بیوگرافی دکتر وحید آرین پزشک افغانی تبار و همسرش + عکس ها و اینستاگرام و سوابق

2

وحید آرین کیست, بیوگرافی دکتر وحید آرین پزشک افغانی تبار و همسرش +عکس ها و اینستاگرام و سوابق دکتر وحید آرین پزشک معروف افغانی تبار در بریتانیا و زندگی شخصی و شغلی دکتر وحید آرین از کودکی و مهاجرت از کابل و کمپ پناهندگی تا شهرت و جایزه پزشک سال و پدر و مادر و خانواده دکتر وحید آرین از کابل تا لندن و لیورپول را در ادامه میخوانید.

بیوگرافی دکتر وحید آرین پزشک افغانی تبار و همسرش + عکس ها و اینستاگرام و سوابق

بیوگرافی دکتر وحید آرین

دکتر وحید آرین در سال ۱۹۸۳ در کابل افغانستان در خانواده ای با ۸ فرزند متولد شد. او که دارای مدرک تحصیلی دکترا است از سن ۱۵ سالگی به بریتانیا مهاجرت کرد و حالا به یکی از چهره مشهور دنیا تبدیل شده است.

دوران کودکی و خانواده

پدرش تاج محمد نام دارد که شغلش عتیقه فروشی است. زمانی که پنج سال سن داشت، به همراه خانواده اش به پاکستان مهاجرت رسید. دوران کودکی سختی داشته که همزمان با دوران جنگ افغانستان و شوروی بود که با بمباران های موشکی سپری شد.
سفری پر خطر و مشقت بار که به گفته خودش: ما سه بار مورد حمله قرار گرفتیم، بدترین آن زمانی بود که توسط یک هلی‌کوپتر جاسوسی شناسایی شدیم و در عرض چند دقیقه، موشک پرتاب‌شده هواپیما به ما رسید”.

تمام چیزی که به یاد دارم، فقط گرد و غبار زیاد و سقوط موشک به طرف ما است. به طرز معجزه‌آسایی، ما زنده ماندیم.

زندگینامه دکتر وحید آرین پزشک افغانی تبار در بریتانیا

آن‌ها مدتی در کمپ مهاجران در پیشاور ماندند. کمپی که هر ده نفر آن‌ها ـ پدر و مادر و هفت خواهرش ـ در یک اتاق با غذای کم و بدون بهداشت زندگی می‌کردند. همه آن‌ها مبتلا به مریضی ملاریا بودند و وحید هم از مریضی سل رنج می‌برد

سه سال بعد، به کابل برگشتند و وحید به آموختن انگلیسی پرداخت و ۱۵ سال سن داشت، پدرش خانه خود را فروخت و بطور قاچاقی پسرش را کابل خارج کرد.

همسر دکتر وحید آرین کیست

دکتر آرین، سال ها پیش ازدواج کرده و یک پسر به نام زین دارد و در حال حاضر در چستر زندگی می‌کند.

او در سال ۲۰۱۲ به عنوان یک دکتر شایسته شناخته شد و اکنون بیش از ۱۰۰ پزشک متخصص (NHS) را با شفاخانه‌ها در افغانستان، سوریه، اوگاندا، آفریقای جنوبی و نایجریا فعالیت میکند.

همسر دکتر وحید آرین کیست

سوابق شغلی

دکتر آرین سال های اول زندگی خود را در اوج بمب باران های کابل گذراند و تلاش کرد تا در یک کمپ پناهندگی زنده بماند.

او در سن ۱۵ سالگی توسط پدرش به بریتانیا فرستاده شد و این سرآغاز تغییر مسیر زندگی اش بود.
آرین در کنار کار کردن، تحصیلات خود را در رشته پزشکی ادامه داد و با تلاش و کوشش به بخش طب به کالج کمبریج راه یافت و در نهایت به عنوان دکتر ان‌اچ‌اس(NHC) از این رشته فارغ التحصیل شد.

بیوگرافی دکتر وحید آرین

همچنین بخوانید: بیوگرافی شیوا نگار بازیگر ایرانی تبار و همسرش + عکس های خانوادگی و آثار

تاسیس موسسه خیریه آرین تل هیل

دکتر وحید آرین چهار سال قبل آرین تل‌هیل (Arian Teleheal) که یک مؤسسه خیریه است را تاسیس کرد تا پزشکان بتوانند در کشورهای جنگ‌زده با مبادله مشاوره در گوشی‌های هوشمند خود کار نمایند
این موسسه توسط سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شد و جایزه بین‌المللی صلح روتاری را به دست آورد.

او درباره علت تاسیس آرین تل هیل گفت: “من آرین تل‌هیل را تأسیس کردم تا مردم در شرایط وحشتناک بتوانند با استفاده از فن‌آوری، از سلامت جهان استفاده کنند. با این حال، ما نیز جوامع را به هم وصل می‌کنیم”.

جوایز و افتخارات دکتر وحید آرین

جوایز و افتخارات دکتر وحید آرین

دکتر وحید آرین که ۳۶ ساله و متولد شهر کابل پایتخت افغانستان است، به خاطر ارائه مبتکرانه خدمات پزشکی از راه دور به نیازمندان، به ویژه در مناطق جنگ‌زده شایسته عنوان « پزشک سال بریتانیا» شناخته شد.

او جایزه خود را از دستان دیوید بکام در مراسم ویژه اهدای جوایز امسال دریافت کرد.

و تحصیلات متوسطه و دبیرستان خود را در حالی که برای کمک مالی به خانواده، به صورت پاره وقت مشغول کار هم بود، طی کرد. بعدا او برای تحصیلات عالی راهی دانشگاه کمبریج بریتانیا، و هاروارد آمریکا شد.

صفحه اینستاگرام دکتر وحید آرین

صفحه رسمی وی با نشانی drwaheedarian در دسترس عموم قرار دارد که تصاویر و عکس های جدید بیشتری را در صفحه شخصی ایشان مشاهده کنید.

عکس های جدید دکتر وحید آرین

دکتر وحید آرین و دیوید بکام

عکس های خانوادگی دکتر وحید آرین

عکس های جدید دکتر وحید آرین

سوابق دکتر وحید آرین

دکتر وحید آرین در چند شنبه با سینا کیست

2 دیدگاه در “بیوگرافی دکتر وحید آرین پزشک افغانی تبار و همسرش + عکس ها و اینستاگرام و سوابق

  1. ملیحه گفت:

    دکتر جان باعث افتخار همه دنیا هستین

  2. مریم فیضی گفت:
    2
    2

    درود خدمت شما آیا امکان تماس با آقای دکتر عزیز هست؟

نظرات