مهمترین خصوصیات یک دختر ایده آل برای زندگی مشترک و ازدواج

0

مهمترین خصوصیات یک دختر ایده آل برای زندگی مشترک و ازدواج

اگر می خواهید یک دختر ایده آل برای زندگی مشترکتان پیدا کنید باید به برخی ویژگی های رفتاری مهم در وی دقت کنید بسیاری از ازدواج های امروزه منجر به طلاق و جدایی می شوند به همین دلیل اکثر جوانان دچار دودلی و مشکل در انتخاب همسر مناسب می شوند شرایط یک دختر ایده آل برای ازدواج چگونه است ؟

با توجه به انتخاب دختر ایده آل بعنوان یکی از دغدغه های پسران،مجموعه ای از علائمی که نشان می دهد یک دختر، واقعا زن زندگی است را از دید متخصصان بیان می کنیم.

دختر ایده آل

خصوصیات دختر ایده آل برای ازدواج

۱- دوست داشتنی بودن

طبق نوشته‌های پشت ماشین‌ها، آدم‌های معمولی مزخرف هستند ولی زن مناسب برای ازدواج خیلی خیلی دوست داشتنی اســت برای شما!!!

۲- اعتماد به نفس داشتن

شما از او می‌خواهید عاشق شما باشد، نه این‌که به شما نیاز داشته‌باشد. او باید خارج از رابطه‌اش با شما از زندگی‌اش راضی باشد. تامین نیازهای یک فرد یک رابطه‌ی عاطفی نیست.

۳- باعث می‌شود بهترینِ خودتان باشید

بهترین نشانه‌ی این‌که او برای شما مناسب اســت این اســت که بودن با او باعث می‌شود بخواهید مرد بهتری باشید.

۴- با والدین‌اش رابطه‌ای محترمانه دارد

گذشته از شرایط افراطی، شما نباید درگیر فردی شوید که از والدین‌اش متنفر اســت، یا به آنها آزار رسانده اســت. این نشانه‌ای اســت که او نسبت به نزدیک‌ترین اطرافیان‌اش چه حسی دارد، فراموش نکنید که شما هم قرار اســت یکی از آنها باشید.

۵- او از نظر هیجانی باثبات اســت

شاید دختران دیوانه در کوتاه مدت جالب باشند، اما شما نمی‌خواهید زندگی‌تان را با فردی سپری کنید که دمدمی مزاج اســت.

۶- از نظر جنسی با هم سازگار هستید

وقتی مجرد هستید، هر رابطه‌ جنسی یک رابطه‌ خوب اســت. اما وقتی در رابطه هستید، باید علایق یکسان (یا حداقل بسیار مشابه) داشته‌ باشید.

۷- انتظارات بالا ندارد

همه‌ ما دوست داریم در خانه‌ای روی تپه زندگی کنیم، اما همه‌ی ما به آن نمی‌رسیم. مطمئن شوید که حتی اگر نتوانید از ظرفیت‌تان برای پول‌سازی اســتفاده کنید او مشکلی ندارد.

۸- در مشاجرات خونسردی خود را حفظ می‌کند

در همه‌ی رابطه‌ها مشاجره وجود دارد. این واقعیت زندگی اســت. اگر بتوانید بدون این‌که او زیر گریه بزند یا شما با مشت به دیوار بکوبید از پس مشاجرات بر بیایید، در وضعیت خوبی قرار دارید.

۹- او حداقل به اندازه‌ی شما باهوش اســت

هیچ‌چیز بدتر از یک زن احمق نیست، به جز زنی که وانمود می‌کند احمق اســت.

۱۰-به دورهمی شما و دوستان‌تان احترام می‌گذارد

اگر او به شما اعتماد می‌کند که با پسران بیرون بروید (و شما برای این احترام ارزش قائل هستید) ارزشش را دارد که او را برای همیشه حفظ کنید.

۱۱- ایرادات شما را می‌پذیرد

زن مناسب برای ازدواج ایرادات شما را می پذیرد و خود را مسئول برطرف کردن این ایرادات نمی‌داند.

۱۲- وقتی بیمار هستید از شما مراقبت می‌کند

اگر وقتی حال‌تان بد اســت از شما فاصله نمی‌گیرد، این نشانه‌ی خوبی از فلسفه‌ زندگی او اســت. از طرف دیگر اگر تمام دغدغه‌اش بستن شما به سوپ و داروی سرفه اســت، این زنی اســت که واقعا به شما اهمیت می‌دهد.

۱۳- به شما احساس مهم بودن می‌دهد

زنان در قرارهای آشنایی دست به بازی‌هایی می‌زنند که گاهی با سردی زیاد همراه اســت. من حدس می‌زنم آنها این باور را تبلیغ می‌کنند که “مردان شکارچی هستند”. اما اگر به ازدواج فکر می‌کنید، باید هم بیرون بازی باشید و هم وسط بازی.

