موارد مصرف و عوارض قرص یوهمبین

0

یوهمبین چه نوع دارویی است؟ قبل از مصرف آن چه نکاتی لازم است؟ در چه مواردی مصرف می شود و عوارض آن چیست؟ آیا در درمان اختلالات جنسی ماثر است؟ شاید شما بخواهید از این نوع دارو استفاده کنید. در ادامه این مطلب به تمام سئوالات شما در رابطه با یوهمبین پاسخ داده می شود. با ما همراه باشید.

موارد مصرف و عوارض قرص یوهمبین

 

یوهمبین چیست؟

یوهمبین یا Yohimbine جهت فعال کردن هیجان جنسی، رفع اختلالات جنسی و مشکلات جنسی که در اثر مصارف دارو های ضد افسردگی به نام مهار کننده های باز جذب سروتونین ) SSRls ( است و همچنین مشکلات عمومی آقایان و خانم ها در رابطه جنسی ، مورد استفاده قرار می گیرد.
ُساختار

این دارو آنتاگونیست گیرنده‌های α۲ عروق است و همچنین مونوامین اکسیداز را رهاسازی می‌کند. اثر گشادکنندگی عروق این دارو موجب افزایش جریان خون در بافت‌های اسفنجی و غاری آلت تناسلی و در نتیجه ایجاد نعوظ می‌شود.

 

موارد مصرف

یوهمبین هیدروکلراید جهت درمان ناتوانی جنسی در افراد یا بیماران مبتلا به دیابت و اختلالات عروقی مصرف می‌شود. غالبا این دارو را برای درمان بیماری های جنسی از نوع اختلال نعوظ تجویز می کنند.

 

نحوه مصرف

حتما برای اطلاع از نحوه دقیق قرص بوهمبین با دکتر مربوطه مشورت کنید، برای درمان ناتوانی جنسی در بیماران مبتلا به اختلالات عروقی و دیابت مصرف می‌شود.

 

عوارض مصرف یوهمبین

توجه کنید که مصرف یوهمبین می تواند سبب ایجاد گیجی در افراد شده لذا پس از مصرف از انجام کارهایی که نیاز به دقت و توجه و هوشیاری فراوان و کامل دارند همچون رانندگی و کار با ماشین آلات اجتناب کنید.

عوارض جانبی

همچنین یوهمبین می تواند باعث گیجی هنگام تغییر وضعیت(سرگیجه ی حرکتی) شود بنابراین در هنگام انواع تغییر وضعیت مانند تغییر از حالت نشسته به ایستاده و یا تغییر از حالت دراز کشیده به ایستاده مراقب بوده و تغییرات را با احتیاط لازم انجام دهید. 

 

عوارض جانبی

  • تحریک عصبی
  • افزایش فشار خون و ضربان قلب
  • افزایش فعالیت‌های حرکتی
  • عصبانیت و تحریک پذیری
  • لرزش
  • سرگیجه حرکتی
  • عصبانیت و سردرد و عوارض پوستی

 

تداخلات دارویی

این دارو نباید با داروهای ضد افسردگی مصرف شود. همچنین به هیچ عنوان با کافئین مصرف نشود.

نظرات