معرفی انواع ماسک های صورت برای جوانسازی پوست صورت

0

معرفی انواع ماسک های صورت برای جوانسازی پوست صورت

ماسک صورت : با افزایش سن پوست به طور طبیعی قابلیت ارتجاعی و انعطاف پذیری خود را از دست می دهد. تغییر رنگ پوست، بروز خط های نازک، لکه های مربوط به افزایش سن و افتادگی پوست و چین و چروک هایی روی پوست نمایان می شوند و باعث می شوند پوست خسته به نظر برسد.

عوامل زیاد دیگری هم وجود دارند که باعث کم شدن کیفیت و جوانی پوست می شوند، از جمله آلودگی هوا، روش های نامناسب مراقبت از پوست، قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر خورشید، رژیم نامناسب غذایی، کم آب شدن بدن، اضطراب، سیگار کشیدن، نوشیدن بیش از حد الکل و کم خوابی. به علاوه برخی مشکلات و بیماری ها نیز بر روی سلامت پوست تاثیر می گذارند.

ماسک صورت اگر با میوه و گیاهان طبیعی ساخته شود بدون شک می تواند ارزانترین راه برای ثبت و تقویت جوانی پوست صورت شما باشد. ماسک های میوه ای برای پوست های خشک و جوش دار و یا یک ماسک صورت طبیعی برای رفع لک و یا چین و چروک و… همه و همه را از داخل سبد میوه تان می توانید به دست بیاورید.

اگرچه می توانید محصولات بهداشتی – آرایشی با منشاء گیاهی را تجربه کنیداما می توانید با نسخه های سنتی و ساده ای که در اختیارتان می گذاریم در آشپزخانه تان کرم گیاهی بسازید.

به هرحال با چند تغییر ساده در سبک زندگی و روش های ساده خانگی می توانید جوانی و طراوت پوست را بازگردانید. در حقیقت این اقدامات به راحتی می توانند به جوانی و زیبایی پوست شما کمک کنند.

ماسک صورت

ماسک صورت گیاهی

ماسک صورت با عصاره رازیانه

عصاره رازیانه اگرچه به صورت صنعتی در عطاری ها و داروخانه های گیاهی وجود دارد اما شما در منزل نیز می توانید آن را تهیه کنید. تنها کافی است گیاه خشک شده رازیانه را از عطاری ها بخرید و سه قاشق غذاخوری از آن را با دو لیوان آب جوش دم کنید. پس از آنکه آب به جوش آمد و یک لیوان از آب این مخلوط باقی ماند حرارت را خاموش کرده و این مخلوط را از صافی بگذرانید سپس اجازه دهید که عصاره به دست آمده از رازیانه خنک شود.

پارچه ای نخی و سفیدرنگ بردارید و آن را با عصاره خیس کرده و روی صورت خود بکشید. ۲۰دقیقه دراز بکشید و هرگاه لازم شد عصاره رازیانه را روی پارچه اسپری کنید. عصاره رازیانه کمک می کند پوستی جوان و بانشاط و بدون چروک داشته باشید.

ماسک صورت با لوسیون برگ و گل ختمی

برای پیشگیری از بروز این چین و چروک ها بهترین راه استفاده روزانه از لوسیون گل و برگ ختمی است. برای تهیه این لوسیون کافی است ۳۰ گرم از برگ و گل ختمی خشک شده را در دو لیوان آب بجوشانید و آن را صاف کنید. این جوشانده را پس از سرد شدن هر شب بعد از پاک کردن کرم ها و مواد آرایشی از صورت تان روی پوست تان بزنید. این لوسیون علاوه بر آبرسانی به سطح پوست مانع از بروز چین و چروک در صورت می شود. شما می توانید این لوسیون را تا صبح روی پوست صورت و گردن خود حفظ کنید.

ماسک صورت با گیاه دم اسب و گلاب و سرکه

این گیاه را می توانید به راحتی از عطاری ها و داروخانه های گیاهی تهیه کنید. تهیه لوسیون با کمک این گیاه و استفاده روزانه از آن، بهترین دارو برای پیشگیری از بروز چین و چروک در سطح پوست است. این گیاه امروزه توسط بسیاری از کارخانه های تهیه مواد آرایشی و بهداشتی برای تهیه لوسیون ها و کرم های درمان کننده چین و چروک استفاده می شود. برای شروع کافی است یک لیوان از جوشانده گیاه دم اسب را با یک استکان گلاب و دو قاشق غذاخوری سرکه ترکیب کنید و هر شب آن را با کمک پنبه یا پد روی پوست صورت و گردن خود بکشید.

