علل و عوارض جنب شدن در خواب چیست؟

4

علل و عوارض جنب شدن در خواب چیست؟

جنب شدن در خواب : این عمل بطور ناخواسته در مردان صورت میگیرد که از دوران بلوغ شروع شده و سن یا محدودیتی ندارد. جنب شدن بیماری نیست . بسیاری از مردان در طول زندگی شاید در هفته دو یا سه بار جنب شوند و برخی هم در طول زندگی شاید سه یا چهار بار جنب شوند این بیماری نیست و مشکلی هم ندارد . بلکه بستگی به تغذیه و آناتومی بدن فرد دارد ما در این مطلب از مجله اینترنتی حرف تازه برای شما نکاتی درباره جنب شدن در خواب آماده کردایم با ما همراه باشید.

جنب شدن

جنب شدن در خواب , جنابت یا احتلام

جنب شدن چیست؟

جنب شدن از انواع انزال است و عبارت است از خارج شدن منی از انسان در هنگام خواب.
در افراد مذکر سلولهای جنسی همواره ساخته می شوند، این کار توسط سلولهای مخصوصی در بیضه صورت می گیرد. اسپرم ها پس از ایجاد در لوله های مخصوصی در بیضه، بالغ و ذخیره می شوند، منتها ظرفیت این مجاری محدود است. به همین دلیل پس از مدتی محدود این لوله ها پر می شوند و باید تخلیه گردند.
در افراد متاهل با رابطه ی جنسی و انزال (خروج منی و اسپرم ها) این مجاری تخلیه می شوند و اسپرم سازی به صورت مستمر صورت می گیرد و با آمیزش توسط فرد تخلیه می شود. و علت جنب شدن در افراد مجرد که فعالیت جنسی ندارند این مجاری پر باقی می مانند و اصولا در برخی شبها در موقع خواب به صورت خود به خود و بدون اراده ی شخص تخلیه می شوند. این پدیده همان جنب شدن است.

جنب شدن بیماری است ؟

جنب شدن به هیچ وجه یک بیماری نیست و یک پدیده ی عادی در بدن افراد بالغ مذکر و از نشانه های بلوغ است. متاسفانه برخی از خانواده های بی اطلاع، به پدیده احتلام در خواب به چشم یک بیماری نگاه می کنند که کاملا غلط است. همه ی آقایان وقتی به بلوغ جنسی می رسند احتلام را تجربه می کنند. متاسفانه به علت بی اطلاعی برخی از نوجوان ها از مسائل دینی و مذهبی، عده ای احتلام یا خروج ناخواسته مایع منی در خواب را گناه می پندارند که به هیچ عنوان صحیح نیست. اتفاقا یکی از نعمتهای خداوند به افراد مجرد همین احتلام است تا آنان که هنوز ازدواج نکرده اند ولی تحت فشار جنسی هستند، هر چند شب یک بار به طور غیر ارادی در خواب محتلم شوند تا از فشار جنسی آنان کاسته شود.

علت جنب شدن

ژنتیکی
محیطی
تغذیه

راههای درمان جنب شدن

اگر شما فکر میکنید که زیاد جنب میشوید دقت داشته باشید که به سه علت بستگی دارد و میتوانید راههای درمان آن را بدانید.

عامل ژنتیکی : کنترل این عامل در اختیار شما نیست و بستگی به ژنتیک شما دارد و به توانایی های به ارث رسیده که میزان نیاز جنسی را رقم می زند بستگی دارد یعنی سیکل تکرار جنب شدن شما از ناحیه عامل ژنی وابسته به میزان نیاز جنسی فرد است.

عامل محیطی : منظور از عوامل محیطی موثر بر جنب شدن آن دسته از دیدنی ها، شنیدنی ها و پدیده های محیطی دیگر است که نیازهای جنسی فرد را برمی انگیزد. بسیار از اوقات دیدن صحنه های محرک موجب به اوج رسیدن توان جنسی و جنب شدن در خواب می گردد. شاید شخصی که با این پدیده های تحریک کننده برخورد می کند مرتکب گناه نشود یعنی نگاه طبیعی و عاری از آلودگی داشته باشد ولی آن پدیده به صورت قهری اثر خود را بر سیستم زیستی گذارده و توان جنسی را افزایش می دهد و آن را سریع غنی ساخته و نیازمند تخلیه می نماید و در نهایت جنابت در خواب برای فرد رخ میدهد. بر همین اساس توصیه ما برای کاهش دفعات احتلام آن است که از تمام عوامل محیطی تحریک کننده پرهیز کنید و چشم از محرک های چشمی، گوشی و محرک های شنیداری بسته دارید تا میزان تأثیر این عامل را کاهش دهید.

