معرفی و بررسی روش های پرطرفدار کاشت مو

2

معرفی روش های کاشت مو

سال‌های سال زنان و مردانی که به هر دلیلی دچار ریزش شدید مو و طاسی شده بودند در سر خود رویای بازگشت موهایشان را از طریق یک معجزه می‌پروراندند. آن‌ها برای تحقق این خواسته از انواع داروهای گیاهی و شیمیایی استفاده کردند اما آنطور که باید به نتیجه نرسیدند. با پیشرفت علم و دستیابی به اطلاعاتی دقیق در مورد چرخه زندگی فولیکول‌های مو، پزشکان موفق به اختراع روشی به نام کاشت موی طبیعی شدند که در مدت کوتاهی با استقبال جمعیت عظیمی از مردم در سراسر دنیا مواجه شد. با گذشت زمان و جلب شدن توجه دیگر پزشکان به این متد، روش‌های مختلفی برای ایمپلنت مو معرفی شد که کلینیک فوق تخصصی پوست و موی هلیا در این مقاله به توضیح برخی از پرطرفداترین آن‌ها می‌پردازد.

 روش های کاشت مو

روش های کاشت مو کدام‌اند؟

ثابت شده است که تمام روش های موجود برای درمان ریزش مو کاملا مفید می‌باشند. تنها تفاوت این متدها با همدیگر در نحوه استخراج فولیکول‌های مو، میزان عوارض جانبی و دوره نقاهتشان است. در ادامه به توضیح بهترین روش های کاشت مو طبیعی می‌پردازیم:

  1. کاشت مو به روش FUT

کاشت مو به روش FUTاولین متدی بود که برای ایمپلنت ایجاد شد و مختص آن دسته از افرادی است که دچار ریزش مو گسترده شده‌اند. طی این متد که در کلینیک فوق تخصصی پوست و مو هلیا نیز انجام می‌شود، آقای دکتر خراسانی یک لایه از پوست سر را که حاوی تعداد مناسبی از فولیکول‌های مو است را برداشته وسپس جای آن را بخیه زده می‌زند که نتیجه این بخیه، باقی ماندن یک جای زخم خطیمی‌باشد. فولیکول‌های برداشته شده از پشت سر،توسط تکنسین‌ها به دسته‌ای از گرافت‌ها تقسیم می‌شود که تقریبا هر کدام از آن‌ها داراییکیا دو فولیکول مو خواهند بود. پس از این که بهترین و مقاوم‌ترین فولیکول‌ها با استفاده از میکروسکوپ، انتخاب شدند، برای پیوند به ناحیه کچلی، آماده خواهند شد و بنابراین، نتیجه حاصل از این متد بسیار طبیعی خواهد بود. هر زیباجو در یک جلسه پیوند مو به روش FUT ، می‌تواند حدود تا ۵۰۰۰ فولیکول مو پیوندبزند که عدد بسیار قابل قبول مخصوصا برای آن دست از افرادی است که دچار طاسی‌هایگسترده می‌باشند.

روش های کاشت مو

  1. کاشت مو به روش میکروگرافت

یکی از روش‌های کاشت طبیعی مو که موفق شده در مدت زمان بسیار کم در بینزیباجویان طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهد، کاشت مو به روش میکروگرافتاست. پیوند میکرو گرافت یا پیوند فولیکولار، روشی سودمند برای آن دسته از افرادی می‌باشد که دچار آلوپسییا ریزش شدید مو شده‌اند.مزیت اصلیمیکروگرافت این است کهفولیکول‌های مو را به طوری از فرد زیباجو می‌گیرند کهطی آن حداقل میزان زخم را تجربه کندو این زخم به راحتی حتی با موهای خیلی کوتاه پنهان می‌شود. علاوه بر این، در طی روش ایمپلنت موی میکروگرافت، فولیکول‌های مو را به صورت تکی با استفاده از یک هولدر مخصوص و الکتریکی بر می‌دارند؛ بنابراین احتمال خطای انسانی به شدت کاهش می‌یابد. در واقع این متد از روش FUE یا همان FIT پیروی می‌کند.

  1. کاشت مو به روش SUT

کاشت موی دائمی و طبیعی به روشSUT روشی است که پزشک برای آن از یک دستگاه اتوماتیک و قلمی شکل استفاده کرده و اقدام به استخراج و سپس پیوند حدود ۳۵۰۰ الی ۱۰۰۰۰ فولیکول مو می‌‌نماید. این تعداد گرافت برای درمان طاسی‌های گسترده سر بسیار مناسب است همچنینانجام روش SUT، تمام دغدغه‌های ناشی از استرس داوطلبان برای عوارض جانبی و تاثیر نهایی کاشت مو را به طور کل به دست فراموشی سپرده است. همچنین بازخوردهای کاشت مو با این روش در سراسر دنیا در مدت زمان کوتاه، بسیار چشمگیر و دلگرم کننده بوده است. این روش بدون دخالت دست و با نظارت دقیق پزشک حین مراحل استخراج و کاشت انجام می‌گیرد که احتمال خطای انسانی و عفونت را تقریبا به صفر می‌رساند. طی گزارشات اخیر کلینیک‌های زیبایی مطرح دنیا، پس از کاشت موی طبیعی با روش SUT رویش موها ۱۰۰ درصدی خواهد بود. این متد کوتاه ترین زمان برای کاشت مو را لازم دارد، دوره نقاهتش بسیار کوتاه است (حدود ۴ الی ۷ روز) و روشی کاملا مکانیزه و بدون خونریزی می‌باشد.

