اسامی بازیگران و خلاصه داستان سریال تکیه دولت

0

اسامی بازیگران و خلاصه داستان سریال تکیه دولت

سریال تکیه دولت به کارگردانی حسن هدایت در حال تولید و ساخت است و بزودی از رسانه ملی پخش میشود. در ادامه توضیحی کامل درباره خلاصه داستان “سریال تکیه دولت” به همراه اسامی و بیوگرافی بازیگران و زمان پخش و جزئیات ساخت و پیش تولید این سریال جدید ۲۵ قسمتی را در مجله حرف تازه بخوانید.

سریال تکیه دولت | خلاصه داستان و اسامی بازیگران سریال تکیه دولت با نقش + زمان پخش

حسن هدایت تهیه‌کننده و کارگردان باسابقه سینما اظهار داشت: در ساخت این سریال به دلیل حوادث پاییز سال ۹۸ و جذب سرمایه به مشکل برخوردیم که البته مشکلات در شرف حل شدن هستند و به زودی ساخت این سریال آغاز خواهد شد.

هدایت خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ سال است که از سینما فاصله گرفته‌ام و قصد دارم با اثری قابل دفاع و دیدنی به این عرصه برگردم. نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان این اثر خودم هستم و به زودی جزئیات ساخت این سریال نیز اعلام خواهد شد.

خلاصه داستان سریال تکیه دولت

داستان این سریال درباره تعزیه است و مربوط به یک داستان عاشقانه و توطئه‌های دربار قاجار در زمان ناصر‌الدین شاه نیز از دیگر روایت‌هایی است که در این سریال به آنها پرداخته می‌شود.

این سریال اثری تاریخی بود که در کنار داستانی عاشقانه به موضوعاتی نظیر ریشه‌های تعزیه‌خوانی در ایران توجه داشت. در این مجموعه تلاش شده است به ریشه‌های تعزیه و جایگاه رفیع این هنر دینی در دوره قاجار پرداخته شود. همچنین ارزیابی اجمالی درباره تکیه دولت در این سریال انجام خواهد شد.

تکیه دولت کجاست و تاریخچه تکیه دولت

سریال تکیه دولت چند قسمته

این سریال در ۲۵ قسمت مقابل دوربین خواهد رفت و موضوع اصلی آن درباره تعزیه است. این مجموعه قرار است در کاخ گلستان، گرگان و قزوین مقابل دوربین رود. در ضمن هدایت علاوه بر کارگردانی و نویسندگی، تهیه این سریال را هم برعهده خواهد داشت.

بازیگران سریال تکیه دولت

هنوز بازیگران و هنرمندانی که قرار است در این سریال تاریخی بازی کنند انتخاب نشدند و بعدا بورز رسانی میشود.

عوامل سریال:

درباره عوامل پشت دوربین این سریال هنوز نامی به میان نیامده است، اما به گفته کارگردان عوامل پشت دوربین اکثراً افرادی‌اند که در آثار قبلی هدایت نیز حضور داشته‌اند.

حسن هدایت

حسن هدایت کارگردان سریال:

حسن هدایت پیش‌تر ساخت فیلم‌های سینمایی متعددی از جمله «گراند سینما»، «چشم شیطان»، «بیگانه‌ای در شهر»، «سایه روشن» و «یک مرد، یک شهر» را به عنوان کارگردان در کارنامه هنری خود دارد.

این سریال برای پخش در شبکه نمایش خانگی تولید خواهد شد و حسن هدایت کارگردان سینما و تلویزیون درباره جدیدترین پروژه خود گفت: «تکیه دولت» که قرار بود برای شبکه نمایش خانگی تولید شود تا قطعی نشدن تامین بودجه جلوی دوربین نخواهد رفت، زیرا با توجه به تجربه‌های گذشته دیگر بدون پشتوانه کافی دست به ساخت کاری نخواهم زد.

کارگردان «کارگاه علوی ۲» تاکید کرد: فیلمنامه و مراحل تحقیقی این سریال آماده شده است برای همین از ساخت آن ناامید نیستم به ویژه که اعتبارات آن تا حدی برآورده شده است اما همانگونه که گفتم تا قطعی نشدن موضوعات مادی ترجیح می‌دهم فیلم را کلید نزنم.

 

نظرات