بیوگرافی و عکس های علی کریمی معروف به جادوگر فوتبال

1

بیوگرافی علی کریمی جادوگر فوتبال آسیا” با نام کامل محمدعلی کریمی پاشاکی و لقب جادوگر در فوتبال و همسرش “سحر داوری” و فرزندانش هاوش و هیرسا و هیما و خانواده و خواهر و برادرانش و پیج اینستاگرام و حواشی و جنجال های زندگی فوتبالی وی با عکس های ورزشی و شخصی این چهره ورزشی را در ادامه میخوانید.

بیوگرافی «علی کریمی جادوگر» فوتبال و همسر و فرزندانش + خانواده و افتخارات

بیوگرافی علی کریمی جادوگر فوتبال آسیا

حرف تازه – علی کریمی، زاده ۱۷ آبان ۱۳۵۷ در کرج ، تهران، دارای مدرک تحصیلی دیپلم، بازیکن سابق و مربی فوتبال است. او دارای قد ۱٫۷۸ متر و در پست هافبک هجومی توپ بازی میکرد و با نام جادوگر در فوتبال ایران شناخته میشود.

خانواده و پدر و مادر و خواهر و برادر

علی کریمی در ۱۷ آبان ۱۳۵۷ در کرج به‌دنیا آمد و فرزند چهارم خانواده است.

اصالتاً لاهیجانی هستند و پدرش ولی‌اله کریمی، در جوانی در استان، گیلان، بازیکن فوتبال بود، اما مادرش خانه‌دار است.

او دارای ۳ برادر و یک خواهر است. برادرش فرشید نیز فوتبالیست است. خانواده او اهل روستای پاشاکی از توابع سیاهکل هستند.

فرهاد بزرگترین برادر و میلاد کوچکترین برادران او هستند

بیوگرافی و عکس های علی کریمی معروف به جادوگر

همسر علی کریمی جادوگر فوتبال ایران کیست

او در سن کم و در حدود ۲۱ سالگی در سال ۱۳۷۸ با سحر داوری ازدواج کرده و دارای سه فرزند به نام های هاوش و هیرسا و یک دختر به نام هیما می باشد. تاکنون عکسی از سحر داوری منتشر نشده است

او دارای سه فرزند به نام های هاوش و هیرسا و یک دختر به نام هیما می باشد که پسرانش هاوش و هیرسا نیز به فوتبال علاقه مند هستند

او در زمان بازی در آلمان گفته: نمی توانم خانواده ام را به آلمان بیاورم. من عاشقانه همسر و فرزندانم را دوست دارم اما نمی خواهم فرزندانم درفرهنگ غرب و کشورهای اروپایی بزرگ شوند و شکل بگیرند! خیلی هم دل نگران آنها هستم و هر روز با خانواده ام تماس می گیرم ولی تحمل دوری آنها ازنظر من بهتراز رشد کردن در فرهنگ غرب است.

عکس همسر و فرزندان علی کریمی جادوگر فوتبال ایران

سوابق ورزشی و فوتبالی

کریمی فوتبال حرفه ای را از رده نوجوانان در تیم نفت تهران آغاز کرد،جایی که برادر بزرگش فرشید، یک سال پیش از ورود او در آن بازی می‌کرد. سپس به تیم سایپا تهران و پس از آن به رده جوانان تیم فتح و بعدها به پرسپولیس، استیل آذین، تراکتور و … راه پیدا کرد.

کریمی در دوران فوتبال حرفه‌ای ۱۸ سالهٔ خود از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۳، سابقهٔ بازی در لیگ‌های ایران، امارات، قطر و آلمان و بایرن مونیخ ، شالکه ۰۴ را دارد. او سابقه عضویت در تیم ملی ایران و امید ایران را در کارنامه خود ثبت کرده است.