۱۴- او چشم‌پوشی می‌کند

شما گاهی خرابکاری می‌کنید. اما معنی‌اش این نیست که آن اتفاق باید هر ۳ ماه به شما یادآوری شود.

۱۵- دیندار و خوش اخلاق بودن

دیانت و تقوی و حُسن خلق از مهمترین خصوصیات دختر خوب برای ازدواج و همچنین از معیارهای شوهر شایسته است.

۱۶- مهربان بودن

احساسات درونی مثبت که معمولا منجر به مهربانی می‌شود از خصوصیاتی است که برای بیشتر آقایان مورد توجه است. همدلی در همه افراد و نه فقط در زنان جذابیت خاص خود را دارد. مهربانی یک ابزار کاملا مفید در بیشتر روابط است که برای پایان اختلافات و تفاوت سلایق راه کار مناسبی به نظر می‌رسد.

۱۷- داشتن پوشش مناسب

از خصوصیات دختر خوب برای ازدواج پوشاندن خود از نامحرم است. یكی از عللی كه در غرب بنیان خانواده را سست كرده و از هم گسیخته، خودنمایی زنان با بدن‌های عریان است. مردان ایرانی، حتی افراد بی بند و بار و به اصطلاح متجدد، زنی را كه با اندام بدون پوشش و لباس‌های كوتاه و تنگ در برابر نامحرم ظاهر شود، برای همسری نمی‌پسندند.

۱۸- داشتن جمال و كمال

زن باید از نظر فیزیكی سالم، و از نظر زیبایی مورد پسند همسرش قرار گیرد. همسر زیبا و سالم با داشتن خصوصیات خلقی مناسب و سایر شایستگی‌ها، نعمتی است كه مافوق آن متصور نیست.

۱۹- عاقل و خردمند بودن

زنی كه یک عمر با مردی مصاحبت دارد، باید باهوش و خردمند باشد. عقل و خرد از از خصوصیات دختر ایده آل برای ازدواج و از ویژگی‌های زن شایسته است. امیرالمومنین علی (ع) فرمود: از ازدواج با زنی كه كم خرد است خودداری كنید. زیرا مصاحبت او گرفتاری سختی است و فرزندان او ضایع و مهمل خواهند بود.

۲۰- زنی که آمادگی ازدواج دارد، به وضعیت مالی شما اهمیت می دهد

شاید فکر کنید زنان موجودات پول پرستی هستند که شما را فقط برای پولتان می خواهند. این از ساده اندیشی شماست. اگر زنی به هیچ وجه به وضع مالی شما اهمیتی نمی دهد به این معنا است که اصلا به ازدواج با شما فکر نمی کند.

روابط بی هدف و کوتاه مدت نیازی به امنیت مالی ندارد؛ وضعیت مالی شما فقط زمانی اهمیت پیدا می کند که مسئله ازدواج در میان باشد نه به این خاطر که زنان دنبال جیب شما هستند بلکه به این خاطر که آنها به دنبال امنیت هستند، آن هم نه فقط برای خوشدان، بلکه برای فرزندانشان و فرزندان شما.

۲۱- آشپزی بلد بودن

این یکی از خصوصیات دختر ایده آل برای ازدواج است. او آشپزی می داند و از خانه داری هم سردر می آورد. به هر حال وقتی خانمی خودش را برای ازدواج آماده می کند، حداقل در کشور ما، در واقع با فداکاری و لطف تمام خودش را برای انجام کارهای خانه و به خصوص آشپزی هم آماده می کند. او می داند مردان می توانند بدون سقف، بدون خواب یا حتی بدون مسابقات فوتبال زنده بمانند اما قطعا بدون غذا می میرند! هیچ زنی هم این را نمی خواهد، حداقل قبل از ازدواج!

۲۲- علاقه به بچه ها

خیلی جالب است که تقریبا همیشه علاقه خانم ها به بچه ها با علاقه آنها با ازدواج رابطه دارد. این یک نشانه شگفت انگیز است که بر اساس آن خیلی راحت و بدون دردسر می توانید نظر طرف مقابل تان درباره ازدواج را کشف کنید: وقتی به طور اتفاقی با بچه ها یا خانم های بچه دار برخورد می کنید، واکنش او را زیر نظر بگیرید. اگر با بی حوصلگی و بی توجهی و حتی انزجار به بچه ها واکنش نشان داد، فکر ازدواج با او را فعلا از سرتان بیرون کنید اما اگر با شوق و ذوق تمام با بچه ها ارتباط برقرار و شروع به بازی با آنها کرد و با حسرت به نوزدان خیره شد، زودتر دست به کار شوید که دختر ایده آل برای ازدواج میباشد.

نظرات