ماسک صورت با چای سبز

ماسک چای سبز هم برای جوانسازی پوست صورت مناسب است. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به بهبود سلامت پوست کمک کرده و با پیری پوست مبارزه می کند. به علاوه چای سبز به عنوان یک محافظ طبیعی در مقابل اشعه UV عمل کرده و از آسیب های ناشی از خورشید پیشگیری می کند.

طرز استفاده از چای سبز برای جوانسازی پوست

۱- نصف قاشق چایخوری آب لیمو و کمی پودر زرد چوبه را به دو قاشق غذا خوری چای سبز دم کرده و سرد شده اضافه کنید. این ترکیب را روی صورت و گردن خود استفاده کرده و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد صورت خود را بشویید.

۲- یک روش دیگر برای استفاده از چای سبز به این صورت است که ۲ قاشق چایخوری عسل را با دو قاشق غذا خوری چای سبز دم کرده و سرد شده ترکیب کنید و سپس ترکیب به دست آمده را روی پوست خود استفاده کنید و پس از ۱۵ دقیقه بشویید.

ماسک صورت

ماسک صورت با دارچین, عسل, جوزهندی و لیمو

برای جوان سازی پوست صورتتان نصف قاشق چای خوری دارچین, نصف قاشق چای خوری جوز را با یک قاشق چای خوری آب لیمو و عسل مخلوط نمایید تا به صورت خمیر در بیاید, خمیر مورد نظر را به مدت نیم ساعت بر روی پوست قرار داده و برای پوستهای حساس به مدت ده دقیقه کافی می باشد و سپس پوستتان را با آب گرم شستشو داده و بر روی آن کرم مرطوب کننده بزنید.

ماسک صورت با آلوئه ورا و زردچوبه

مقداری زردچوبه را با ۱ قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا مخلوط کرده تا به صورت خمیر در بیاید و به مدت بیست دقیقه این خمیر را بر روی پوستتان قرار داده و سپس بشویید.

ماسک صورت با لیمو و سیب زمینی

سیب زمینی را آسیاب کرده و داخل ظرفی بریزید. سپس آب لیمو را به آن اضافه کرده و هم بزنید.

ماسک را با حرکت دایره وار به صورت ماساژ دهید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب بشوئید.

این ماسک برای از بین بردن لکه هایی که در اثر آفتاب روی صورت بوجود آمده اند بسیار مفید است. بعد از ۳ شب استفاده از این ماسک متوجه ناپدید شدن لکه های روی پوست می شوید.

ماسک صورت با سبزیجات

ماسک صورت با خیار و گلیسیرین

برای استفاده از این ماسک کافی است یک خیار متوسط را بدون پوست رنده کنید و آن را با یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین ترکیب کرده و به مدت ۲۰ دقیقه هر شب روی پوست خود قرار دهید. برای تهیه این ماسک حتی می توانید از پوست خیار به تنهایی نیز استفاده کنید. کافی است پوست خیار را رنده کرده و با گلیسیرین مخلوط کنید.

اگر پوست خشک یا بسیار خشکی دارید، ماسک خیاری که به شما آموزش دادیم را می توانید به مدت ۱۰ شب تکرار کنید. با تکرار استفاده از این ماسک می توانید به اندازه کافی به پوست تان آبرسانی کنید و تا مدت ها از خشک شدن دوباره آن جلوگیری کنید.

ماسک صورت با گوجه فرنگی و آبلیمو

تمامی خانم هایی که به تازگی ۳۰ سالگی را پشت سر گذاشته اند بهتر است از لوسیون گوجه فرنگی برای حفظ لطافت پوست و پیشگیری از خشکی و چین و چروک زودرس استفاده کنند. بسیاری از درمانگران شیوه های طبیعی درمان گوجه فرنگی را بهترین سبزی طبیعی برای جلوگیری از بروز چین و چروک در پوست صورت می دانند. برای تهیه لوسیون طبیعی نیاز به دو گوجه فرنگی دارید؛ یکی از آنها را رنده کرده و کنار بگذارید سپس دیگری را داخل خرد کن انداخته و به صورت مایع در آورید بعد آن را با یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه ترکیب کرده و کنار بگذارید.

