و موارد مصرف مواد مخدر کپتاگون و عوارض کوتاه مدت و بلند مدت مرگبار آن آشنا شوید

اطلاعات دارویی و عوارض قرص کاپتاگون (captagon) چیست + عکس و خطرات جانبی

قرص کاپتاگون چیست و موارد مصرف و چه عوارضی دارد؟

قرص کاپتاگون (captagon) نام تجارتی برای ماده شیمیایی fenethyline (فن اتیلین ) است. قرص‌های روانگردان کاپتاگون که نوعی آمفتامین دستکاری شده و اعتیادآور است
کاپتاگون در سال ۱۹۶۱ ساخته شد و بمدت ۲۵ سال جایگزین خفیفی برای امفتامین بود و برای درمان سندرم بیش فعالی کودکان به جای ریتالین مورد استفاده قرار گرفت این ماده ابتدا در درمان اقسردگی و حملات خواب و بیش فعالی کودکان مصرف می شد .

کاپتاگون از گروه امفتامین ها است و این ماده مخدر در بین تروریست هایی همچون داعش مورد استفاده های گوناگونی قرار می گیرد.

ماده مخدر کاپتاگون باعث می‌شود تا گروه‌های تروریستی در منطقه، خوی جانوارگونه پیدا کرده و نترس شوند.

بعد از خوردن کاپتاگون در بدن انسان کاپتاگون تبدیل به یک ماده مخدر امفتامینی و تئوفیلین می شود به این علت اکثر بدن سازان از آن برای ایجاد قدرت استفاده می کنند.

کاپتاگون با وجود غیر قانونی بودن به مدت ۲۰ سال است در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بدون نسخه به فروش می رود .

قرص کاپتاگون چیست و موارد مصرف و چه عوارضی دارد؟

خطرات و عوارض قرص روانگردان کاپتاگون

مانند همه انواع مواد مخدر و محرک ها در بین افراد متفاوت است.

جثه بدن، وزن، جنسیت، میزان سلامتی و معتاد بودن فرد می تواند نوع تاثیر گذاری بر بدن را تعیین کند. همچنین نحوه و میزان مصرف نیز تاثیر زیادی در بروز عوارض خواهد داشت.

بطور کل برخی از عوارض مصرف این قرص :

سرخوشی کاذب ، انرژی و هیجان کاذب و گشاد شدن مجاری قلب و خشکی دهان و سوء تغذیه و کاهش وزن و همچنین مشکلات مزمن خواب ، فشار خون بالا و ضربان نامنظم قلب ، سفت شدن و گرفتگی عضله ، نارسایی کلیه و…… تنها بخش کوچکی از عوارض و خطرات این قرص های روانگردان و محصول سوداگران مرگ است

همچنین بخوانید: اطلاعات دارویی و موارد مصرف داروی دتوکسین برای ترک اعتیاد + عوارض

قرص داعش ها

روزنامه “لوکورییه انترناسیونال” فرانسه پرده از یک راز بر می دارد و عنوان می کند که داعش از ماده مخدری به نام “کاپتاگون” استفاده می کند.

کاپتاگون باعث می شود که تروریست ها پس از مصرف آن از قدرت بدنی بالایی برخوردار شده و تمام احساس ترس و درد از آنها گرفته شود و این ماده موجب بی رحمی و خشنی این افراد می شود

این مواد مخدر در آزمایشگاه های مخصوص ناتو در کشور بلغارستان تولید می شود و از آن به عنوان “معجون محرمانه داعش” نیز یاد می شود.

کشف قرص روانگردان کاپتاگون

۹ میلیون قرص “کاپتاگون” که در پرتقال جاساز شده بود توسط پلیس در دسامبر ۲۰۲۱ کشف شد.

پیش از این پلیس امارات از کشف و ضبط بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار “کاپتاگون” در شیخ نشین دوبی خبر داد. متهمان مواد مخدر را در ظرف‌های یخچالی حاوی جعبه‌های لیمو به طرز شگرفی جاسازی کرده و به شکل لیمو قصد جابه جایی داشتند که توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند.

قرص‌های کاپتاگون که نوعی آمفتامین دستکاری شده و اعتیادآور است، در کیسه‌های کوچک پیچیده و درون پوستۀ پرتقال‌های تقلبی پنهان شده بودند.

لبنان اعلام کرد که تحقیقات برای شناسایی منشاء این محموله آغاز شده است.

نظرات