ماجرای کامل مستند جنجالی پرسپولیس و توهین به همایون بهزادی + فیلم

5

ماجرای کامل مستند جنجالی پرسپولیس و توهین به همایون بهزادی + فیلم

مستند شبکه ورزش درباره پرسپولیس و اظهارات حسن روشن و علی جباری درباره همایون بهزادی پیشکسوتان پرسپولیس ،سرخابی ها را به جان هم انداخته و گفته: یکی از مواردی که طی سال‌های اخیر توسط عده‌ای مطرح می‌شود، این است که تاج (استقلال) تیم درباری بود، اما پرسپولیس ساختاری مردمی داشت.

در ادامه ماجرای کامل مستند پرسپولیس و توهین به همایون بهزادی و سخنان حسن روشن و علی جباری و واکنش علی بهزادی فرزند همایون بهزادی را در حرف تازه میخوانید

ماجرای مستند جنجالی پرسپولیس و توهین به همایون بهزادی + فیلم

ماجرای توهین به همایون بهزادی چیست؟

پخش یک آیتم درباره تاریخچه باشگاه پرسپولیس در برنامه شبهای فوتبالی از شبکه ورزش و طعنه زدن به تیمسار خسروانی، مدیر باشگاه استقلال که به صورت همزمان در تشکیلات ورزش رژیم سابق هم پست داشته، باعث شد تا صدای اعتراضی بسیاری از هواداران استقلال در بیاید. آنها این آیتم را اهانت به مالک سابق باشگاه‌شان می‌دانستند و حتی پیشکسوتان این تیم در چند روز گذشته با مصاحبه‌هایی، حکومتی بودن تیم خودشان در زمان شاه را رد کرده‌اند و حتی پرسپولیس و بازیکنانش را به دولتی بودن متهم کرده‌اند.
علی جباری و حسن روشن دو تن از این پیشکسوتان هستند که در مصاحبه‌هایی نه تنها پرسپولیس را دولتی دانستند که مدعی شده‌اند برخی از بازیکنان این تیم در ساواک کار می‌کرده‌اند! (البته آنها نامی از فرد خاصی نبردند)

واکنش پسر مرحوم همایون بهزادی

فرزند مرحوم همایون بهزادی درباره حرف های حسن روشن گفت: از هرکسی توقع می‌رفت غیر از عمو روشن! چطور می‌توانید درباره رفیق قدیمی و هم‌سفره خودتان این‌طور حرف بزنید؟
پدر من یک کارمند ساده اداره هشتم ضدجاسوسی بود که در سن ۱۷ سالگی او را استخدام کردند. یعنی زور پدر من به عنوان یک کارمند ساده به تیمسار خسروانی مالک تاج سابق می‌رسید نه نمیرسید

به گزارش حرف تازه از خبر ورزشی :اگر پدر من ساواکی بود، من هم می‌توانم با سند و مدرک ثابت کنم ۵، ۶ بازیکن استقلال هم توده‌ای و چریک فدایی بودند و اسامی آن‌ها را اعلام کنم. در یک برنامه تلویزیونی علیه استقلال حرف می‌زنند، آن‌وقت شما می‌آیید پدر مرا تخریب می‌کنید؟ به زودی با اسناد و مدارک خیلی حرف‌ها را خواهم زد تا آقایان به خودشان بیایند و بیشتر از این در حق پدر من نامردی نکنند

علی بهزادی فرزند مرحوم بهزادی

واکنش علی بهزادی فرزند پسر همایون بهزادی درباره حرف های حسن روشن

پخش مستند پرسپولیس از شبهای فوتبالی شبکه ورزش

علی جباری پیشکسوت قدمی باشگاه استقلال که از پخش برنامه تحریف شده نوروز فوتبالی و توهین به موسس باشگاه استقلال به شدت عصبانی بود دست به افشاگری بزرگی زد و مدعی شد برخی بازیکنان پرسپولیس عضو ساواک بوده اند. در ادامه اهم صحبتهای جباری در این خصوص را می خوانید.

🔹متأسفانه در تلویزیون پول کلانی هزینه می‌شود تا یک‌سری آدم ناوارد حرف‌های گستاخانه‌ای علیه استقلال بزنند. افرادی که خودشان سابقه لگد زدن حتی به یک گربه را هم ندارند حالا در تلویزیون ضد استقلال صحبت می‌کنند

🔹در مورد آن برنامه‌ای که پخش شد متأسفانه سازندگانش نه شعور ورزشی لازم را داشتند و نه اطلاعات کافی.همه می‌دانند علی عبده مالک وقت باشگاه پرسپولیس در دهه ۵۰ خودش ساواکی بود و نفوذ فراوانی در کشور داشت.

