آخرین وضعیت ادارات و بانک ها شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰

0

با اتمام ایام نوروز ۱۴۰۰ ادارات و بانک ها شروع به کار میکنند و تصمیم جدید حضور کارمندان در شهر‌های نارنجی و قرمز از ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ و آخرین وضعیت شروع به کار یا تعطیلی ادارات و بانک ها ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ را در ادامه بخوانید.

آخرین وضعیت شروع به کار یا تعطیلی ادارات و بانک ها 14 فروردین 1400

آخرین وضعیت ادارات و بانک ها ۱۴ فروردین ۱۴۰۰

به گزارش حرف تازه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ معاون کل وزارت بهداشت درباره نحوه فعالیت و حضور کارمندان در شهرهای نارنجی و قرمز از  از شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ خبر داد.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، با اشاره به وضعیت رنگ بندی شهرهایی که اخیرا به دلیل بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی با طغیان بیماری مواجه شده و تغییر رنگ به نارنجی و قرمز داده‌اند، اظهار کرد: دستورالعمل‌های اجرایی در مناطق مختلف از جمله شهرهای نارنجی و قرمز منتشر شده است و این شیوه نامه مصوب ستاد ملی مقابله با کروناست.

معاون کل وزارت بهداشت بیان کرد: در شرایط کنونی و بر اساس آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا در مناطق نارنجی یک سوم کارمندان مشاغل ضروری و مهم باید به صورت دور کاری کارهای محوله را انجام دهند؛ سایر ادارات هم باید نیمی از کارمندان به صورت دورکاری کارهای خود را انجام دهند.

حریرچی در خصوص نحوه حضور کارمندان ادارات در مناطق و شهرهای قرمز افزود: براساس آخرین دستورالعمل ستاد ملی کرونا در این مناطق در ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری حضور کارمندان به نصف کاهش پیدا می‌کند و یک دوم کارمندان باید به صورت دورکار کارهای مربوطه را انجام دهند البته نحوه دورکاری کارمندان با موافقت مدیر هر قسمت خواهد بود.

معاون کل وزارت بهداشت اظهار کرد: در شهرهای قرمز و در سایر اداراتی که خدمات غیر ضروری ارائه می دهند، دو سوم کارمندان به صورت دورکار کارهای مربوطه را باید انجام دهند.

حریرچی در پاسخ به این پرسش که چرا برخی ادارات هنوز درباره نحوه فعالیت کارمندان خود برای فردا تصمیمی اتخاذ نکرده‌اند، گفت: به عنوان متولی بهداشتی کشور دستورالعمل‌های بهداشتی را ابلاغ می‌کنیم و در این باره باید دستگاه‌های مربوط تصمیم‌گیری کنند.

برنامه کاری کارمندان در سال ۱۴۰۰ در شرایط کرونایی

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا از تداوم فعالیت ادارات غیرضرور با ۱۰ درصد نیرو و ادارات ضروری با یک سوم نیرو خبر داد.

دکتر فرهاد ابول نژادیان سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آخرین تصمیمات گرفته شده، مقرر گردید ساعات کاری ادارات تا پایان هفته جاری مطابق مصوبات قبلی اجرا گردد. لازم به ذکر است فعالیت بانک‌ها مطابق ابلاغیه بانک مرکزی خواهد بود.

وی گفت: فعالیت ادارات غیر ضرور با ۱۰ درصد ظرفیت و ادارات ضرور حداکثر با یک سوم حضور پرسنل در شهر‌های قرمز و نارنجی ادامه داشته باشد.

وضعیت فعالیت ادارات در استان تهران

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران به نقل از سخنگوی وزارت بهداشت گفت: کارکنان ادارات دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری تا یک سوم و سایر ادارات به نصف کاهش می‌یابد.

حریرچی:‏کارکنان ادارات دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری تا یک سوم و سایر ادارات به نصف کاهش می‌یابد.

‏تا مدامی که شهر تهران نارنجی است کلیه فعالیت‌های آموزشی تعطیل است.

همچنین بخوانید: حقوق وزارت کاری کارگران سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

بخشنامه دولت برای حضور کارکنان در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز

در بخشنامه شماره ۳۷۴۸۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشور تصریح شده است؛ به منظور کاهش ترددهای شهروندان و کارکنان دولت در شرایط هشدار، وضعیت حضور کارکنان و فعالیت ادارات در هر یک از وضعیت‌های اعلامی از سوی قرارگاه عملیاتی ستاد ملّی مدیریت کرونا در ادارات شهرها به شرح زیر خواهد بود:

وضعیت زرد: کارکنان ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با ۱۰۰ درصد ظرفیت در محل کار حاضر خواهند شد. در سایر ادارات شهر ارائه خدمات با حضور ۳‏/۲ (دو سوم) کارکنان انجام خواهد شد.

وضعیت نارنجی: ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول (در سطح ملّی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا ۳‏/۱ (یک سوم) کارکنان خود اقدام کنند. در سایر ادارات شهر ارائه خدمات با حضور۵۰% (پنجاه درصد) کارکنان انجام خواهد شد.

وضعیت قرمز: دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول (در سطح ملّی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا ۵۰% (پنجاه درصد) کارکنان خود اقدام نمایند، مشروط بر آنکه خللی در ارائه خدمات ضروری به‌وجود نیاید. در سایر ادارات شهر ارائه خدمات با حضور حداکثر ۳‏/۱ (یک سوم) کارکنان انجام خواهد شد. کلیه مراکز آموزشی (آموزشگاه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و …) به‌طور کامل تعطیل و صرفاً کارکنانی که حضور آنان برای حفاظت فیزیکی و حفاظت تأسیسات و سامانه‌های الکترونیکی ضروری باشد، در محل کار خود حضور خواهند یافت.

نظرات