۴ فیلم برتر تاریخ سینمای هندی و شناخت بالیوود

0

فیلم هندی، دو کلمه آشنا که بارها و بارها از دهان اطرافیانمان می شنویم و اگر با آن نیز آشنایی نداشته باشیم ناخودآگاه به سمتش کشیده می شویم. فیلم هایی با داستان قوی و اما گاها اغراق زیاد. امروزه حتی در حوزه وب نیز شاهد ترند و پر بازدید شدن جمله دانلود فیلم هندی هستیم و دلیل آن هم تنوع بسیار بالای تولیدات سینمایی بالیوود و جذابیت های تصویری آن است.

از تمامی این موارد که بگذریم، همه از این موضوع اطلاع داریم که اکنون بهترین فیلم های دنیا در آمریکا و درواقع هالیوود تهیه و تولید می شوند. اما هندوستان با سینمای بالیوود خود هم از نظر میزان تولید سالانه و هم کیفیت فیلم و فیلمنامه رقابت شدیدی با هالیوود دارد. در این متن سعی داریم تا شما را بهتر با بالیوود و ۴ مورد از بهترین فیلم های ساخته شده در تاریخ این سینما آشنا کنیم.

سینمای بالیوود

با نوشتن سینمای بالیوود درواقع محدوده تولید فیلم هندی را کوچکتر کرده ایم. به فرض مثال سینمای هند محدود به بالیوود نیست بلکه عبارت است از فیلم هایی که در سراسر شبه‌قاره تولید و منتشر می شوند. اما در اینجا ما سعی داریم بالیوود که مهم ترین شهرک فیلم سازی هندوستان هست را معرفی نماییم.

بالیوود نام غیر رسمی صنعت فیلم سازی هندوستان به زبان های هندی و اردو است. درواقع می توان اینگونه بیان کرد که بالیوود همزاد آسیایی صنعت هالیوود بوده که فیلمسازی را به نوعی با هدف تجاری و فرهنگی انجام داده و در این مسیر نیز موفق بوده است.

میزان استقبال از این سینما نیز بخصوص در ساخت و تولید فیلم هندی جدید بسیار زیاد بوده است. اما آماری که اکنون قرار است گفته شود در سال ۲۰۰۱ رخ داده که بسیار قابل توجه می باشد. بالیوود در این سال معادل ۳٫۵ میلیارد بلیط فروخته و مخاطبین فیلم های این صنعت: کشورهای غربی، خاورمیانه، آسیای میانه، روسیه و آفریقا و اقلیت های اردو و هندی زبان سراسر جهان می باشد. تاکنون به خوبی متوجه شده اید بالیوود چیست و از چه میزان محبوبیتی برخوردار می باشد. اما ژانر سینمای هند اکثرا به یک شکل می باشد.

ژانر فیلم های هندی

معمولا و بطور کلی اگر دقت کرده باشید فیلم های هندی ژانر عاشقانه و درام به همراه کمی اکشن را دارا می باشد. اکثرا در فیلم های هندی پای یک زن در میان بوده و معشوقه وی سعی دارد با برخی افراد شرور برای بدست آوردن این عشق بجنگد و یا در این مسیر کارهای قهرمانانه بسیاری را انجام می دهد که باعث بروز احساسات بیننده شود. اما به تازگی در فیلم های هندی جدید ژانر ترسناک را مشاهده می کنیم و میبینیم که بالیوود سعی دارد در این ژانر فیلم های خود را تقویت کند.

اما چون به تازگی بصورت جدی وارد این ماجرا شده به مانند کودکی است که سعی دارد پا گرفته و رشد کند به همین خاطر امتیاز بالایی در این مسیر دریافت نکرده است. در این خصوص بالیوود ژانر کمدی!! را با ژانر ترسناک ترکیب کرده تا تنوع فیلم های این چنینی اش را بالا ببرد.

درکل فیلم های هندی در ساخت ژانر عاشقانه، درام، اکشن و مهیج تخصص بسیار بالایی داشته و موفقیت های بسیار زیادی را در این مسیر داشته است، حتی تعدادی از این ژانر در ۲۵۰ فیلم برتر جهانی نیز قرار داده شده اند و در برخی موضوعات جز بهترین های جهان هستند. اما از تمامی این موضوع ها که بگذریم بهتر است با ۴ فیلم برتر سینمای بالیوود و هندوستان آشنا شوید و از دیدن آن ها لذت ببرید.