برای شروع کافی است به مدت ۲۰ دقیقه گوجه فرنگی رنده شده را روی تمامی پوست صورت و گردن خود قرار دهید و سپس آن را از روی صورت خود برداشته و یک دستمال نخی تمیز را درون مخلوط گوجه فرنگی و آبلیمو بیندازید و آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت تان قرار دهید و در محیطی آرام دراز بکشید سپس صورت تان را با آب نیم ولرم بشویید.

ماسک صورت

ماسک صورت با شیر ،هویج ،پرتقال و عسل

ماسک مورد نظر احتیاج به مواد ذکر شده در نام ماسک از قبیل آب پرتقال یک قاشق غذاخوری , آب هویج یک قاشق غذا خوری آب هویج یک قاشق غذا خوری شیر و یک قاشق مربا خوری عسل دارد . مواد را به خوبی باهم نخلوط میکنیم و برای ۲۵ دقیقه روی پوست صورت قرار میدهیم و بعد از این مدت محلول ماسک را با آب ولرم بخوبی میشوییم . نکته قابل ذکر این است که در کلیه ماسک های صورت که برای پوست چرب و نسبتا چرب استفاده میکنیم و ماسک حاوی شیر یا ماست میباشد باید از نوع کم چرب آنها در ترکیب ماسک صورت استفاده کنیم .

ماسک صورت با پیاز برای محو کردن جوشهای سر سیاه

ماسک صورت برای محو کردن جوشهای سر سیاه صورت با ماسک پیاز را براحتی میتوانید در منزل تهیه و استفاده کنید به این منظور میبایست ۲ عدد پیاز متوسط را پس از خرد کردن در آب بپزید و پس از پختن بگذارید تا آبش کشیده شود . پیاز های خرد شده و خوب پخته شده را با استفاده از دستمال بسیار تمیز در قسمتهای صورت که جوشهای سر سیاه دارد قرار بدهید و پس از ۱۰ دقیقه صورت خود را اب ولرم بخوبی شسته شو دهید .

برای از بین بردن جوشهای سر سیاه یکی از بهترین راه حلها گشاد و باز کردن منافذ پوست برای خارج کردن آنهاست برای استفاده از این تکتیک جالب هم از بخور دانه هایی مانند بومادران , رازیانه , بابونه و به همراه گزنه سفید از هرکدام مقدار کمی اندازه یک قاشق مربا خوری در آب جوش استفاده نموده و از این بخور برای قسمتهایی از صورت که دارای جوشهای سر سیاه میباشد استفاده نمایی . لطفا هنگام استفاده از این بخور مراقب آب جوش باشید تا خدای نخواسته دچار سوختگی نشوید. پس از استفاده از این بخور با یک دستمال کاغذی تمیز پوست صورتتان را با فشار تمیز نمایید تا با عث خروج این جوشهای سر سیاه شود .

ماسک صورت با اسفناج و شیر پرچرب

ماساژ صورت با ماسک اسفناج تاثیر زیادی در فرم گیری عضلات و سلامت سلول های پوستی دارد. این ماسک از آن جهت که با برگ های تازه اسفناج و شیر تازه پرچرب تهیه می شود علاوه بر آبرسانی به سلول های پوست به افزایش نشاط و شادابی آنها نیز کمک می کند. برای تهیه این ماسک کافی است سه عدد برگ اسفناج را در نصف لیوان شیر جوشیده و داغ بریزید و آن را به مدت سه تا پنج دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید.

این کار موجب می شود برگ ها نرم و لطیف شوند سپس برگ ها را به وسیله صافی از شیر جدا کرده و پس از سرد شدن روی صورت خود خمیر کنید. اجازه دهید این برگ ها به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت تان بماند. در این مدت می توانید خیلی آرام عضلات صورت تان را ماساژ دهید پس از پایان این مدت با کمک شیری که از تهیه ماسک باقی مانده صورت تان را بشویید و اجازه دهید مدتی این شیر روی صورت تان بماند و سپس صورت تان را با آب خنک بشویید.

ماسک صورت میوه ای

زیبایی و جوانسازی پوست با استفاده از ماسک های میوه های همچون کیوی , پرتقال و خرمالو بسیار ساده تر و بدون دردسر به دست می آید و شما را از شر کرم های مختلف نجات می دهد و با این روش در هزینه و سلامت پوستتان قدم مثبتی برداشته اید چرا که بعضی از کرم ها قیمت های بالایی دارند و علاوه بر آن حاوی مواد شیمیایی هستند.

در میان میوه های زمستانی کیوی – پرتقال و خرمالو دوستان پوست هستند و در واقع زیبایی و جوانسازی پوست را در هوای سرد به خوبی انجام می دهند.