تغذیه : سومین عامل موثر بر جنب شدن تغذیه است. این عامل همانند عوامل محیطی عاملی ارادی است و تأثیر زیستی دارد و با مصرف غذاهای پرانرژی و افزاینده توان جنسی، سیکل جنب شدن کم می کند، لذا توصیه می شود برای کاهش دفعات جنب شدن از غذاهایی که به سطح توان جنسی تأثیر مثبت دارد و آنها را افزایش می دهد اجتناب کنید. مانند پیاز، تخم مرغ، ادویه های بسیار تند، غذاهای پرچرب و مصرف نوشیندنی در وسط غذا و گوشت قرمز , و از طرف دیگر مصرف غذاهایی که تأثیر منفی بر جنب شدن دارند و توان جنسی را کاهش می دهد بیشتر استفاده کنید مانند سبزیجات، ماست و پنیر کم چرب، گوشت دریایی و …

شبها دو ساعت قبل از خواب هیچ چیزی نخورید، حتی مایعاتاز روانداز سنگین و زیرانداز نرم استفاده نکنید. برای جلوگیری از احتلام از پوشیدن لباسهای تنگ و چسبان بپرهیزید. سعی کنید به هر وسیله نیمه شب از خواب بیدار شده و مثانه خود را تخلیه کنید. مداومت به ورزش و استحمام با آب سرد نیز به کاهش احتلام در خواب کمک می کند.

مشکلات جنب نشدن

همان طور که گفتیم جنب شدن یک امر طبیعی است. جنب نشدن نیز میتواند عوارض جسمی و روحی برای فرد به همراه داشته باشد ، به همین دلیل راهکارهای تغذیه ای برای رخداد این امر یکی از موثرترین راهکارها است. جنب نشدن در افراد به عواملی چون شرایط محیطی آب و هوایی و جغرافیایی , عوامل ژنتیکی, رژیم غذایی فرد, خودارضایی و شرایط جسمی و روحی نامناسب فرد بستگی دارد. مصرف پسته ، گردو و بادام وخرما موجب تقویت قوای جنسی می شود. تخم شوید و پیاز برای افزایش منی مؤثر است. زیتون تحریک کننده قوای جنسی است.آب لیموی تازه عدم توانایی جنسی را درمان می کند.

توجه :

با ازدواج کردن جوانان و بالا رفتن سن فرد به تدریج از دفعات جنب شدن کم شده و نیازی به درمان ندارد و کاملا طبیعی است.

4 دیدگاه در “علل و عوارض جنب شدن در خواب چیست؟

  1. T. E گفت:

    عالی من حالا مشکل اصلیم را پیدا کردم روی چی من زیاد فلفل می خوردم و… حالا با روش های خوبتون من…

  2. رضا گفت:
    1
    1

    سلام خسته نباشید
    من ۲۳ سالمه بعضی وقتا شاید چن هفته هم در خواب مختام نمیشم ولی وقتیم که میشم دو شب یا سه شب پشت سر هم محتلم میشم ایا این طبیعیه یا مشکلی داره اگه مشکل داره راه درمانش چیه؟
    و هوای سرد و گرم هم فرقی نداره در هردو در خواب جنب میشم
    ممنون ازتون

  3. رضا گفت:

    سلام خسته نباشید
    من ۲۳ سالمه بعضی وقتا شاید چن هفته هم در خواب مختام نمیشم ولی وقتیم که میشم دو شب یا سه شب پشت سر هم محتلم میشم ایا این طبیعیه یا مشکلی داره اگه مشکل داره راه درمانش چیه؟
    ممنون ازتون

  4. میلاد گفت:
    1
    1

    سلام خسته نباشبد بنده سه شب است که هر شب در خواب جنب میشوم ایا طبیعیست؟

نظرات