لقب جادوگر

کریمی به‌عنوان بازیکن بازی ساز دریبل‌زن شناخته می‌شود و به همین دلیل به او لقب «جادوگر» و «مارادونای آسیا» را به او داده اند

او عنوان بهترین هافبک تاریخ جام ملت‌های آسیا در سایت فدراسیون فوتبال آسیا را در سال ۲۰۱۸ کسب کرده است

اینستاگرام علی کریمی بازیکن پیشکسوت پرسپولیس

دوران حضور در الاهلی

در سال ۱۳۸۰ به الاهلی دبی پیوست و در فصل ۲۰۰۳ به عنوان بهترین بازیکن خارجی لیگ برتر فوتبال امارات انتخاب شد و در فصل ۲۰۰۴ عنوان آقای‌گل لیگ برتر فوتبال امارات و مرد سال فوتبال امارات را کسب کرد

دوران حضور در بایرن مونیخ

در سال ۱۳۸۴، به باشگاه بایرن مونیخ در بوندس‌لیگای آلمان پیوست و ۴۲ بازی رسمی در طول دو سال و قهرمانی جام حذفی و لیگ را تجربه کرد

کریمی خیلی زود توانست در جمع نام داران این باشگاه نظیر میشاییل بالاک، سباستین دایسلر، مارتین دمیکلیس، مهمت شول و زی روبرتو برای خود جایگاهی ثابت دست و پا کند

دوران حضور در لیگ ستارگان قطر

بعد از دو سال به القطر در لیگ ستارگان قطر رفت و پس از یک سال به پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال ایران برگشت که حضورش در این تیم یک سال ادامه داشت.

سحر داوری همسر علی کریمی کیست + عکس و بیوگرافی

دوران حضور در تراکتور

کریمی پس از ۲ فصل بازی در پرسپولیس، به باشگاه فوتبال تراکتور پیوست و آخرین فصل دوران بازیگری خود را با قهرمانی در جام حذفی پایان داد.

دوران مربیگری علی کریمی جادوگر فوتبال

در سال ۱۳۹۳ وارد مربیگری شده و دستیاری کارلوس کیروش در تیم ملی ایران شد و برای مدتی هدایت تیم سپیدرود را نیز بر عهده داشت.

شروع اختلافات میان علی کریمی و علی دایی

با برگزاری مسابقات سالنی که در دوران محرومیت یک ساله کریمی بود،علی دایی به همراه تنی چند از دوستان و برادرانش در این مسابقات شرکت کرد.

در سالن کوی نصر (گیشا)، در حین بازی علی کریمی چندین بار توپ را از میان پاهای علی دایی عبور داد که منجر به درگیری میان این دو هم‌بازی تیم ملی شد. این بازی آغاز اختلاف‌های دایی و کریمی بود. این دو در مراسم ختم میناوند با هم آشتی کردند

زندگینامه و افتخارات علی کریمی اسطوره پرسپولیس

دوران فوتبال علی کریمی در پرسپولیس

علی کریمی جادوگر فوتبال ایران در خرداد ۱۳۷۷، در زمان مربی‌گری ایویکا مت‌کوویچ به پرسپولیس پیوست و در اولین فصل حضور در پرسپولیس، موفق شد قهرمانی در لیگ و جام حذفی را به همراه این تیم کسب کند.

علت محرومیت یکساله

کریمی در بهمن ۱۳۷۷ در بازی دوستانه تیم ملی امید ایران و ویتنام، داور وسط را هل داد و از سوی AFC به مدت یک سال از حضور در تمامی مسابقات محروم شد.

بدین ترتیب او با حکم انضباطی، به مدت یک سال از ترکیب پرسپولیس دور ماند

در دوران عضویت در پرسپولیس افتخارات کسب کرد او پس از پایان بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا، پیشنهاد اتلتیکو مادرید را نپذیرفت و به تیم الاهلی امارات پیوست.

