خلاصه داستان و بازیگران سریال خانواده دکتر ماهان

0

خلاصه داستان و بازیگران سریال خانواده دکتر ماهان

فیلمبرداری سریال خانواده دکتر ماهان هم اکنون در تهران در حال انجام است و گروه به زودی برای تهیه ادامه کار عازم استان گیلان خواهند شد.

سریال خانواده دکتر ماهان

خلاصه داستان سریال خانواده دکتر ماهان

خانواده دکتر ماهان داستانی است در ستایش زندگی و خوشبختی خانوادگی؛ داستانی که مخاطبش را به ساده زیستی داوطلبانه دعوت می کند؛ این مجموعه روایتگر نگاهی تازه و الهام بخش در جهت تشویق جسارت تغییر و شکستن عادت هایی است که انسان امروز را تنهاتر از همیشه، خسته و ملول کرده است.
از منظر دکتر ماهان زندگی یک راه نرفته و ناشناخته است از همین رو امیر عطش و التهابی دارد تا همسر و فرزندان نوجوانش را با خود در ماجراجویی شنیدن نوای اسرارآمیز طبیعت و پاسداری از زیست بوم همراه کند.
این مجموعه تلویزیونی به سفارش گروه نوجوان سیمافیلم ساخته می شود.

سریال خانواده دکتر ماهان

بازیگران سریال خانواده دکتر ماهان

امین زندگانی ، لاله اسکندری ، شیوا ابراهیمی ، ارسطو خوش رزم ، بهرام شاه محمدلو ، حدیث فولادوند ، امیرحسین صدیق ، سعید امیرسلیمانی ، رویا افشار ، شهروز ابراهیمی ، مختار سائقی ، جلال فاطمی، مهران نائل، حمیدرضا هدایتی راد، کریم قربانی، فریده دریامج، مجتبی رجبی معمار، مرتضی علی آبادی، مینا نوروزی به همراه کیمیا حسینی ، عرفان برزین و ژیار محمدزاده (بازیگران خردسال) بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش می پردازند.

سریال خانواده دکتر ماهان

عوامل سریال خانواده دکتر ماهان بدین شرح معرفی می شود :

تهیه کننده: بهروز خوش رزم، کارگردان: راما قویدل، مدیر تولید: علی شیرمحمدی، نویسنده: نسیم خُراشادی زاده، مدیر فیلمبرداری: آرش خلاق دوست، مدیر صدابرداری: مرتضی اصلانزاده، طراح صحنه و لباس: سهیلا نعمتی، طراح چهره پردازی: عبدالله اسکندری، برنامه ریز: سامرند معروفی، تدوینگر: مژده قاجاریه، دستیار اول کارگردان: امین وجگانی ،منشی صحنه: اناهیتا کارخانه، دستیار برنامه ریز: فرید یوسف پور،دستیار۲کارگردان محمدواحدی گروه تدارکات:کامبیز اینانلو، وحید دمنده، سامان تبریزی، میلاد عرب عامری، عکاس: مهران بی پروا، روابط عمومی: مرتضی رنجبران.

سریال خانواده دکتر ماهان

لاله اسکندری: سریال «خانواده دکتر ماهان» موضوع جدید و خانوادگی دارد/ فرزندسالاری را رواج ندهیم

لاله اسکندرى بازیگر سریال «دکتر ماهان» در ارتباط با نقش آفرینى در این مجموعه گفت: نگاهى که در مجموعه این سریال وجود دارد برایم بسیار حائز اهمیت است. یکى از مسائلى که این روزها براى ما ایرانیان مهم است بحث آموزش حفاظت از محیط زیست است. بحث هایى در این ارتباط مانند ورود ریزگردها یا محافظت از جنگل، خشکسالى و نابودى طبیعت در کشور شکل گرفته که خبر از نابودى محیط زیست کشورمان مى دهد.

وى در همین راستا اضافه کرد: شاید کمتر سریال یا اثر نمایشى طى این سالها داشتیم که با موضوع حفاظت از محیط زیست ساخته شده باشد. شاید هم چنین موضوعاتى در آثار نمایشى مدنظر قرار گرفته شده باشد ولى شخصا حضور ذهن ندارم. زمانى که دیدم سریالی با محوریت حفاظت از محیط زیست قرار است مقابل دوربین برود به عنوان یک هنرمند تصور کردم احتمالا بازتاب خوبى خواهد داشت. از این بابت خوشحال هستم که در این حرکت فرهنگى مشارکت دارم.

این بازیگر در ادامه با اعلام اینکه شاید برخى توصیه ها در تربیون هایى که وجود دارد مورد توجه قرار نگیرد اما در قالب یک اثر نمایشى تاثیر خود را بر اجتماع بگذارد، تصریح کرد: شخصیت نیلوفر را در سریال «دکتر ماهان» ایفا مى‌­کنم که همسر امین زندگانى دکتر دامپزشک است. تقابلى میان این زوج براى خروج از تهران به جهت زندگى در جغرافیاى که محیط زیست سالمى به نسبت پایتخت دارد شکل مى­‌گیرد که با مخالفت نیلوفر مواجه مى­‌شد چرا که وى اعتقاد دارد امکانات بیشترى در تهران براى زندگى و پیشرفت وجود دارد ولى متوجه شرایط زیستى نامطلوب نیست که اگر تهران به نسبت شهرستان ها از امکانات کمترى بهره مى برد اینگونه نیست که آدم موفقى باشد؛کسانى هستند که با امکانات محدود به یک موفقیت بزرگ مى رسند. یک بخش سریال «دکتر ماهان» در تهران و بخش عمده تصویربردارى این مجموعه نمایشى در شمال کشور ضبط خواهد شد. در واقع با ساخت این سریال امیدوارم اهمیت حفاظت از محیط زیست در جامعه بیشتر فرهنگسازى و نهادینه شود.

