آیا تماشای زیاد تلویزیون چشم را ضعیف می‌کند؟

0

باشیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، یک به یک شهرهای مختلف قرنطینه شدند و این قرنطینگی به کشورما هم رسید. این روزها، تلویزیون دیدن یکی از بیش ترین اوقات فراغت ایرانیان در خانه و ایام قرنطینگی است. اما آیا تماشای زیاد تلویزیون چشم را ضعیف می‌کند؟ امروز مجله اینترنتی “حرف تازه” تصمیم گرفت تا به بررسی دقیق این موضوع بپردازد. با ما همراه باشید.

آیا تماشای زیاد تلویزیون چشم را ضعیف می‌کند؟

 

آیا تماشای زیاد تلویزیون چشم را ضعیف می‌کند؟

به طور مستقیم نگاه کردن به صفحه تلویزیون و مانیتور کامپیوتر، تاثیری بر ضعیفی چشم ندارد اما عوامل آن را ایجاد می کند. افراد تمایل دارند هنگام تماشای تلویزیون و انجام پروژه کمتر پلک بزنند. افراد به طور متوسط ۱۸بار در دقیقه پلک می زنند، اما افرادی که هنگام تماشای تلویزیون و یا کار با کامپیوتر اینکار را نمی کنند. این امر باعث خشکی، خستگی ، خارش و سوزش چشم می شوند.

خطر تماشای زیاد تلویزیون

علاوه بر خیره شدن به تلویزیون و کامپیوتر وسایل کوچک در اتاق کوچک هم موجب ضعیفی چشم میشود؛ اتاق تاریک باعث می شود مردمک چشم باز شود تا نور بیشتری وارد چشم شود و تا آنجا که می توانید چشم را کوچک می کنید تاصفحه را ببینید.
ضعیفی چشم و تماشای تلویزیون
پزشکان پیشنهاد ساده ای را برای جلوگیری از آسیب چشم ارائه می دهند. اگر مدت زیادی به تلویزیون خیره شدید جای خود را تغییر دهید و فاصله را کم یا زیاد کنید. اگرچه نزدیک بودن به تلویزیون به بینایی لطمه نمی زند ممکن است باعث خستگی چشم شود.

نکات مهم برای جلوگیری از ضعیفی چشم هنگام تماشای تلویزیون

  •  فاصله ایده آل ۸ تا۱۰ قدم از صفحه تلویزیون، اما قاعده دیگری وجود دارد مثلا اگر تلویزیون ۳۲ اینچ است. آن را ۵ برابر کنید می شود. ۱۶۰ که برابر است با ۱۳ قدم پس حداقل ۱۳ قدم دورتر از صفحه آن به تماشا بنشینید.
  • حدالامکان از تماشای نمایشگر ها در محیط های تاریک بپرهیزید.
  • نور صفحه نمایش را کاهش دهید.
  • یک نمایشگر بروز با ابعاد بزرگ تهیه کنید.
  • ال ای دی ها در مقابل خطر ضعیفی چشم مناسب تر هستند.

نظرات