آخرین اخبار زلزله ۵٫۱ ریشتری رامیان گلستان ۱۷ شهریور +تصاویر

0

آخرین اخبار زلزله ۵٫۱ ریشتری رامیان گلستان ۱۷ شهریور +تصاویر

وقوع زلزله رامیان گلستان وقوع ۵٫۱ ریشتری در عمق ۹ کیلومتری زمین و کانون آن شهر  رامیان در شرق گلستان بود. آخرین اخبار مصدومان و تصاویر خرابی ها و خسارات را مشاهده کنید

زلزله رامیان گلستان | آخرین اخبار زلزله 5.1 ریشتری رامیان گلستان 17 شهریور +تصاویر

آمار مصدومان و خسارات زلزله ۵٫۱ ریشتری رامیان

به گزارش حرف تازه از تسنیم،ۀ فرماندار رامیان گفت: براثر زمین لرزه ۵ و یک دهم ریشتری بامداد امروز در این شهرستان، چهار تا پنج نفر از اهالی دو روستای “قورچای و ویرو” مصدوم شدند.

وی افزود: زمین لرزه همچنین سبب ایجاد ترک در برخی واحدهای مسکونی که غالبا “کاه گلی” بودند، شده است. گاز و برق برخی از مناطق روستایی رامیان قطع شد که بلافاصله توسط تیم‌های کشیک ادارات مربوط وصل شد.

فرماندار رامیان گفت: خوشبختانه تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است. برآورد دقیق خسارت با روشن شدن هوا و جمع بندی گزارش‌های دریافتی، اطلاع رسانی می‌شود.

آخرین آمار مصدومان و خسارات زلزله 5.1 ریشتری رامیان گلستان 17 شهریور +تصاویر

جزئیات و ساعت وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری در گلستان

همچنین مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: در گزارش ابتدایی خوشبختانه تا این لحظه گزارش فوتی یا تخریبی منزل در مرکز زمین لرزه در شهرستان رامیان نداشتیم. یک مورد ریزش کوه در محور آزادشهر به شاهرود در نزدیکی «معدن زمستان یورت» داشتیم که فورا به عوامل راهداری اداره کل حمل و نقل استان گلستان اطلاع‌رسانی شده و خودروهای لجستیکی به محل اعزام و در حال بازگشایی محور تخریب شده هستند.

وی افزود: تمام عوامل مدیریت بحران استان و شهرستان در آماده‌باش کامل هستند. گزارشاتی مبنی بر ترک‌خوردگی ساختمان از روستاهای این شهرستان ارسال شده است.

براساس اطلاعات ثبت شده در موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زلزله با قدرت ۵ و یک دهم ریشتر ساعت ۲ و چهار دقیقه امروز ۱۷ شهریور روی داد.

زلزله در عمق ۹ کیلومتری زمین و کانون آن شهر رامیان در شرق گلستان بود.

این زمین لرزه در گرگان مرکز استان گلستان و شهرهای اطراف آن نیز احساس شد.

بامداد دیروز نیز زلزله‌ای با قدرت ۳ و ۳ دهم ریشتر سرخنکلاته گرگان را تکان داده بود.

رئیس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس از آماده باش تیم‌های امدادی هلال احمر این شهرستان پس از وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری در رامیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، اصغر نودهی درباره زمین‌لرزه رامیان، اظهار داشت: پس از وقوع این زمین لرزه بلافاصله تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر گنبدکاووس به حالت آماده باش در آمدند و هم اکنون سه تیم آماده خدمات دهی هستند.

وی افزود: خوشبختانه در شهرستان گنبدکاووس مورد خاصی گزارش نشده اما با توجه به حوادثی که در رامیان و آزادشهر اتفاق افتاده یک تیم به این منطقه اعزام شده است.

مصدومیت ۵ نفر در زلزله رامیان گلستان

در همین حال، فرماندار رامیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رامیان، اظهار داشت: بر اثر زمین لرزه ۵ و یک دهم ریشتری بامداد امروز در شهرستان رامیان، پنج نفر از اهالی دو روستای «قورچای» و «ویرو » مصدوم شدند.

حمیدرضا چوبداری افزود: این افراد به دلیل ترس و اضطراب ناشی از زلزله و هنگام خارج شدن از منزل دچار مصدومیت شدند که بلافاصله به مراکز درمانی انتقال یافتند.

نظرات