آتش فشان دماوند چه زمانی قرار است فوران کند؟

1

قله دماوند که با  عنوان مرتفع ترین قله ایران و از نمادهای کشور شناخته می شود، بخاطر اتفاقاتی که در ماه ها و سال های پیش افتاده، احتمال آن را داده اند که آتشفشان دماوند فعال شود و اگر به یاد داشته باشید، در سال های پیش که زلزله های مختلفی در شهر دماوند رخ داد، احتمال فعال شدن آتفشان دماوند را داده و دستور دادن تا شهر تخلیه شود. اما این کوه دماوند در شهری با همین نام قرار دارد که شاید خیلی ها درباره جاهای دیدنی و طبیعت زیبایش اطلاعات زیادی نداشته باشند.

  قله دماوند

دماوند کجاست؟

دماوند شهری در شرق تهران و فاصله ۷۰ کیلومتری تا پایتخت است که به لطف ارتفاع، کوه ها و  از همه مهم تر، قله دماوند منطقه ای خوش آب و هوا و با طبیعت دلنشین است که برای طبیعت گردی و کوهنوردی یکی از جذاب ترین شهرهای ایران به شمار می رود. شهر دماوند از روستاها و شهرستان های مختلفی تشکیل شده است که شامل آبعلی، رودهن، مشاء، جابان، گیلاوند، کیلاوند و آبسرد هستند. هر شهری در دماوند جاهای دیدنی و جذابیت های خاص خود را دارد. بهترین زمان برای سفر به دماوند و لذت بردن از طبیعت زیبای منطقه، فصل بهار و تابستان است چراکه در این مدت، دماوند در بهترین شرایط آب و هوایی قرار دارد و و بی شک، طبیعت گردی در این منطقه بسیار لذت بخش خواهد بود.

از طرفی، فصل زمستان هوای دماوند بسیار سرد و سوزناک شده و در اکثر روزها هم شاهد بارش های سنگین وبرف و باران در منطقه هستیم اما در این ایام، شهر آبعلی به منطقه ای توریستی تبدیل می شو چراکه یکی از جذاب ترین پیست های اسکی ایران با نام پیست اسکی آبعلی در این منطقه واقع شده و در روزهایی که قرار است مسابقات اسکی در پیست آبعلی برگزار شود، شاهد ترافیک های سنگینی در منطقه هستیم.

همه چیز درباره آتشفشان دماوند

طبقه  گزارشات باستان شناسی گفته می شود اولین فوران آشتفشان در دماوند کمتر از ۲ میلوین سال پیش رخ داده و همچنین، کوه دماوند بیشترین فوران های خود را بین ۳۰۰هزار الی ۶۰۰هزار سال پیش داشته و آخرین فوران آتشفشان دماوند هم نزدیک به ۷۵۰۰ سال پیش رخ داده است. از آن موقع تا الان کوه دماوند هیچ فوران جدی نداشته اما به لطف چشمه های گوگرد، چشمه های آبگرم و گزارشاتی از نیمه فعال بودن کوه که توسط کوهنوران ارائه شده است، کوه دماوند را یک آتشفشان نیمه فعال نامیده اند.

در اطراف کوه دماوند، نزدیک به ۳ میلیون نفر زندگی می کنند و از طرفی، بخاطر نزدیکی به پایتخت و همچنین قرارگیری کوه دماوند روی گسل شهرهای شمالی، دو استان پرجمعیت و مهم ایران و چندین میلیون نفر را در معرض خاطر قرار داده است. در سال های اخیر اما، زلزله های ۵ ریشتری در کوه دماوند و مناطق اطراف رخ داده و گزارشات مردمی هم بخارات گوگرد از  بالای کوه دماوند را نشان می دهد و کارشناسان میگویند به لطف این موضوع، احتمال فوران مجدد آتشفشان دماوند بعد از هزاران سال وجود دارد.