در سال ۱۳۸۷ علی‌رغم پیشنهادهایی از اسپانیا، آمریکا، ژاپن و امارات، در زمان مدیریت داریوش مصطفوی در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۳۸۷ به‌طور رسمی قراردادی ده‌ماهه را با تیم سابقش امضا کرد.

کریمی که از ترکیب تیم ملی توسط علی دایی (سرمربی وقت تیم ملی) کنار گذاشته شده بود، در ۵ بازی نخست خود در لیگ برتر برای پرسپولیس ۵ بار گلزنی کرد.

کریمی در اولین گلزنی خود پس از بازگشت به پرسپولیس، توانست در دقایق پایانی شهرآورد ۶۵ موفق به گلزنی شود. او پنج روز بعد در بازی مقابل ابومسلم، هت‌تریک کرد

دانلود عکس های علی کریمی پیشکسوت پرسپولیس

قبول نکردن دعوت علی دایی به تیم ملی

دایی پس از عملکرد کریمی در لیگ برتر او را به تیم ملی دعوت کرد اما این بار علی کریمی بود که دعوت او را نپذیرفت

علی کریمی در تیم استیل آذین

در سال ۱۳۸۸ به سبب عدم تمایل مدیران وقت باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداد با وی این باشگاه را ترک کرد و به استیل آذین پیوست.

با برکناری انصاری‌فرد و درخواست باشگاه پرسپولیس برای بازگشت کریمی به این تیم، او نیز آمادگی خود را جهت بازگشت به پرسپولیس در صورت موافقت باشگاه استیل آذین اعلام کرد.

اما مسئولان این باشگاه با ارسال نامه‌ای به باشگاه پرسپولیس مخالفت خود را برای انتقال کریمی به پرسپولیس اعلام کرد.

اختلاف با مصطفی آجرلو در استیل آذین

عملکرد مصطفی آجرلو مدیر عامل وقت استیل آذین به علت جذب بازیکنان سرشناس و گرانقیمت؛ از سوی کریمی مورد انتقاد قرار گرفت. کریمی در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «بازیکن خوب گرفتن ملاک مدیریت خوب نیست».

پس از انجام این مصاحبه؛ کریمی به اتهام روزه خواری، از سوی مصطفی آجرلو از این تیم اخراج شد.

اخراج کریمی از سوی آجرلو حمایت هیئت مدیره این تیم را به دنبال داشت، اما حسین هدایتی مالک باشگاه استیل آذین مخالفت خود را با اخراج این بازیکن اعلام کرد.

رفت و برگشت به استیل آذین

پس از دعوت باشگاه الاهلی امارات برای مسابقه دوستانه با آ.ث. میلان ایتالیا به امارات سفر کرد، اما بعد از بازگشت به ایران بار دیگر از سوی مسئولان استیل آذین کنار گذاشته شد.کریمی پس از اخراج از استیل آذین با عقد قراردادی ۵ ماهه به تیم شالکه آلمان در بوندس‌لیگا پیوست.

دوران حضور در شالکه ۰۴

در بهمن ۱۳۸۹ و در فرصت نقل‌وانتقالات زمستانی فصل ۲۰۱۱ به درخواست فلیکس ماگات مربی وقت شالکه که پیش‌تر در بایرن مونیخ مربی او بود، با عقد قراردادی ۵ ماهه با گذشت ۲۰ هفته از بوندس‌لیگا، در سن ۳۲ سالگی به شالکه ۰۴ پیوست.

رفت و برگشت به پرسپولیس

در خرداد ۱۳۹۰ و در زمان مدیریت حبیب کاشانی با عقد قراردادی یک ساله به پرسپولیس بازگشت.

دوران بازی در تراکتور

در خرداد ۱۳۹۲ به دلیل عدم تمایل مدیرعامل وقت (سردار رویانیان) و سرمربی باشگاه پرسپولیس (علی دایی) برای تمدید قرارداد با وی، این باشگاه را ترک کرد و به تراکتورسازی تبریز پیوست و در بهمن ۱۳۹۲ همراه با تراکتورسازی به مقام قهرمانی جام حذفی دست پیدا کرد.

