بیوگرافی و عکسهای فرشته کریمی بازیکن تیم فوتسال بانوان و همسرش

0

بیوگرافی و عکسهای فرشته کریمی بازیکن تیم فوتسال بانوان و همسرش

بیوگرافی فرشته کریمی

فرشته کریمی متولد ۱۷ بهمن ماه سال ۱۳۶۷ در تهران است. وی دانشجوی رشته تربیت بدنی دانشگاه پیام نور تهران جنوب می باشد و یکی از ملی پوشان فوتسال زنان ایران و از ۱۰ بازیکن برتر فوتسال زنان جهان به انتخاب سایت فوتسال پلنت در سال ۲۰۱۳ بود.

فرشته کریمی

همسر فرشته کریمی

فرشته کریمی ازدواج نکرده و مجرد است.

شروع فعالیت

کریمی فوتبال را از دوران مدرسه و زنگ های ورزش شروع کرده و به خاطر علاقه به فوتبال با هر توپی بازی می کرد. وی از طریق یکی از دوستانش با فوتسال آشنا شده و در باشگاه شریعتی محله خود ثبت نام کرد. سپس در مسابقات مدارس بهترین بازیکن شناخته شده و از طرف فدراسیون به تیم ملی دعوت می شود. وی از سال ۸۴ وارد تیم ملی فوتسال ایران شده و با درخشش و زدن گل های زیاد یکی از بهترین بانوان ایرانی بازیکن فوتسال محسوب می شود.

فرشته کریمی

افتخارات فرشته کریمی

قهرمانی در جام ملت های فوتسال زنان آسیا به همراه تیم ملی فوتسال زنان ایران (۲۰۱۸)
بهترین بازیکن بازی های قهرمانی فوتسال بانوان آسیا (۲۰۱۸)
قهرمانی در جام ملت‌های فوتسال زنان آسیا به همراه تیم ملی فوتسال زنان ایران(۲۰۱۵)
بهترین بازیکن بازی‌های قهرمانی فوتسال بانوان آسیا (۲۰۱۵)
پنجم جهان در بازی‌های جام جهانی کوچک اسپانیا (۲۰۱۴)
نامزد دریافت عنوان «بهترین بازیکن فوتسال جهان» (۲۰۱۳)
قهرمان مسابقات آسیایی فوتسال زنان (۲۰۱۳)
قهرمان دومین دورهٔ مسابقات قهرمانی فوتسال بانوان فدراسیون فوتبال غرب آسیا(۲۰۱۲)
سوم لیگ برتر ایران (۱۳۹۳)
نایب قهرمان جام حذفی فوتسال زنان ایران(۱۳۹۳)

عکسهای فرشته کریمی

فرشته کریمی

فرشته کریمی

فرشته کریمی

فرشته کریمی

فرشته کریمی

فرشته کریمی

فرشته کریمی

مصاحبه با فرشته کریمی

تهران تیم فوتبال نداشت، به لیگ فوتسال رفتم
در سال ۱۳۸۴ كه به تیم ملی فوتبال دعوت شدم، ۱۶ سال بیشتر سن نداشتم و در تیم بزرگسالان بازی می‌كردم. برایم سخت بود با كسانی كه از من بزرگتر هستند، بازی كنم، اما رفتار خوب بازیكنان باعث شد تا احساس دلتنگی را فراموش كنم. بازیكن فوتبال بودم، اما چون تهران هیچ تیم فوتبالی در لیگ نداشت، مجبور شدم به لیگ فوتسال روی بیاورم. با توجه به شرایط سنی‌ام، خانواده‌ اجازه نمی‌داد به تنهایی از تهران خارج شوم و به یك تیم شهرستانی بپیوندم.

عمویم برای فوتبال بازی كردن پیش پدرم وساطت كرد
از سال ۸۴ ملی‌پوش هستم ولی ۲ سال است كه هم فوتسال و هم فوتبال كار می‌كنم. یك سال پدرم با سفرهایم با تیم مخالفت كرد، اما یكی از عموهایم كه مرا بسیار دوست داشت، از من حمایت كرد و واسطه شد تا پدرم موافقت كرد. اكنون هم پدرم همیشه می‌گوید با حمایت عمویت به اینجا رسیدی.

در خانم گل شدن شانس ندارم
به خانم گل شدن در لیگ فوتسال زیاد فكر نمی‌كنم و اینكه تیمم قهرمان شود بیشتر برایم اهمیت دارد. البته در این مسئله هم بدشانسی می‌آورم. یك سال با اختلاف ۱۰ گل صدرنشین بودم. اما در بازی آخر لیگ، ما با یك تیم سخت بازی داشتیم و نتوانستم گل بزنم، اما نفر دوم جدول بهترین گلزنان كه تیمش مقابل یكی از تیم‌های پایین جدول به میدان رفته بود توانست یازده گل به ثمر برساند و به این ترتیب از دستیابی به عنوان خانم گلی بازماندم. بعدها هم با اختلاف دو تا سه گل، خانم گلی را از دست دادم. تاكنون ۲ بار با راه‌آهن و ۲ بار هم با تجارتخانه در لیگ فوتسال قهرمان شدم.

داشتن حجاب یكی از علایق ما برای رفتن به جام‌جهانی بود
تمام بچه‌ها تلاش بسیار زیادی داشتند و یك لحظه فكر چنین اتفاقی را نمی‌كردند. بزرگترین آرزوی همه ما رفتن به جام جهانی بود. یكی از دلایل علاقه ما برای رفتن به جام‌جهانی همین داشتن حجاب بود. با حجاب بیشتر توی چشم هستیم. بقیه تیم‌ها همه مثل هم هستند، اما وقتی ببینند ما با حجاب تمرین می‌كنیم، كنجكاو می‌شوند و دلشان می‌خواهد بازی ما را ببینند. این برای ما انگیزه‌ای می‌شود كه بهتر بازی كنیم.

نظرات