قله دماوند

جاهای دیدنی دماوند

از کوه دماونـد و حرف و حدیث هایی که درباره فوران آتشفشانش بگذریم، دماونـد منطقه ای بی نظیر برای گشت و گذار و طبیعت گردی است. بسیاری تصور می کنند کل شهر دماوند فقط دشت ها و دریاچه بوده و این شهر فاقد جاذبه های تاریخی است اما برج شیخ شبلی و حمام های تاریخی از بهترین جاهای دیدنی دماونـد است که در این منطقه می توان بازدید کرد. در نظر داشته باشید برج شیخ شبلی در میان اهالی دماونـد از ارزش و احترام بالایی برخوردار است چراکه ایشان در گذشته، حاکم  دماونـد بود و در دوران حاکمیتش، دماونـد  یکی از بهترین دوران خود را سپری میکرد.

از مناطق جذاب برای طبیعت گردی هم دشت لار با عنوان بزرگترین پارک ملی اطراف تهران، دریاچه های تار و هیور و غیره اشاره کرد. لازم به ذکر است اگر میخواهید از دشت لار بازدید کنید، علاوه بر تنها گونه عقاب طلایی، انواع و اقسام جانوران را مشاهده می کنید که در میان دشت های شقایق پارک لار زندگی می کنند. همچنین از نظر کوهنوردان، دشت لار جذاب ترین مسیر صعود به دماونـد هم به شمار می رود.

قله دماوند

رزرو ویلا دماونـد و اقامتی خاطره انگیز از سایت لوکس ویلا

قبل از اینکه دماونـد بخواهد فوران کند و طبیعت زیبای منطقه به خطر افتد، خوب است از طبیعت زیبا و هوای دلنشین دماوند بازدید کنیم. از آنجایی که دماونـد در نزدیکی تهران قرار دارد، اکثر پایتخت نشین ها دماونـد را به عنوان مقصد تفریحی اوقات فراغت خود انتخاب می کنند. برا ی اینکه اقامتی چند روزه در دماونـد داشته باشید، کافیست به سایت لوکس ویلا مراجعه کنید و در میان تنوع بالایی از انواع ویلاها و اقامتگاه های مختلف، بهترین اقامتگاه را متناسب با بودجه و سلیقه خود انتخاب کرده و از سفر به دماونـد، نهایت لذت را  ببرید.

انواع اقامتگاه ها در دماونـد

در شهر دماونـد و شهرستان هایش مانند ابسرد، گیلاوند، دماونـد، آبعلی، کیلاوند و غیره، انواع ویلاها و اقامتگاه های ارزان قیمت و گران قیمت متناسب باهر بودجه و سلیقه ای وجود دارد. با مراجعه به سایت لوکس ویلا و صفحه اجاره ویلا در دماوند، می توانید میان آپارتمان های مبله، خانه، سوئیت، ویلاهای بدون استخر و ویلاهای لوکس و استخردار درکنار باغ ویلاهای بزرگ و سرسبز، هرکدام را که میخواهید انتخاب کرده و برای اجاره ارزان ویلا و سوئیت در دماوند با کارشناسان لوکس ویلا تماس حاصل فرمائید. همچنین برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می توانید با کارشناس دماونـد سایت لوکس ویلا تماس بگیرید.

لازم به ذکر است از آنجایی که دماونـد منطقه ای محبوب و توریستی به حساب می آید، در روزهای آخر هفته و بخصوص ایام خاص سال مانند تعطیلات چند روزه به شهری شلوغ تبدیل خواهد شد و برای اجاره ویلا در دماونـد طی این ایام، پیشنهاد می کنیم از یک هفته قبل از تاریخ سفر خود نسبت به رزرو ویلا در دماونـد اقدام کنید. تمامی اقامتگاه هایی که از طریق سایت لوکس ویلا اجاره داده می شوند همواره قبل از رسیدن مسافر با مواد مخصوص ضدعفونی می شوند تا مسافران، سفری به دغدغه و خاطره انگیز در دماونـد داشته باشند.

1 دیدگاه در “آتش فشان دماوند چه زمانی قرار است فوران کند؟

  1. مجتبی فلاح گفت:

    به اون بی سوادی که این مقاله رو نوشته بگید قله ی دماوند تو لاریجان آمل و استان مازندران هست و ربطی به شهر دماوند نداره‌ البته در گذشته ی نه چندان دور شهر دماوند هم مال آمل و مازندران بود

نظرات