تزئین و طراحی ویترین مغازه پوشاک و کیف و کفش

0

تزئین و طراحی ویترین مغازه پوشاک و کیف و کفش

ویترین مغازه : اولین چیزی که مشتریان از کسب و کار شما درک می کنند طراحی و جلوه ی ویترین مغازه شما می باشد. چرا که به عنوان یک معرف اولیه از محصولات عمل می کند و باید طوری طراحی شود که موجب مکث و توقف رهگذران شود. در این راستا امروزه فروشگاه های بزرگ برای داشتن ویترین جذاب تر با هم به رقابت می پردازند و برای موفقیت بیشتر از ابتکار و خلاقیت بهره می گیرند.

برای همین برای انتخاب و طراحی ویترین مغازه حتما به نکاتی که در زیر به آن اشاره میشوند توجه نمایید:

ویترین مغازه

ارتفاع مناسب ویترین مغازه

محصولات در ویترین مغازه باید در ارتفاع مناسبی قرار بگیرند تا با دید مستقیم رهگذران هم سطح باشند با این کار محصولات خود را راحت تر در معرض دید مشتریان قرار می دهید. برای اطمینان از این مورد بهتر است خود را همانند یک رهگذر فرض کرده و از جلوی مغازه خود رد شوید. جالب است بدانید که چشم انسان به صورت طبیعی به آیتم هایی توجه می کند که در خط دید مستقیم او قرار می گیرند، طوری که نیاز به بالا یا پایین کردن چشم ها نیست. شاید این موضوع بنظرتان ساده بیاید اما بسیاری از فروشگاه ها و مغازه ها همین یک عامل ساده را نادیده گرفته و محصولات خود را بروی زمین و در ارتفاع پایین ویترین قرار می دهند.

ویترین مغازه

ویترین مغازه

ویترین مغازه

مفهوم ویترین مغازه

یکی از نکات مهم طراحی،” مفهوم” است، ویترین یک مغازه باید به شکلی گویا و قابل فهم، مفهوم و شعار اصلی فروشگاه را به نمایش بگذارد، برای نشان دادن این مفهوم و هدف اصلی همیشه نیازی نیست به طور مستقیم، محصول مورد نظر را در ویترین مغازه قرار دهیم، گاهی با اشکال مترادف و مشابه محصول نیز می توان به شکلی زیرکانه به معرفی و تبلیغ پرداخت.

برای مثال اگر می خواهید ویترین مغازه ی شما معرف فروشگاه لباس بانوان باشد، با ایجاد اشکال منحنی و ظریف و استفاده از رنگ های روشن و ملایم به طراحی ویترین بپردازید، در این صورت، ظرافت را با کمک اشکال هندسی به شیوه ای غیر مستقیم نمایش داده اید.

ویترین مغازه

ویترین مغازه

ویترین مغازه

دید مناسب داخل مغازه از ویترین

یکی دیگر از نکات مهم طراحی ویترین فروشگاه، دید مناسب به فضای داخلی مغازه است، همان طور که در طراحی فروشگاه برند های معروف مشاهده کرده اید در برخی از این طراحی ها ویترین، ساده و تمام شیشه کار شده و از استند های کوتاه برای قرارگیری پوستر استفاده شده است. طراحی ویترین می بایست فضای داخلی را تا حدی به نمایش بگذارد و تمام سطح خارجی فروشگاه پوشیده از طرح ها و مانکن های مختلف نشود.

ویترین مغازه

ویترین مغازه

ویترین مغازه

دکوراسیون ویترین مغازه بوتیک زنانه

فروشگاه پوشاک زنانه شامل انواع لباس ها، مانتو، شال و روسری می باشد که گاه به صورت مجزا و یا در کنار هم به فروش می رسند. برای طراحی دکوراسیون اینگونه مغازه ها بهتر است به این نکته توجه نمایید که دکوراسیون باید به گونه ایی باشد که انواع پوشاک نمایش خوبی داشته باشند و به راحتی طرح و مدل آنها قابل رویت باشد و همچنین فضای دسترسی مشتری نیز فراهم آمده باشد تا موجب رضایت مشتری و همچنین خرید مناسب وی شود.

ویترین مغازه

ویترین مغازه

ویترین مغازه

دکوراسیون ویترین مغازه بوتیک مردانه

در اغلب بوتیک های مردانه علاوه بر انواع لباس، کفش و سایر ملزومات مورد نیاز آقایان نیز به فروش می رسد، بر همین اساس لازم است برای انتخاب دکوراسیون داخلی مغازه دقت زیادی شود و فضایی را ایجاد نمایید که از هر لحاظ مناسب و ایده آل باشد. در ادامه مدل های متنوع و زیبای انواع دکوراسیون بوتیک مردانه را ملاحظه می فرمایید که با الگوبرداری از این طرح های شیک و زیبا می توانید بهترین دکوراسیون را برای فروشگاه پوشاک مردانه داشته باشید.

ویترین مغازه

ویترین مغازه

ویترین مغازه

دکوراسیون ویترین مغازه کیف و کفش

دکوراسیون اغلب مغازه های کیف و کفش به این دلیل که اقلام قابل فروش و محصولات دارای اندازه و ابعاد کوچکی هستند و همچنین باید طرح و مدل آنها قابل مشاهده باشد، به صورت طبقه بندی شده و قفسه ایی انجام می گیرد و دکور داخلی اینگونه فروشگاه ها اغلب از جنس ام دی اف می باشد. در این بخش مدل های متنوع و زیبای انواع دکوراسیون مغازه های کیف و کفش را مشاهده می فرمایید که هر یک انتخاب مناسبی برای شما می باشند.

ویترین مغازه

ویترین مغازه

ویترین مغازه

منحصر به فرد بودن ویترین مغازه

منحصر به فرد باشید و توجه ها را به خود جلب کنید. اگر همه در طراحی ویترین شان از روبان استفاده می کنند شما از بادکنک استفاده کنید یا هر چیز متفاوت دیگری. این مسئله به ویژه در بین هم صنفانی که در یک محدوده فعالیت می کنند بسیار حائز اهمیت است.

ویترین مغازه

ویترین مغازه

ویترین مغازه

به روز بودن ویترین مغازه

به روز بودن ویترین یک فروشگاه و هماهنگ بودن با سن و سال مشتریان به طبع نقش مهمی در موفقیت و افزایش راندمان فروش خواهد داشت. بهترین توصیه برای به روز کردن ویترین این است که با داشتن یک ویترین خلوت و کم اکسسوار شما می توانید با ورود اجناس جدیدتر به فروشگاه و مغازه به راحتی جدیدها را با قدیمی ها جابه جا کنید.

ویترین مغازه

ویترین مغازه

ویترین مغازه

مدل ویترین مغازه

ویترین مغازه

ویترین مغازه

ویترین مغازه

نظرات