ماسک صورت با کیوی

ماسک صورت

ماسک صورت با کیوی برای پوست پر چرب

یک کیوی پوست گرفته، یک قاشق غذاخوری ماست، کمی پرتقال، یک قاشق غذاخوری روغن بادام و کمی عسل را با هم مخلوط کنید. در پایان یک قاشق غذاخوری پودر بادام زمینی و چند قطره روغن زیتون هم به آن اضافه کنید. این مواد را در همزن بریزید تا به خوبی با هم مخلوط شوند و به حالت کرم دربیایند. مواد را روی تمامی پوست- به خصوص قسمت های چرب- ماساژ دهید و پس از چند دقیقه صورت تان را بشویید؛ نتیجه رضایت بخش خواهد بود.

ماسک صورت با کیوی برای انواع پوست

کیوی سرشار از ویتامین C است و به همین دلیل شما با ترکیب ساده ای می توانید پوست تان را تغذیه کنید. نصف یک موز را با یک عدد کیوی پوست کنده مخلوط کنید و در آخر دو قاشق غذاخوری ماست در مواد بریزید. این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست تان نگه دارید و پس از آن صورت تان را با آب گرم شست وشو دهید.

همچنین می توانید یک عدد کیوی, دو قاشق غذاخوری ماست ساده, یک قاشق غذاخوری آب پرتقال, یک قاشق غذاخوری روغن بادام و یک فنجان هویج له شده را با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیری بدست آید. ماسک را روی صورت قرار دهید و صبر کنید تا کاملا خشک شود؛ سپس با آب سرد آبکشی کنید.

ماسک صورت با کیوی برای آبرسانی به پوست

یک کیوی را پوست بگیرید و با یک خیار به خوبی مخلوط کنید. اگر از فصل تابستان چند توت فرنگی فریز شده دارید، آنها را هم به این مخلوط اضافه کنید. در صورتی که احساس کردید مایه شما بیش از اندازه رقیق شده، کمی آرد جو به آن اضافه کنید و ماسک خمیری را ۱۰ دقیقه روی پوست تان بگذارید. میوه ها کارشان را خوب بلدند؛ پوست شما آب رسانی شده است.

ماسک صورت با کیوی برای لکه بری و لایه برداری طبیعی

برای تهیه این ماسک کافی است یک کیوی رسیده را به خوبی له کنید و با چند ورق لیموی تازه و یا چند قاشق آبلیمو طبیعی مخلوط کنید. ماسک را ۱۰ دقیقه روی پوست تان نگه دارید، سپس را با آب ولرم شست وشو دهید. در آخر می توانید پوست تان را با یک کرم مرطوب کننده ماسا‍ ژ دهید. این ماسک پوست شما را شفاف و لکه های قدیمی روی پوست تان را محو می کند.

ماسک صورت با کیوی برای پوست های تیره

کیوی رو پوره کنید و با یک قاشق ماست مخلوط کنید و روی پوسستون ماساژ بدید و بعد از بیست دقیقه بشویید.

ماسک صورت با کیوی برای پوست های خشک

یک قاشق غذاخوری آب کیوی, یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کرده و روی پوست بمالید. پس از ۱۵ دقیقه ماسک را توسط یک اسفنج پاک کنید.

ماسک صورت با خرمالو

ماسک صورت

ماسک صورت با خرمالو برای پوست های خشک

یک قاشق غذاخوری کته بدون نمک و روغن را با یک قاشق مرباخوری روغن بادام شیرین، به همراه یک تکه کوچک خیار با پوست و نصف یک خرمالوی رسیده را در میکسر بریزید. این مواد را روی پوست تان به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید. پوست شما با این روش خیلی زود به لطافت می رسد.

ماسک صورت با خرمالو برای روشن کردن پوست

برای روشن تر شدن پوست صورتتان باید دو عدد خرمالو را با یک هویج رنده شده مخلوط کنید و روی پوست تان بمالید. ۱۵ دقیقه صبر داشته باشید تا این میوه خوش رنگ اثر خود را روی پوست تان بگذارد، بعد از آن پوست تان را به آرامی با آب سرد بشویید.

