ماجرای فیلم ابرهای سبز در آسمان خنج استان فارس + جزئیات و علت

3

فیلمی از ابرهای سبز رنگ در شهر خنج استان فارس آسمان دست به دست میچرخد که کمتر در خاورمیانه دیده میشود و بیشتر در آمریکا هنگام وقوع ترنادو و طوفان سهمگین مشاهده میشود. این پدیده باعث وحشت و هراس مردم شده است فیلم را در مجله اینترنتی حرف تازه ببینید.

ابرهای سبز نشانه چیست؟ + فیلم ابرهای سبز در آسمان خنج استان فارس

فیلم ابرهای سبز در آسمان خنج استان فارس

فیلمی از نزدیک شدن‌ ابرهایی با رنگ سبز در شهر خنج استان فارس در فضای مجازی انتشار یافته است. غالباً چنین ابرهایی را بیشتر در امریکا میبینیم و به ندرت و خیلی کم در منطقه خاورمیانه شکل میگیرند .

علت دیده شدن ابرهای سبز در آسمان شهر خنج

در دانش هواشناسی، ابر‌ها ممکن است به رنگ‌های مختلف دیده شوند که معمولا مردم، رنگ قرمز را زیاد دیده اند.
علیزاده افزود: این پدیده کاملا طبیعی است و مردم نگران نباشند.
آسمان جنوب استان فارس در حال حاضر ابری است و در برخی از شهرستان‌ها ازجمله خنج، لارستان، گراش، داراب و زرین دشت بارش باران‌های رگباری و تگرگ ادامه دارد
خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس ، محمد علیزاده کارشناس اداره کل هواشناسی استان فارس گفت: این پدیده به علت شکست نور ایجاد شده است.

ابرهای سبز نشانه چیست؟

ابرهای سبز رنگ غالباً در امریکا دیده میشود و به ندرت و خیلی کم در منطقه خاورمیانه شکل میگیرند.
ابرهای سبز رنگ یک سیگنال از وقوع تورنادو یا طوفانی ناگهانی محسوب می شوند.
William Beasley، پروفسور هواشناسی دانشگاه اوکلاهاما این حرف ها را تایید می کند. او توضیح می دهد که همه این ها به ذرات رطوبت موجود در این ابرهای طوفانی بعد از ظهر برمی گردد. آن ها نور قرمز را جذب می کنند و نور پراکنده شده را آبی نشان می دهند. وقتی آن ها در برابر محیطی با نور قرمز شدید مانند افتاب خورشید در حال غروب قرار می گیرند، اثر خالص آن رنگ سبز خواهد بود.
با این وجود، از نظر کریگ بورن، فیزیکدان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، ابرهای طوفانی سبز لزوما به معنای تورنادو و یا طوفان تگرگ نیست. اساسا تورنادو یا طوفان تگرگ هم با ابرهای سبز رنگ و هم بدون آن ها می توانند وقوع یابند.
به همین دلیل است که می گوییم آماده شدن برای چنین شرایطی ضروری می باشد و نباید فقط متکی به آن چه می بینید باشید.

به گفته ی او، ابرهای سبز به طور کلی پیش بینی کننده ی رعد و برق شدید هستند. اسکات بکمهیر، یک هواشناس از مؤسسه تعاونی مطالعات ماهواره هواشناسی در UW-Madison می گوید: ابرهای سبز اغلب ابرهای بلند هستند، و ابرهای بلند یک عنصر مهم برای تورنادو و طوفان های احتمالی است.

علت ابرهای سبز در آسمان خنج استان فارس

ابرهای سبز نشانه وقوع تورنادو هست

دیدن ابر سبز رنگ لزوما به معنای وقوع تورنادو نیست، بلکه به معنای احتمال وقوع تورنادو می باشد. به هر حال ابر سبز رنگ وقوع شرایط سخت را هشدار می دهد.

هشدار هنگام دیدن ابر های سبز رنگ

اگر شما می خواهید از باران های سیل آسا و بادهای شدید دوری کنید، با دیدن ابر های سبز به پناهگاه بروید. اگر در هنگام عصر ابرهای سبز رنگی دیدید که به سمت شما می آیند، فورا منطقه را ترک کنید و یا حداقل به جای مطمئنی پناه ببرید که دارای وسایل و ملزومات ضروری هنگام وقوع شرایط سخت باشد و اگر شما فاقد چنین مکانی می باشید، هرچه سریعتر آن را برای خود فراهم سازید!

طوفانهای تورنادو

این ابرها به مدت طولانی از سوی افرادی که در مناطق مستعد وقوع تورنادو زندگی می کنند، یک سیگنال از وقوع تورنادو یا طوفانی ناگهانی محسوب می شوند که از بزرگترین طوفان های ایالات متحده می باشد. این طوفان ها تکزاس شمالی، اوکلاهاما، کانزاس، نبراسکا و ماورای آن ها را در بر می گیرند. Traditional folk wisdom می گوید که رنگ شوم ابرها از تمام قورباغه ها و ملخ هایی می آید که گردباد ها به آسمان می برند!