دوران حضور در تیم ملی

از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۹۱، کریمی بیش از یک دهه بازیکن تیم ملی فوتبال ایران بود و با ۱۲۷ بازی و ۳۸ گل ملی، سومین بازیکن تاریخ ایران از نظر تعداد بازی ملی و سومین گلزن برتر این تیم مشترکاً با جواد نکونام به‌شمار می‌رود.

او در دوران ملی خود حضور پیوسته‌ای داشته و در ۳ دوره جام ملت‌های آسیا (۲۰۰۰، ۲۰۰۴ و ۲۰۰۷)، یک دوره بازی‌های آسیایی (۱۹۹۸) برای ایران بازی کرده‌است. وی در ۴ دوره انتخابی جام جهانی (۲۰۰۲، ۲۰۰۶، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴) مجموعاً در ۳۶ بازی به میدان رفته‌است و ۲ بار در راهیابی ایران به جام جهانی (۲۰۰۶ و ۲۰۱۴) مشارکت داشته‌است که در یک دوره جام جهانی (۲۰۰۶) حضور داشته است.

سبک بازی و مهارت ها

شناخته‌شده‌ترین خصیصه فوتبال علی کریمی، مهارت او در دریبل‌زنی است.

ورلد ساکر در سال ۲۰۰۳، او را بازیکنی با «حرکات و کار با توپِ هیپنوتیزم‌کننده» توصیف کرده‌است.

مجله کیکر در سال ۲۰۰۴ با یاد کردن از کریمی با عنوان «مارادونا آسیا» در گزارشی می‌نویسد: «او با هر دو پا خوب شوت می‌زند، خیلی سریع تغییر جهت می‌دهد.

سال خداحافظی علی کریمی از فوتبال

علی کریمی جادوگر فوتبال آسیا در ۲۹ تیر ۱۳۹۳ برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد. تراکتورسازی تبریز آخرین باشگاهی بود که کریمی پیراهن آن را بر تن کرد.

شغل دوم

کریمی زمانی که در فتح بازی می‌کرد با خودروی پیکان خود در خیابان‌های کرج مسافرکشی می‌کرد. پس از دوران حرفه ای به ساخت‌وساز ساختمان روی آورده و همچنین از سهامداران پوشاک ورزشی مجید و در کرج پیتزا فروشی دارد.

نامزدی در انتخابات فدراسیون فوتبال سال ۹۹

او در انتخابات فدراسیون فوتبال در سال ۹۹ نامزد شد ، اما تنها ۹ رای توانست کسب کند و شهاب الدین عزیزی خادم رییس فدراسیون فوتبال شد. “رای احسان حاج صفی” به مصطفی آجرلو در انتخابات فدراسیون ، علیرغم لایک های او زیر پست کریمی حاشیه ساز شده و باعث شد تا کاربران از احسان حاج صفی انتقاد کنند

فعالیت در امور خیریه

• فروش پیراهن کریمی به نفع آسایشگاه فیاض بخش مشهد ۷ شهریور ۱۳۹۴

• بازی خیریه به نفع بیماران ام اس

• پس از این که قدبلندترین پسر ایرانی در برنامه ماه‌عسل شبکه ۳ یکی از آرزوهای زندگی خود را ملاقات با علی کریمی عنوان کرد، کریمی به دیدار او رفت و در هزینه‌های درمانی به او کمک کرد

• تقبل هزینه‌های درمانی بابک معصومی، بازیکن سابق تیم ملی فوتسال ایران

• در سال ۱۳۹۰ تعدادی از پیراهن‌های خود را برای مصرف در امور خیریه به حراج گذاشت

• در سال ۱۳۹۴ یک دستگاه اتومبیل پیکان استیشن مدل ۱۳۵۷ را در قبال دو باب مغازه به ارزش ۵۰۸ میلیون تومان به فروش رساند. این مبلغ به کودکان و افراد معلول آسایشگاه معلولین فیاض بخش مشهد اختصاص پیدا کرد.