ماسک صورت با خرمالو برای نرم کردن و براق کردن پوست

برای تهیه یک ماسک میوه ای عالی برای نرمی پوست صورت کافیست تنها یک عدد خرمالوی نرم را به حالت پوره در آورید و به آن کمی آرد جو یا غلات دیگر اضافه کنید تا ماسک شما به حالت خمیری در بیاید. به کمک یک قلم مو می توانید ماسک را روی پوست تان پخش کنید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه این ماسک را روی پوست تان بگذارید، بعد از آن می توانید به کمک یک حوله نرم و آب گرم صورت تان را بشویید تا مواد به خوبی پاک شوند. بعد از این کار حتما پوست تان به چند سال قبل برگشته است.

ماسک صورت با پرتقال

ماسک صورت

ماسک صورت با پرتقال برای پوست های چرب

یک پرتقال را نصف کرده و یک برش آن را آب بگیرید. سفیده یک تخم مرغ را خوب به هم بزنید و به همراه یک قاشق غذاخوری آرد ذرت، به آب پرتقال اضافه کنید. مواد را به خوبی مخلوط کنید و روی پوست قرار دهید. پس از ۱۵ دقیقه صورت را با آب سرد بشویید.

گوشت پرتقال را با یک سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و روی پوست خود قرار دهید. پس از ۲۰ دقیقه با آب سرد آبکشی کنید.

ماسک صورت با پرتقال برای پوست های خشک

برای برطرف کردن خشکی پوست صورت که عاملی در پیری و چروک شدن پوست است از پرتقال کمک بگیرید . برای تهیه این ماسک باید پوست پرتقال را خشک و آسیاب کنید تا به صورت گرد درآید. دو قاشق چایخوری پنیر دلمه شده پرچرب، روغن تخم کتان، یک قاشق چایخوری روغن کبد ماهی و یک قاشق غذاخوری چای پررنگ گرم را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس گرد پرتقال را به مواد اضافه کنید تا خمیری سفت به دست بیاورید. ماسک به دست آمده را روی صورت قرار دهید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب گرم بشویید.

ماسک صورت با پرتقال برای پاکیزگی پوست

یک عدد سفیده تخم مرغ را با دو قاشق غذاخوری آب پرتقال مخلوط کنید. سپس جوی له شده را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید و به عنوان ماسک استفاده کنید. پس از ۱۰ دقیقه آن را با پارچه پشمی مرطوب شده با آب سرد پاک کنید.

ماسک صورت با آب لیمو

آب لیمو با کاهش لکه های مربوط به افزایش سن و دیگر نشانه های پیری به جوانسازی پوست صورت کمک می کند.ویتامین C موجود در لیمو یک آنتی اکسیدان قوی است که به محافظت از پوست در مقبال رادیکال های آزاد کمک می کند. به علاوه خاصیت روشن کنندگی لیمو به بهبود رنگ کلی پوست کمک می کند.

ماسک صورت

طرز استفاده از آب لیمو برای جوانسازی پوست

۱- چند قطره عسل را روی نصف لیمو بریزید و سپس لیمو را به آرامی و با حرکت های رو به بالا روی پوست صورت خود بمالید.

۲- در روش دیگر می توانید آب لیموی تازه را گرفته و آن را روی پوست صورت خود بگذارید و به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد از آن با آب سرد صورت خود را بشویید. این کار را یک بار در روز انجام دهید.

۳- یک روش دیگر این است که می توانید آب لیمو را با کمی سفیده تخم مرغ و نصف قاشق غذاخوری خامه مخلوط کنید. سپس خمیر به دست آمده را روی پوست صورت خود بگذارید.به مدت ۱۵ دقیقه منتظر بمانید و بعد از آن صورت خود را با آب سرد بشویید. این کار را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

ماسک صورت با موز

۱- یک موز رسیده و کوچک را له کنید. به موز له شده دو قاشق غذا خوری خامه شیر، ۱ قاشق غذا خوری عسل طبیعی و آرد جو دو سر و کمی آب اضافه کنید تا یک ماده خمیری شکل آماده کنید. این خمیر را روی پوست صورت خود استفاده کرده و به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

۲- روش دیگر این است که می توانید یک موز با اندازه متوسط را له کنیدو آن را با دو قاشق چایخوری عسل و چند قطره روغن زیتون ترکیب کنید. این ترکیب را روی پوست صورت خود استفاده کرده و بعد از ۲۰ دقیقه صورت تان را بشویید.

هر یک از ترکیبات حاوی موز را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

ماسک صورت

 

ماسک صورت با انگور برای درمان آکنه

ابتدا انگور را خوب شسته و سپس له کرده و بصورت پره انگور روی پوست صورت میمالیم و پس از مدت ۲۰ دقیقه این ماسک را از روی صورت خود با آب میشوییم . بهتر است از انگورهای بیدانه برای این منظور استفاده شود مانن انگور یاقوتی یا انگور عسگری .

