علت کندی تلگرام و باز نشدن عکس و فیلم در تلگرام

0

علت کندی تلگرام و باز نشدن عکس و فیلم در تلگرام

علت کندی تلگرام : طبق آخرین اخبار واصله در خصوص علت کندی تلگرام و با اختلال روبرو شدن و کند شدن تلگرام آن در طی ساعات گذشته در زمینه باز شدن محتوا و تصاویر و فیلم ها در این پیام رسان، مشخص شده است که این امر به خاطر لغو مجوزهای صادره در خصوص استقرار سرورهای شبکه توزیع تلگرام یا همان CDN هایی است که در ماه های گذشته به ایران منتقل گردیده است. این دستور که از طرف مرکز ملی فضای مجازی صادر شده است، مجوز استقرار سرورهای شبکه توزیع محتوای تلگرام در ایران را لغو نموده است که به دنبال آن شاهد کندی در ارتباطات تلگرام بوده و در برخی موارد عکس ها و فیلم ها به طور کلی باز نمی گردند. اما این موضوع سبب شده است از صبح امروز سرعت بارگذاری محتوای کانال های تلگرامی با کندی مواجه شود و در نتیجه بسیاری از کاربران از این موضوع ابراز نارضایتی کرده اند.

علت کندی تلگرام

دیر لود شدن عکس و فیلم تلگرام

در همین راستا، شرکت ارتباطات زیر ساخت به اطلاع عموم رسانده است که:

عصر روز گذشته ابلاغیه‌ای توسط رئیس محترم مرکز ملی فضای مجازی واصل شد که بر اساس آن، مجوز قانونی صادره ي آن مرکز در سال ۱۳۹۵ در خصوص استقرار سرورهای شبکه توزیع محتوای پیام رسان تلگرام (CDN) در ایران لغو و باطل اعلام شده است. بر اساس روال های قانونی، “شرکت ارتباطات زیرساخت” موظف است نسبت به خروج این سرورها از مدار اقدام نمايد و از این پس، ترافیک این پیام رسان تنها از طریق “ارتباطات بین الملل کشور” قابل راهیابی خواهد بود. لازم به ذكر است، اجرای اين ابلاغيه مركز ملي فضاي مجازي، ممکن است کاهش کیفیت استفاده از اين پيام رسان را در پی داشته باشد.

استقرار سرورهای شبکه توزیع تلگرام در ایران

اما اگر به یاد داشته باشید در سال ۹۵ بحث استقرار سرورهای شبکه توزیع تلگرام در ایران به بحث داغی تبدیل شده بود که در آن زمان ایران خواستار قرارگیری سرورهای تلگرام در داخل کشور بود اما پاول دوروف در برابر این تصمیم مقاومت نموده و آن را غیر عملی می دانست. با این حال بلاخره در سال ۹۶ توافقی بین طرفین صورت گرفت که طبق آن تلگرام متعهد شد فعالیت بخشی از سرورهای شبکه توزیع محتوای خود را به نام CDN ها، به داخل کشور منتقل سازد.

کند شدن سرعت تلگرام

با اجرایی شدن این تصمیم بخشی از سرورهای CDN در داخل کشور قرار گرفتند و از آن پس کانال های ایرانی بالای صد هزار نفر کاربر، می توانستند از طریق سرور های جای گرفته در ایران از سرعت بارگذاری بیشتری و با کیفیت بالاتری اقدام به ارائه خدمات به کاربران خود نمایند. با توجه به این که قرارگیری CDN ها در داخل کشور موجب بالا رفتن کیفیت خدمات دهی کانال های تلگرامی و عدم کند شدن تلگرام و اختلال در آن می گردید، حال با لغو مجوز فعالیت این سرور ها بدیهی است که سرعت خدمات دهی تلگرام در ایران کاهش خواهد یافت و همه ترافیک این برنامه پیام رسانی از طریق سرورهای بین المللی خواهد بود.

علت کندی تلگرام چیست ؟

با توجه به اینکه فعالیت CDN ها در ایران با اختلال مواجه شده است، ممکن است بسیاری از کاربران کندی تلگرام و افت سرعت را خصوصا در هنگام باز کردن تصاویر و فیلم ها تجربه نمایند. آنچه که تاکنون از خبرهای واصله به دست آمده است نشان می دهد که کاربرانی که برای کار با تلگرام از اینترنت وای فای استفاده می کنند از کندی بیشتری رنج برده و اینترنت سیم کارت فعلا در وضعیت مناسب تری به سر می برد.

با این حال باید منتظر بود و دید در ادامه چه تصمیماتی در خصوص کمرنگ تر کردن فعالیت تلگرام در ایران گرفته خواهد شد و آیا این تصمیمات در نهایت منجر به فیلتر تلگرام خواهد شد یا خیر.

پس اگر سرعت بارگذاری فیلم و عکس در تلگرام شما نیز پایین است از این بابت نگران نباشید، کند شدن سرعت بارگذاری فیلم و عکس و کاهش سرعت تلگرام از ساعاتی پیش مسئله فراگیر برای کاربران داخل ایران بوده است و نیازی به تغییرات تنظیمات اینترنت خود ندارید.

 

منبع : superfamilyprotector.com

نظرات