آیا ویروس کرونا از طریق رابطه جنسی منتقل می شود؟

0

بعد از شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان و بخصوص ایران، نگرانی های زیادی در رابطه با ابتلای ویروس کرونا از طریق روابط جنسی و زناشویی پیش امده است. آیا ویروس کرونا از طریق رابطه جنسی منتقل می شود؟! این روزها این سئوال اکثر مردم است. پزشکان پیش شرط‌هایی برای برقراری رابطه جنسی امن را در دوران شیوع ویروس کرونا توصیه کرده اند. در ادامه بررسی این موضع می پردازیم. ما با همراه باشید.

آیا ویروس کرونا از طریق رابطه جنسی منتقل می شود؟

 

آیا ویروس کرونا از طریق رابطه جنسی منتقل می شود؟

به گزارش “حرف تازه” به نقل از یورونیوز، پزشکان پیش شرط‌هایی برای برقراریی رابطه جنسی امن را در دوران شیوع ویروس کرونا را مستلزم شستشوی دست‌ها و وسایل آمیزشی مورد استفاده با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه می‌دانند. آنها تاکید دارند که در طول رابطه افراد باید از تماس چهره به چهره و بوسیدن اجتناب کنند تا از خطر انتقال احتمالی ویروس از طریق لمس چهره، بوسیدن و انتقال ترشحات بزاق دهان در امان بمانند. متخصصان بیماری‌های عفونی نیز توصیه می‌کنند که برای کاهش تماس مستقیم با مخاط مجاری جنسی، شرکای جنسی حتما از کاندوم استفاده کنند.

نحوه رابطه جنسی

پزشکان در پایان از افراد پرخطر که معمولا با چندین نفر رابطه جنسی دارند، درخواست می‌کنند که در شرایط فعلی از خانه‌های خود خارج نشوند و تحت هیچ عنوان رابطه جنسی گروهی برقرار نکنند.

 

این افراد از رابطه جنسی جدا خودداری کنند:

متخصصان توصیه می‌کنند، آن دسته از شرکای جنسی که جدای از هم زندگی می‌کنند و یا یکی از آنها در زمره افراد آسیب‌پذیر در برابر ویروس کرونا قرار می‌گیرد، باید از برقراری رابطه جنسی اجتناب کنند. پزشکان معتقدند در دوران شیوع ویروس کرونا افراد برای برقراری رابطه جنسی امن باید از آمیزش با کسانی که دارای علائم اولیه ابتلا به بیماری کوید-۱۹ هستند، حداقل به مدت یک هفته اجتناب کند؛ این علائم شامل تب و سرفه می‌شود.

افرادی که نباید رابطه جنسی انجام دهند

آنها همچنین تاکید دارند که زوج‌هایی که با هم زندگی می‌کنند و در شرایط فعلی نیز با هم در قرنطینه به سر می‌برند، در صورتی که یکی از آنها جزء افراد دارای بیماری زمینه‌ای قرار می‌گیرد، از برقراری رابطه جنسی خودداری کنند. بیماری زمینه‌ای از نظر پزشکان شامل بیماری ریوی، قلبی، دیابت، سرطان و سایر بیماری‌هایی است که همچون ابتلا به ویروس اچ‌آی‌وی، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند. متخصصان بیماری‌های عفونی نیز توصیه می‌کنند که افراد پرخطر دیگر شامل زنان باردار و کسانی که بیش از ۷۰ سال سن دارند نیز فعلا از نزدیکی با شرکای جنسی خود دوری کنند.

 

نظرات