بیوگرافی و عکس های «امیر زنگی» بازیگر قدیمی برنامه کودک +درگذشت

0

“امیر زنگی”، یکی از بازیگران قدیمی برنامه های کودک و نوجوان تلویزیون متولد دهه ۵۰ که سابقه همکاری با عموهای فتیله ای (حمید گلی، علی فروتن و محمد مسلمی) داشت بر اثر بیماری کرونا روز ۷ خرداد ۱۴۰۰ درگذشت در ادامه با بیوگرافی و سوابق هنری و پیج اینستاگرام و عکس ها و خانواده و همسر و ماجرای درگذشت این هنرمند را در مجله حرف تازه میخوانید.

بیوگرافی «امیر زنگی» بازیگر قدیمی و همسرش +درگذشت و زندگی شخصی و هنری

بیوگرافی امیر زنگی بازیگر

مجله حرف تازه – امیر زنگی بازیگر متولد دهه ۵۰ بازیگر و فیلمساز و و مدرس بازیگری ،دارای دیپلم بازیگری از مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما و کارشناسی کارگردانی سینما از دانشگاه رسانه و دانشجوی ارشد آمایش شهری دانشگاه تهران بود. او در تاریخ ۷ خرداد ۱۴۰۰ بر اثر کرونا درگذشت.

سال های فعالیت

مرحوم زنگی فعالیت هنری خود را از دوران مدرسه و دانش آموزی آغاز کرد و در بیشتر نمایش ها و تئاتر دانش آموزی حضور داشت. او به دلیل علاقه به بازیگری در رشته هنر تحصیل کرد و بعد از آشنایی با عمو فتیله ای ها (حمید گلی، علی فروتن و محمد مسلمی ) در برنامه، “یک تابلو یک حماسه” به کارگردانی رضا فیاضی در سال ۱۳۷۳ در کنار آنها ایفای نقش کرد.

البته او این روزها کمتر در عرصه بازیگری دیده میشد و بیشتر به عنوان کارگردان و فیلم ساز و مدرس فیلمسازی در آموزشگاه نگاه هنر فعالیت میکرد و بیشتر در تئاتر کارهای هنری انجام میداد.

بیوگرافی و عکس های «امیر زنگی» بازیگر قدیمی برنامه کودک +درگذشت

درگذشت امیر زنگی

امیر زنگی در ۸ خرداد ۱۴۰۰ بر اثر کرونا درگذشت و بیش از او نیز گویا مادرش و به گفته حمید گلی همکار قدیمی اش خواهر و پدرش را نیز از دست داده بود.

حمید گلی در پیامی به مناسبت تسلیت همکار قدیمی خود در صفحه اینستاگرامش نوشت: روزگار عجیبی است. امیر زنگی عزیز درد عجیبی را تجربه کرد.
امیر جان الان آرام گرفتی، ولی میدانم عزیزانت از نبودت بی تابند، خدا صبر بدهد به بازماندگان که عجیب روزهایی را سپری میکنند.تسلیت به همه دوستدارانش

علی فروتن نیز پیامی در صفحه اینستاگرامش عنوان کرد: امیر جان غم از دست دادنت بسیار سنگین است روحت شاد دوست خوبم

درگذشت امیر زنگی بازیگر قدیمی برنامه کودک

محمد مسلمی نیز با یک استوری فوت همکار قدیمی خود را تسلیت گقت

حمید گلی و علی فروتن، بازیگران کودک و نوجوان تلویزیون که با عنوان عموهای فیتیله ای شناخته می شوند، به صورت جداگانه در صفحه های اینستاگرام خود خبر فوت امیر زنگی، همکار قدیمی شان را منتشر کردند.

حمید گلی در متنی که برای دوست و همکار خود منتشر کرده عنوان کرده است که: غم از دست دادن پدر و خواهر، تاب مبارزه با کرونا را از تو ربود.

درگذشت امیر زنگی همکار عمو فتیله ای ها

 

پیج اینستاگرام امیر زنگی

صفحه رسمی این چهره با نشانی
amir_zangi.actor در شبکه اجتماعی اینستاگرام با فالورهای کمی فعال بود.

امیر زنگی

نظرات