• حضور در مراسم خیریه «یونیسف»

• در آذر ۱۳۹۸ و همزمان با روز جهانی معلولین، در آسایشگاه شهید بهشتی مشهد حضور یافت و پیراهنش به ارزش ۸۱ میلیون تومان به نفع معلولین این آسایشگاه، به فروش رفت

• همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران؛ دو محموله پزشکی در اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹ به بیمارستان‌های استان گیلان ارسال کرد.

• در اردیبهشت ۱۳۹۹؛ هزینه ساخت مدرسه سه کلاسه دوره متوسطه اول روستای مولا آباد کشاری، از توابع بخش مرکزی استان سیستان و بلوچستان را برای ۶۰ دانش آموز عهده‌دار شد.

مجسمه یادبود

در شهریور ۱۳۹۱، شهرداری منطقه ۲۱ تهران اعلام کرد که قصد دارد مجسمه علی کریمی را بسازد و در منطقه وردآورد نصب کند.

در حالی که کریمی با ساخت مجسمه خود مخالفت کرد، در آبان‌ماه ۱۳۹۳ از مجسمه او رونمایی شد.

مناظره علی کریمی با محمدرضا ساکت

وی در زمستان ۱۳۹۶ در برنامه نود شرکت کرد و به مناظره با محمدرضا ساکت، از مسئولین فدراسیون فوتبال، پرداخت و با ارائهٔ دلایلی، فدراسیون را متهم به فساد کرد.

افتخارات علی کریمی جادوگر فوتبال ایران

قهرمانی جام آزادگان ۷۸-۱۳۷۷

قهرمانی جام آزادگان ۷۹-۱۳۷۸

قهرمانی جام حذفی ۷۹-۱۳۷۸

نایب قهرمانی جام آزادگان ۸۱-۱۳۷۹

قهرمانی جام حذفی آلمان ۱۶-۲۰۱۵

قهرمانی بوندسلیگا ۱۶-۲۰۱۵

قهرمانی جام حذفی امارات ۲۰۱۱

قهرمانی جام حذفی امارات ۱۴-۲۰۱۳

نایب قهرمانی لیگ امارات ۱۴-۲۰۱۳

نایب قهرمانی نوجوانان تهران

قهرمانی امیدهای تهران با امیدهای فتح

۱۹۹۸ – قهرمانی بازی های آسیایی

۲۰۱۴ – مقام سوم جام ملت های آسیا

۲۰۱۷ – یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا

۲۰۱۶ – راهیابی و بازی در جام جهانی

۲۰۱۴ – قهرمانی فوتبال غرب آسیا

۲۰۱۳ – قهرمانی جام بین قاره ای آسیا – اقیانوسیه با تیم ملی ایران

بهترین بازیکن سال ۲۰۱۴ آسیا

آقای گل مشترک جام ملت های آسیا ۲۰۱۴

1 دیدگاه در “بیوگرافی و عکس های علی کریمی معروف به جادوگر فوتبال

  1. داوود خان گفت:

    علی کریمی ها و کتایون ریاحی ها ی ته جدول ورزش و هنرجهانی اگه دلسوز مردمن ، از مالشون ببخشن به مردم . که گندشون کردن .چرا یک عده رو تشویق به سوزاندن اموال مردم میکنن . مگه بانک و اتوبوس از پول نفت و مالیات مردم نیست . چ مرگشونه که فتنه گری کنند .البته عاقبت پرخوری و حروم لقمگی و خود خواهی همینه . اینها دنبال شهرت در ایران و عیش خودشون تو خارجن ، نه ملت . اینها دشمنان نامریی یک ملتن .
    احمق تر و خاین تر هستن ، کسانی که از این جور افراد ابن الوقت حمایت میکنن .

نظرات