معرفی کامل و اسامی بازیگران فیلم عصر جمعه

0

فیلم “عصر جمعه، فیلمی ایرانی به کارگردانی مونا زندی حقیقی و تهیه کنندگی جهانگیر کوثری است. این فیلم جنجالی در ژانر اجتماعی در سال ۸۴ ساخته و بعد از ۱۵ سال توقیف ساعتی پیش بدون اکران، وارد شبکه نمایش خانگی شده است. ”عصر جمعه” فیلمی متفاوت و جذاب است که در آن چندین بازیگر آشنا و شناخته شده هنرنمایی می کنند. در ادامه این بخش به معرفی کامل این فیلم، از جمله: خلاصه داستان، لیست کامل اسامی بازیگران و نقد آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی کامل و اسامی بازیگران فیلم عصر جمعه

 

خلاصه داستان

فیلم عصر جمعه ماجرای زنی است به نام “سوگند” (رویا نونهالی) که با نوزادی از زندان آزاد می‌ شود. سال‌ ها بعد، پسرش امید (مهرداد صدیقیان) را می‌ بینیم که به نوجوانی رسیده و از کانون اصلاح و تربیت بیرون می‌ آید تا با هم به خانه‌ ای که سوگند تازه اجاره کرده بروند.

داستان فیلم عصر جمعه

این خانه در عین‌ حال آرایشگاه زنانه هم هست و سوگند برای تامین هزینه‌ های زندگی سخت می‌ کوشد و علاوه براین، کاری هم برای پسرش در یک مکانیکی مهیا می‌ کند. در همین زمان، خواهر سوگند به اسم “بنفشه” (هانیه توسلی) برای تحصیل در دانشگاه از شهرستان به تهران آمده و دارد همه جا را به دنبال خواهرش می‌گردد.

رویا نونهالی و هانیه توسلی در فیلم عصر جمعه

“سوگند” ۱۵ سال است که با خانواده پدری‌ اش قطع ارتباط کرده و آن‌ ها هیچ خبری از او ندارند. مردی که دوست نزدیک “سوگند” است و “سوگند” پولی را که جمع کرده به او داده تا برایش کار کند، پول را از بین می‌ برد و فرار می‌ کند. این اتفاق باعث عصبانیت امید می‌شود و قهر می‌کند و به خانه نمی‌ آید.

مهرداد صدیقیان در فیلم عصر جمعه

در این شرایط، بالاخره “بنفشه” موفق می‌ شود “سوگند” را پیدا کند و به او نزدیک شود. این جاست که “سوگند” داستان زندگی‌ اش را تعریف می‌کند: یک عصر جمعه در ۱۶ سالگی وقتی از باغ برمی‌ گشته‌اند، عمویش به او تجاوز می‌کند و پسرش ثمره همان اتفاق است. پدر سوگند…

 

اسامی بازیگران فیلم عصر جمعه

اسامی بازیگران فیلم عصر جمعه

 

دیگر عوامل

کارگردان: مونا زندی حقیقی، نویسنده: فرید مصطفوی، تهیه کننده: جهانگیر کوثری، فیلمبردار: حسین جعفریان، تدوین: سپیده عبدالوهاب، صدابردار: بهروز معاونیان، طراح صحنه: ژیلا مهرجویی.

نظرات