نرخ دیه سال ۹۹ مبلغ ۲۷۰ تا ۳۳۰ میلیون تومان اعلام شد + جزئیات

0

نرخ دیه سال ۹۹ مبلغ ۲۷۰ تا ۳۳۰ میلیون تومان اعلام شد + جزئیات

طبق اعلام سخنگوی قوه قضاییه مبلغ و نرخ دیه ۹۹ اعلام شد و بر این اساس مبلغ آن در ماه های غیر حرام ۳۳۰ میلیون تومان و برای ماههای غیر حرام ۲۷۰ میلیون تومان تعیین شد.

نرخ دیه سال 99 مبلغ 270 تا 330 میلیون تومان اعلام شد + جزئیات

غلامحسین اسماعیلی در ادامه نشست خبری خود که از شبکه اینترنتی سیمای عدالت پخش شد، در پاسخ به سوال خبرنگاری این درباره نرخ دیه در سال ۹۹ اظهار کرد:به موجب قانون در پایان هر سال برای سال جدید قوه قضائیه باید نرخ دیه را اعلام کند.

وی گفت: این موضوع در جلسه شورای عالی قضایی مطرح و نرخ در ماه‌های غیر حرام با رشد ۲۰ درصدی نسبت به امسال، ۳۳۰ میلیون‌ تومان تعیین شد.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: این ملبغ در سال ۹۸ در ماه‌ های غیر حرام ۲۷۰ میلیون تومان بود که به ۳۳۰ میلیون تومان رسید و از اول فروردین ۹۹ لازم‌الاجراست.

دیه زن در سال ۹۹

درباره دیه زن در سال ۹۹ هنوز خبری منتشر نشده است و جزئیات را بروز می کنیم و جدول آن را بر اساس دیه اعضای بدن و مرد و زن منتشر خواهیم کرد

ماه‌های حرام کدام ماه ها هستند؟

ماه‌های حرام شامل ۴ ماه قمری محرم، رجب، ذی القعده و ذی الحجه می‌باشد، اگر دیه ماه غیر حرام را با یک سوم مبلغ آن جمع ببندیم، مقدار دیه ماه‌های حرام به‌دست خواهد آمد که این مقدار ۴۴۰ میلیون تومان می‌باشد.

آیا نرخ دیه ۹۹ تاثیری در برای بیمه شخص ثالث دارد؟

از آنجایی که سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث ۲٫۵ درصد مبلغ غرامت هر سال در ماه حرام است، با افزایش نرخ آن ، حداقل تعهدات مالی شرکت‌های بیمه در بیمه شخص ثالث و در سال ۹۹، ۱۱ میلیون تومان خواهد بود. بر همین اساس در صورت بروز حادثه مالی در شرایط زیر، نیازی به گزارش مقامات انتظامی و کروکی پلیس نیست.

نظرات