چرا رنگ ابرها سبز دیده میشود؟

حالا چرا سبز رنگ؟ Pecos Hank می گوید که همه چیز به طیف رنگی و شیوه ی جذب و بازتاب نور خورشید باز می گردد:

“بعضی از بزرگترین طوفان ها می توانند تولید نواحی بزرگی با باران سنگین به مانند ریزش آبشار کنند. طوفان شناسان این نواحی را “هسته” می نامند. گاهی اوقات بخشی از ابرهای طوفان به شما نگاهی آنی به هسته ی قرار گرفته در بالاسر می دهند. اگر شما در نیمروز در زیر پایه ی طوفان باشید، هسته اغلب به رنگ آبی یا فیروزه ای دیده می شود.
اما در اواخر بعدازظهر و شب هنگامی که بیشترین فعالیت طوفان رخ می دهد، نور خورشید که طلایی مایل به زرد می باشد ممکن است با هسته ی آبی ترکیب شود و اثر خالص آن رنگ سبز باشد. می دانید که زرد و آبی، سبز را می سازند.

3 دیدگاه در “ماجرای فیلم ابرهای سبز در آسمان خنج استان فارس + جزئیات و علت

  1. امراله مهماندوست گفت:

    خیلی ها وقتی وارد شهر جدید صدرا شهرستان شیراز استان فارس شدند از لحاظ مالی فقیر بودند بعد شدند حاجی غنی و خیلی ها هم وقتی وارد شهر جدید صدرا شهرستان شیراز استان فارس شدند از لحاظ مالی ناتوان بودند شدند حاجی توانا خیلی ها وقتی وارد شهر جدید صدرا شهرستان شیراز استان فارس شدند از لحاظ مالی ضعیف بودند بعد شدند حاجی نیرومند نام این شهر جدید را به جای این شهر جدید صدرا شهرستان شیراز استان فارس با هرمعنی که داشته باشد بایستی می گذاشتند شهر جدید صدرای شهرستان شیراز استان فارس کارکنان … شهر جدید صدرا و بنگاه داران مربوطه جمع این افراد برای صد نسل بعد از خودشان ثروتی عظیم مانند تعداد زیادی باغ شهری و … فراهم کردند خوش به حال فرزندانشان و نوه ها و نتیجه ها و نویره هایشان و حتی خویشاوندانشان

  2. امراله مهماندوست گفت:

    ۱- مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از۹۵% از آبی است که دربارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود از محلی به نام بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس جاری می شود آرزوی اینجانب از کودکی این بوده است تا جلو مقدار … متر مکعب آبی را که بیش از ۹۵% از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه دربخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود را در محلی به نام تنگه بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس را با احداث بندی (سدی) خاکی بگیرم اینجانب از اینکه مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از ۹۵% از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود سهم خلیجی می شود که می خواهند نام آن را به جای فارس به نام جعلی عربی تبدیل کنند ناراضی هستم اینجانب حتی راضی نیستم تا سرریز مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از ۹۵% از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود که از محلی به نام بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس جاری می شود سهم خلیجی شود که می خواهند نام آن را به جای فارس به نام جعلی عربی تبدیل کنند اینجانب در نظر دارم با تغییر مسیر سرریز مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از ۹۵% از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود که از محلی به نام بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس جاری می شود را سهم دریاچه فصلی در شهر خنج شهرستان خنج استان فارس نمایم. بعد از آن روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس را می توان به مقصد فصل های پائیزی و زمستانی مسافران از سراسر کشور و فصل های بهار و تابستان پرمحصول تبدیل کرد.
    ۲- آرزوی اینجانب از تاریخ ۱۳۷۰/۱۲/۲۲ تا تاریخ ۱۳۷۶/۰۷/۳۰ که کارمند اداره آب و فاضلاب شهری بخش خنج شهرستان لارستان شرکت آب و فاضلاب شهری استان فارس بوده ام یا از تاریخ ۱۳۷۶/۰۸/۰۱ تا تاریخ ۱۳۸۸/۱۲/۱۲ که کارمند شرکت آب و فاضلاب شهری کلان شهر شیراز بوده ام یا از تاریخ ۱۳۸۸/۱۲/۱۳ تا هم اکنون که کارمند امور آب و فاضلاب شهری شهر صدرا شرکت آب و قاضلاب شهری کلان شهر شیراز هستم یا درآینده که دوست دارم تا کارمند امور آب و فاضلاب شهری شهرستان خنج شرکت آب و فاضلاب شهری استان فارس باشم آرزویم پیگیری احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری برای شهرهای خنج و فیشور(شهرهای واقع دراطراف دریاچه فصلی کفه خنج) بوده است آرزویم پیگیری احداث تصفیه خانه فاضلاب روستایی برای روستاهای واقع دراطراف دریاچه فصلی کفه خنج بوده است چون با آب مناسبی که از تصفیه فاضلاب شهرها و روستاهای اطراف دریاچه فصلی کفه خنج به دست می آید می شود کمربند سبزی را به طول ۱۸ کیلومتر و عرض ۸ کیلومتری دراطراف مساحت ۱۳۰ کیلومتری اطراف دریاچه فصلی کفه خنج احداث کرد و شهر خنج را به مقصد فصل های پائیزی و زمستانی مسافران از سراسر کشور و فصل های بهار و تابستان پرمحصول تبدیل کرد.
    امام علی (ع) می فرمایند : کسی که آب و خاک یعنی نیروی طبیعی دارد و نیروی انسانی خود را برای بهره برداری به کار نمی بندد و با فقر و گدایی می گذراند نفرین و لعنت بر او باد.

  3. زهرا گفت:

    کلا پرت شدیم تو بازی جومانجی اینم یه مرحله دیگه س (:

نظرات