 

۴ فیلم برتر سینمای هند و بالیوود

 

  • فیلم هندی ۱۹۷۵ Sholay

 بهترین فیلم های هندی

شعله یکی از قدیمی ترین و بهترین فیلم های هندی است که اکثر کاربران ایرانی حتی ممکن است در کودکی، نوجوانی و جوانی چندین بار این فیلم تماشا کرده و نهایت لذت را برده باشند. این فیلم محصول سال ۱۹۷۵ نزدیک به ۴۰ سال پیش می باشد که هنوز هم جز بهترین فیلم های احساسی جهان به حساب می آید.

این فیلم ژانری اکشن، عاشقانه و درام دارد و در به نمایش گذاشتن این سه ژانر موفق بوده است.

خلاصه داستان: راهزنی به نام جبارسینگ خانواده تاکور پلیس بازنشسته ای را به قتل می رساند و آنها به هم می رسند و از هم انتقام می گیرند و..

بازیگران این فیلم: Dharmendra , Amitabh Bachchan , Sanjeev Kumar

 

  • فیلم هندی ۱۹۹۵ Dilwale Dulhania Le Jayenge

بهترین فیلم های هندی

فیلم هندی داماد عاشق عروس را میبرد نیز جز بهترین فیلم های سینمای بالیوود و هندی بوده که محبوبیت خوبی را بدست آورده است.

خلاصه داستان: هنگامی که راج (شاهرخ خان) و سیمران (کاجول) برای اولین بار در یک تعطیلات بین راه آهن در اروپا با هم آشنا شدند، دقیقاً عشق در نگاه اول نبود، اما وقتی سیمران برای یک ازدواج ترتیب داده شده به هند برمی گردد، همه چیز تغییر می کند.

بازیگران این فیلم: Shah Rukh Khan, Kajol, Amrish Puri, Farida Jalal

 

  • فیلم هندی Bajrangi Bhaijaan 2015

بهترین فیلم های هندی

این فیلم هندی نیز به خوبی توانسته است در ژانر کمدی، اکشن، ماجراجویی خودی نشان دهد و جز بهترین فیلم های هنـدی سینمای بالیوود باشد.

خلاصه داستان: درمورد یک دختر پاکستانی است که ناشنوا است این دختر در کشور هندوستان گم شده است. و هیچ راهی ندارد برای برگشت در همین بین مردی بزرگوار سر راه او قرار میگیرد و این مرد قصد دارد تا دختر را به سرزمین خودش باز گرداند و…

بازیگران این فیلم: Nawazuddin Siddiqui, Salman Khan, Kareena Kapoor Khan

 

  • فیلم هندی Not Out 102

بهترین فیلم های هندی

این فیلم هـندی در ژانر درام به خوبی خود را نشان داده است و جز بهترین فیلم های هنـدی جهان و بالیوود بحساب می آید.

خلاصه داستان: در فیلم اماده که دتاترایا واخری (آمیتاب باچان) در سن ۱۰۲ سالگی است و میخواهد رکورد پیرترین مرد دنیا را با نام خود ثبت کند او پسرش ببولال را از دست خود عصبانی کرده و…

بازیگران این فیلم: Rishi Kapoor، Amitabh Bachchan، Jimit Trivedi

 

چکیده مطالب

موردی که همیشه مورد نیاز کاربران و بیننده های فیلم های هندی بوده است دانلود فیلم هنـدی دوبله فارسی است. شما کاربران و بیننده های گرامی می توانید با ورود به وب سایت کاران مووی که بهترین مرجع دانلود فیلم و سریال خارجی و بخصوص هندی است، موضوعات مورد نیاز خود را بصورت رایگان و با کیفیت بالا دانلود کرده و لحظات شادی را برای خود فراهم کنید.

تمامی فیلم های نام برده در مطالب فوق در وب سایت کاران مووی با دوبله فارسی و زیرنویس فارسی چسبیده موجود بوده و می توانید در کمترین زمان فیلم ها را دانلود کنید.

نظرات