🔹 اصلاً در شأن مدیران باشگاه استقلال نبود بخواهند نتایج مسابقات را در خارج از میدان تعیین کنند. ما احتیاجی به این کار نداشتیم، چون در مقطعی از دهه ۵۰ تعداد ملی‌پوشان‌مان دو رقمی بود و کامل‌ترین تیم تاریخ تاج (استقلال) را داشتیم.

🔹تعدادی از بازیکنان پرسپولیس کارمند ساواک بودند و ما دقیقاً این مسئله را می‌دانیم. برخی از این افراد به رحمت خدا رفته‌اند و عده‌ای از آن‌ها نیز همچنان زنده هستند. اگر لازم باشد اسم بازیکنان ساواکی پرسپولیس را فاش می‌کنم و به مردم می‌گویم آن‌ها چه کسانی بودند.

گفتنیست پس از این مصاحبه باشگاه پرسپولیس با صدور بیانیه ای به شدت اظهارات جباری در خصوص همایون بهزادی را محکوم کرد و علی بهزادی فرزند همایون بهزادی نیز مدعی شد اگر پدرش ساواکی بوده، مستنداتی در اختیار دارد که برخی بازیکنان استقلال توده ای بوده اند.

 

فیلم افشاگری حسن روشن درباره همایون بهزادی

ملی‌پوش اسبق استقلال در شبکه ورزش در ادعاهایی بیان کرد: یکی از مواردی که طی سال‌های اخیر توسط عده‌ای مطرح می‌شود، این است که تاج (استقلال) تیم درباری بود، اما پرسپولیس ساختاری مردمی داشت.

ادعایی که اصلاً صحت ندارد، چون در تیم ما فقط مرحوم عزت جانملکی، شادروان غلامحسین مظلومی و علی‌آقای جباری شغل دولتی داشتند و بقیه ما یا شغل آزاد داشتیم یا بیکار بودیم، ولی پرسپولیسی‌ها به واسطه روابطی که مدیران آن‌ها داشتند، یا در وزارت امور خارجه بودند، یا کارمند سازمان برنامه و بودجه محسوب می‌شدند. چند نفر از بازیکنان پرسپولیس هم کارمند ساواک بودند! بله، کارمند ساواک بودند.

البته شکنجه‌گر نبودند بلکه کارمند بودند. خود مرحوم عبده همیشه مسلح بود و آنقدر در رژیم قبل نفوذ داشت که به او اجازه حمل سلاح داده بودند. خب چنین آدمی با این نفوذ و قدرت چطور میتوانست توسری‌خور مدیران وقت استقلال باشد؟

پخش این کلیپ از شبکه ورزش و نسبت دادن برخی موارد در آن به مدیران اسبق استقلال طی دهه ۵۰، واکنش بسیار تند استقلالی‌ها را در پی داشت و جدا از انتقادات جدی آن‌ها به تلویزیون، باعث بازگشایی پرونده‌های قدیمی هم شد.

همایون بهزادی کیست

همایون بهزادی پیشکسوت فوتبال در ۱۴ دی ۱۳۲۰در خرم‌آباد به دنیا امد و در ۲ بهمن ۱۳۹۴ در سن ۷۴ سالگی پس از طی یک دوره طولانی بیماری ریوی و قلبی در تهران درگذشت. وی سال‌ها رئیس و عضو کمیته پیشکسوتان فدراسیون فوتبال هم بود.

5 دیدگاه در “ماجرای کامل مستند جنجالی پرسپولیس و توهین به همایون بهزادی + فیلم

  1. بهزاد حسینی گفت:

    ستاره پرسپولیس هیچ ارزش بین المللی نداره فیفا و ای اف سی اینو گفتن
    استقلال رکورد جاودانه قهرمانی بدون باخت را زده است

  2. بهزاد حسینی گفت:

    ختم کلام پرسپولیسی ها خودشون را بکشند استقلال از تمامی جهات از پرسپولیس سرتر و برتر است والسلام
    تاریخ گویای همه چیز است والسلام

  3. بهزاد حسینی گفت:

    پرافتخارترین مربیان ایران استقلالی هستن
    ال کلاسیکو آسیا مال استقلال است
    پرتماشاچی ترین بازی های آسیا و لیگ برتر در اختیار استقلال است

  4. بهزاد حسینی گفت:

    استقلال بالای ۳۰رکورد زده است
    تمام ایتم های لیگ در اختیار استقلال است
    استقلال تنها تیمی که قهرمان همه جام ها شده
    استقلال سومین تیم برتر قاره آسیا در قرن بیست و یکم شده
    پرسپولیس تنها جام بین المللیش جام ولایت است

  5. بهزاد حسینی گفت:

    پرسپولیس تیم حکومتی است
    کل نظام پشت این تیم هستن
    لنگ به کمک باباییش قهرمان شد
    در کل قدمت و افتخارات استقلال با تیم حقیر لنگ قابل قیاس نیست
    تمام آمار و رکوردها در اختیار استقلال است

نظرات