مزایای کاشت مو به روش SUT چیست؟

  1. روش SUT تنها به یک جلسه کاشت نیاز دارد
  2. در روش SUT رویش موها ۱۰۰ درصدی خواهد بود و بعد از گذشت چند ماه بهترین و پر تراکم‌ترین نتیجه را به نمایش خواهد گذاشت.
  3. عدم ایجاد خونریزی و درد
  4. این متد کوتاه ترین زمان برای کاشت مو را لازم دارد
  5. دوره نقاهت آن بسیار کوتاه است
  6. عدم ایجاد جای زخم قابل دید در محل بانک مو و ناحیه کاشت
  7. روشی کاملا مکانیزه و بدون خونریزی می‌باشد
  8. افزایش تراکم سه برابری در محل کاشت
  9. ایجاد نتایج طبیعی در موهای کاشت شده و خط رویش زیبا
  10. به حداقل رسیدن میزان از دست دادن فولیکول های برداشت شده

بهترین کلینیک کاشت مو

کلینیک کاشت مو و ابرو هلیا به لطف داشتن امکانات و تجهیزات پیشرفتهو جدید به عنوان یکی از بهترین کلینیک و مرکز کاشت مو در تهران شناخته می‌شودو روزانه تعداد زیادی از زیباجویان برای انجام متدهای زیبایی به اینن مرکز مراجعه می‌کنند. از جمله مهم‌ترین دلایلی که سبب شده بیماران بتوانند با خیال راحت به بهترین کلینیک کاشت مو رز مراجعه کرده و از خدمات ارائه شده در آن بهره ببرند می‌توان به مواردی همچون داشتن کادر پزشکی متخصص و آموزش دیده، محیطی زیبا تمیز و بهداشتی، پرسنل خوش اخلاق و دلسوز و استفاده از جدیدترین دستگاه‌های کاشت مو و ابرو در دنیا اشاره کرد. در کلینیک هلیا با بهره‌گیری از روش‌های جدید کاشت مو، پروسه کار به صورت کاملا غیر تهاجمی و بدون زخم و خونریزی سپری می‌شود.

هزینه کاشت مو در کلینیک هلیا

طبیعی است که یکی از مهمترین معیارهایی که افراد برای انجام ایمپلنت مو مد نظر قرار دهند هزینه آنباشد اما زمانی که بحث سلامتی و زیبایی مطرح می‌شود، بهتر است این معیار را در اولویت‌های بعدی قرار داد. هزینه کاشت موی طبیعی می‌تواند به موارد مختلفی بستگی داشته باشد به طور مثال نوع روش انتخابی برای انجام پیوند مو، گستردگی طاسی سر، مناسب بودن تراکم ناحیه بانک مو، تعداد فولیکول‌های استخراج شده و انتظارات زیباجو از فرم موی ایده‌آل خود می‌تواند تاثیر بسیاری در هزینه‌های مصرفیبرایپیوند مو داشته باشد. در برآورد قیمت این روش، هزینه موارد دیگری همچوندستمزد جراح و تکنسین‌ها، وسایل بی حسی، ابزارهای مورد نیاز و … نیز لحاظ می‌شود.باید دقت داشته باشید که همان قدر که هزینه‌های مصرفی برای انجام پیوند مو مهم است، باتجربه بودن پزشک نیز مهم است وهزینه نسبتا بالای کاشت نباید باعث شود تا شما پزشک نامناسبی را برای انجام عمل پیوند مو انتخاب کنید. در این صورت ممکن است دچار صدمات جبران ناپذیری بعد از انجام عمل زیبایی کاشت مو شوید و یا با عوارض و خطرات جدی مواجه شوید که برخی از آن‌ها جبران ناپذیرند.شما هموطنان عزیز در صورت تمایل برای اطلاع از هزینهپیوندمو می‌توانید با مشاورین کلینیکزیباییهلیا به صورت کاملا رایگان از طریق شماره ۰۲۱۷۹۵۴۷در ارتباط باشید.

https://www.healthline.com/health/fut-hair-transplant

 

 

2 دیدگاه در “معرفی و بررسی روش های پرطرفدار کاشت مو

  1. امین گفت:

    دوستان من تجربه کاشت رو دارم اما خواستم بدونید ک تو ماه سوم موهای کاشت شده ریزش پیدا میکنن و این امر طبیعیه. بعد مدت کوتاه دوباره رشد میکنن و حتی مزوتراپی بعد از کاشت هم خیلی کمک میکنه ک مو تقویت بشه

  2. لیلا میلانی گفت:

    همسر من دنبال میکروگرفته و همه جا میگن کمترین عوارض رو داره

نظرات