انواع ماسک صورت

ماسک صورت با موم عسل

برای از درمان چین و چروک های پوست صورت کافی است لایه ای نازکی از موم عسل را به مدت ربع ساعت بر روی پوست قرار داده و سپس صورت را با آب ولرم بشویید.

ماسک صورت با روغن زیتون و روغن نارگیل

برای از بین بردن چین و چرک ها و مبارزه با پیری پوست کفی است روزانه دو بار یکی از این دو رغن را بر پوست خود قشنگ بمالید تا پوستی مرطوب و هیدراته داشته باشید.

ماسک صورت با کشک ترش و بلغور جو

نصف کشک ترش را با یک دوم فنجان بلغور جو خیس شده را له کرده اید و به صورت خمیر در آمده است را مخلوط نمایید و این خمیر را به مدت ده دقیقه الی ربع ساعت بر روی پوست قرار داده و سپس این پوستتان را بشویید.

ماسک صورت با ماست

ماست به شدت برای پوست مفید است. اسید لاکتیک موجود در ماست مانند یک پاک کننده طبیعی، لایه بردار و مرطوب کننده عمل می کند. ماست می تواند باعث درخشندگی بیشتر پوست شود.

طرز استفاده از ماست برای جوانسازی پوست صورت

۱- مخلوطی از ۲ قاشق چایخوری ماست ساده و نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه و آرد نخود را با هم ترکیب کنید. خمیر به دست آمده را روی صورت و گردن خود استفاده کنید. اجازه دهید این خمیر خشک شود و سپس آن را با آب خنک بشویید. از این یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

۲- یک روش دیگر این است که دو قاشق چایخوری عسل را با دو قاشق غذا خوری ماست ساده ترکیب کنید. این مخلوط را روی صورت خود استفاده کنید و به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید؛ سپس آن را با آب خنک بشویید. این روش را چند با در هفته استفاده کنید.

ماسک صورت

ماسک صورت با بادام و عسل

برای ایجاد حس نرمی و لطافت رو ی پوس خود میتوانید از ترکیب عسل با پودر بادام استاده نمایید پس از استفاده از این ترکیب شادابی و لطافت خاصی را بر روی پوست خود احساس خواهید کرد اکثر شرکتهای سازنده صابون و مواد آرایشی از این ترکیب در محصولات خود استفاده میکنند . این ترکیب را قبل از رفتن به تخت خواب امتحان کنید تا نتیجه بهتری حاصل شود .

نکات مهم در شادابی پوست صورت

۱- همیشه قبل از خواب صورت خود را به خوبی بشویید و آرایش تان را پاک کنید.

۲- برای پاک کردن آرایش خود می توانید از گلاب ساده استفاده کنید.

۳- بعد از شستن صورت خود حتما از مرطوب کننده استفاده کنید تا از خشکی پوست جلوگیری کنید.

۴- سیگار را ترک کنید و از مصرف بیش از حد الکل اجتناب کنید، زیرا هر دو باعث خشکی و خراب شدن پوست می شوند.

۵- هر روز ورزش کنید تا سموم بدن خود را دفع کرده و گردش خون تان را بهبود بخشید.

۶- یک بار در هفته پوست خود را لایه برداری کنید.

۷- هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید تا از پوست در مقابل اشعه های مضر آفتاب محافظت کنید.

۸- در طول روز آب فراوان بنوشید تا سموم بدن خود را دفع کرده و پوستی سالم داشته باشید.

۹- از محصولات آرایشی با کیفیت و مطمئن استفاده کنید و از هر گونه وسیله آرایشی تاریخ گذشته استفاده نکنید.

۱۰- استرس خود را کنترل کنید و سعی کنید آن را کاهش دهید، زیرا استرس باعث می شود پوست خسته به نظر برسد و همچنین باعث بروز جوش و آکنه های پوستی می شود.

۱۱- در طول شبانه روز حداقل ۶ ساعت بخوابید. یک چرت ۱۰ دقیقه در طول روز هم باعث شادابی پوست می شود.

۱۲- با انتخاب یک رژیم غذایی سالم پوست خود را از درون تغذیه کنید. سبزی، میوه، روغن ماهی و آجیل هایی مانند بادام و گردو بخورید تا سلامت و جوانی پوست خود را حفظ کنید

 

نظرات