سریال خانواده دکتر ماهان

اسکندرى با اعلام اینکه یکى از موضوعات سریال «دکتر ماهان» بحث خانواده است، گفت: زوج داستان این مجموعه نمایشى تنش هایى با یکدیگر دارند و دو فرزند نوجوان دارند که تلاش شده موقعیت و شرایط کاراکترها براى مخاطب ملموس باشد. متن فیلمنامه سریال «دکتر ماهان» برایم جذاب بود. تصور مى­‌کنم اتفاق خوبى هم در این سریال با کارگردانى راما قویدل رقم خواهد خورد.

این بازیگر سینما و تلویزیون در پاسخ به اینکه نقش آفرینى در سریال «دکتر ماهان» آیا در کارنامه کارى لاله اسکندرى یک گام رو به جلو محسوب مى شود یا خیر، بیان کرد: حقیقتا همیشه تلاش کردم نقش متفاوت بازى کنم یا حداقل نقش تاثیرگذار بازى کنم. من شاید کلا ١ الى ١٢ سریال براى تلویزیون بازى کردم، اما چون سریال هاى خوبى بوده است، طى این ١٧ سال فعالیت در ذهن مردم هنوز باقى مانده است. این اتفاق برایم بسیار با ارزش است.

سریال خانواده دکتر ماهان

خوشبختانه نقش های زنانى را بازى کردم که در اجتماع وجود دارند، اما شاید تماشاچى با آنها آشنا نباشد که با بازى در این نقش ها مسئله آنها را مطرح مى کنیم. حالا میزان موفقیت آنها به نسبت یکدیگر متفاوت بوده است. آن چیزى که در«دکتر ماهان» مطرح است نگاه فیلمنامه به خانواده و بچه هاى این خانواده ها است که امروز حرف و آخر را در خانواده هاى ما مى‌­زنند. ما در کنار یکدیگر زندگى مى کنیم، بهتر است که فرزندسالارى را در خانواده ها رواج ندهیم. این اتفاق در سریال «دکتر ماهان» اتفاق مى افتد. خانواده های الان تلاش مى­‌کنند بهترین شرایط را براى فرزندان خود مهیا کنند تا شاهد موفقیت آنها باشند. خیلى اوقات این اتفاق شکل نمى‌گیرد کما اینکه بسیارى از افراد موفق هم نسل من از کمتر حمایت یا امکاناتى بهره بردند ولى شرایط خوبى را با تلاش فراوان براى خودشان رقم زدند. اگر من به عنوان یک بازیگر این نکات را به خانواده هاى ایرانى بتوانم انتقال بدهم و این مباحث مثمر واقع شود، بنده کار خودم را انجام داده‌­ام، حالا هر چقدر میزان اثر گذارى بیشتر باشد به همان اندازه در هدف خودمان موفق بوده­‌ایم.

سریال خانواده دکتر ماهان

اسکندرى در ارتباط با فعالیت هاى سال هاى اخیر خود، گفت: همواره سعى کردم نقش هاى شاخصى را براى بازى انتخاب کنم و صرفا براى مباحث مالى جلوى دوربین نروم. بازى در نقش هاى متفاوت برایم همیشه مطرح بوده است. حالا شاید کیفیت یکى خوب و دیگرى متوسط شده، ولى بازى در قالب هاى مختلف منجر به توجه مخاطب به بازى هاى من شده است. سریال «دکتر ماهان» هم به نظرم کار خوبى از آب درخواهد آمد چون موضوع نسبتا جدیدى دارد و خانوادگى است همچنین به دغدغه این روزهاى ما که محیط زیست است با بیان خوبى ورود می کند. امیدوارم مورد توجه مردم هم قرار بگیرد.

سریال خانواده دکتر ماهان

عرفان برزین: «دکتر ماهان» متن خوب و شیرینی دارد

بازیگر کودک سریال «دکتر ماهان» از بازی در این مجموعه نمایشی سخن گفت.

عرفان برزین بازیگر یازده ساله سریال «دکتر ماهان» در ارتباط با ایفاى نقش در این مجموعه نمایشى به خبرنگار تسنیم گفت: فیلمنامه این سریال را به دقت مطالعه کردم، متن خوب و شیرینى داشت و چون به موضوعات محیط زیست و حقوق حیوانات به صورت جدى مى پردازد، دوست داشتم تجربه بازى در این سریال به کارگردانى راما قویدل را تجربه کنم.

وى در ادامه تصریح کرد: نقش پوریا را در سریال «دکتر ماهان» بازی مى‌­کنم که عاشق بازى‌هاى رایانه­‌اى است ولى با خواهرش رابطه خوبى ندارد، اما بچه بسیار با ادبی در مقابل کاراکتری است که در سریال «شمعدونی» بازی کردم.

برزین با ابراز علاقه به فعالیت در تئاتر گفت: تجربه بازى در تئاتر«چمدان» را دارم و خیلی علاقه­ مند هستم که بیشتر در تئاتر فعالیت کنم چرا که عیار بازیگر در صحنه بهتر از حضور مقابل دوربین دیده مى­‌شود.

این بازیگر یادآور شد: تاکنون حدود ۵۰ سریال و فیلم سینمایی بازی کردم و حدود شش سال است که در سینما و تلویزیون فعالیت دارم.


 

همچنین ببینید :

نظرات