آخرین اخبار سهام عدالت در سال ۹۶

2

آخرین اخبار سهام عدالت در سال ۹۶

شما میتوانید در این صفحه آخرین و جدیدترین اخبار مربوط به سهام عدالت را ملاحظه کنید

 سهام عدالت

سهام عدالت چیست؟

توزیع سهام شرکت‌های دولتی در میان جامعه و به‌ویژه اقشار کم بضاعت آن در اواخر دوره دوم ریاست جمهوری آقای خاتمی مطرح شد و در کوران رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری در برنامه‌های اقتصادی تعدادی از نامزدها جای گرفت. با پیروزی آقای دکتر‌ احمدی‌نژاد بر دیگر رقبا، اجرای طرح سهام عدالت با جدیت بیشتری مورد تأکید مسئولان جدید قرار گرفت و سرانجام «آیین‌نامه اجرایی افزایش ثروت خانوارهای ایرانی از طریق گسترش سهم بخش تعاون براساس توزیع سهام عدلات» در تاریخ ۱۳۸۴/۱۱/۰۹ و پس از اصلاح متن اولیه که خود در ۱۳۸۴/۰۸/۲۳ مصوب هیأت وزیران شده بود، به تصویب این هیأت رسید.

تصویب اساسنامه شرکت کارگزاری سهام عدالت در همین روز بر عزم راسخ دولت جدید در عملی ساختن این پروژه صحه گذاشت و سهام مزبور پیش از آغاز سال ۸۵ مطابق ماده ۷ آیین‌نامه اجرایی پیش گفته، در چهار استان به تعدادی از مشمولان طرح اعطا شد. طرح مورد بحث که بنا به اساسنامه شرکت کارگزاری سهام عدالت و به گفته مسئولان آن اهدافی همچون گسترش مالکیت واحدهای تولیدی در بین اقشار کم درآمد، کاهش خطرات ناشی از تمرکز دولت، بهبود توزیع ثروت و درآمد و تسریع در روند خصوصی‌سازی را نشانه رفته، با  نقد منتقدان و تأیید حامیان روبه‌رو شد و بحث‌های فراوان برانگیخته است.

اطلاعات و شماره تلفن سهام عدالت

وب سایت ثبت نام سامانه سهام عدالت: www.samanese.ir

تلفن: ۰۲۱۸۳۳۳۸

نمابر: ۰۲۱۸۸۰۸۵۶۶۷

پست الکترونیک: edalat@samanese.ir

۲- معرفی طرح سهام عدالت :

۲-۱- اهداف طرح

اهداف طرح براساس اساسنامه سهام عدالت و اساسنامه تیپ تعاونی‌های عدالت استانی، مشتمل بر موارد زیر است:

توزیع متعادل‌تر ثروت و درآمد
تسریع در روند خصوصی‌سازی
روش‌های شفاف‌تر در واگذاری
افزایش درآمد دائمی برای خانوارها
کاهش مالکیت دولت و انتقال مالکیت به مردم
افزایش کارایی بنگاه‌های دولتی
گسترش سهم تعاون در اقتصاد کشور

اطلاعاتی که وبسایت سهام عدالت از شما دریافت می کنید

سهام عدالت

لطفاً دفت نمایید برای مشاهده سامانه سهام عـدالت از مرورگر های فایرفاکس ، کروم یا کرومیوم استفاده نمایید

مرحله اول: مقررات سامانه

۱ – این سامانه برای مشاهده صورتحساب و تسویه بدهی مشمولین سهام عدالت می‌باشد.
۲ – اطلاعات درخواست شده در این سامانه باید توسط مشمول، ولی، وکیل ویا قیم قانونی ایشان وارد شود.
۳ – وارد نمودن شماره تلفن همراه معتبر در سامانه الزامی است،
۴ – حداکثر زمان جهت هر بار استفاده از سامانه ۱۰ دقیقه بوده،و پس از اتمام،باید از ابتدا وارد سامانه شد.
۵ – اگر در مراحل شناسایی بیش از سه بار، اطلاعات هویتی نادرست وارد کنید، دسترسی به سامانه ۷۲ ساعت مسدود می گردد.
۶ – فعالیت مراجعین در این سامانه ثبت شده و قابل پیگیری می باشد.

مرحله دوم: شناسایی

شماره ملی
لطفا شماره ملی خود را با صفر های اول شماره به صورت کامل و بدون خط تیره
( ۱۰ رقمی ) وارد کنید
مثال
۰۰۷۰۸۵۴۳۰۹

مرحله سوم: دریافت اطلاعات

اگر شما مشمول سهام عـدالت باشید در صفحه اطلاعات نمایش داده می شود.

در غیر اینصورت پیام زیر برای شما نمایش داده می شود:

“این شماره ملی در سامانه ثبت نشده است
مراجعه کننده گرامی
شماره ملی وارد شده در فهرست مشمولین ثبت نام شده سهام عـدالت نمی باشد.
با تشکر ، لطفا از سامانه خارج شوید”

مرحله چهارم: مشاهده صورتحساب

صورتحساب سهام عـدالت شما در این مرحله نمایش داده می شود.

سهام عدالت

درج شماره شبا حساب بانکی برای دریافت سود سهام عدالت

همچنین برای درج شماره شبا حساب بانکی خود که برای واریز سود سهام عدالت خود نیاز می باشد ، بعد از ملاحظه صورتحساب خود در سایت samanese.ir از قسمت درج شماره شبا اقدام شود

کلیه مشمولین که در دوره ده ساله اجرای طرح سهام عـدالت از ابتدای سال۱۳۸۵ تا پایان سال۱۳۹۴ ثبت نام شده قطعی در تعاونی های سهام عـدالت شهرستان ها بوده اند، می توانند با مراجعه به این سامانه، ضمن کسب اطلاع از مشمول بودن، صورت وضعیت تسویه اقساط خود را مشاهده یا از آن نسخه چاپی تهیه کنند.

هر نفر از مشمولين سهام عدالت باید صرفاً شناسه حساب بانكي ایران ( شِبا ) كه حساب بانكي مرتبط آن به اسم شخص وی مي باشد را در اختیار داشته باشد و امكان اعلام شناسه حساب بانكي ایران( شِبا ) مربوط به ولي، قيم، وكيل و يا فرد ديگري وجود ندارد. بنابر اين لازم است مشمولين سهام عـدالت كه شخصاً داراي حساب معتبر بانكي نيستند، با مراجعه به يكي از بانك ها يا مؤسسات مالي و اعتباري نسبت به افتتاح حساب و سپس اخذ شناسه حساب بانكي ایران( شِبا ) ۲۴ رقمی آن حساب اقدام كنند

 

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی:

سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir از سه شنبه مورخ ۱۳۹۵/۱۲/۱۷ برای مشمولین محترم و دریافت صورتحساب مربوطه راه اندازی خواهد شد.

این سامانه پایگاه رسمی اطلاع رسانی سهام عـدالت در کشور بوده و خدمات آن تا پایان شهریور سال ۱۳۹۶ ادامه دارد.

همچنین اطلاعیه ها، اخبار و پاسخ سوالات متداول در مورد سهام عـدالت از طریق این نشانی قابل دریافت است.

سامانه سهام عدالت با بانک اسامی و اطلاعات مشمولان سهام عدالت مرتبط بوده و خدمات آن به شرح ذیل است:

” اعلام مشمول بودن یا نبودن هر فرد در طرح سهام عدالت”.

” اعلام وضعیت متوفی بودن مشمول “.

” صدور صورت وضعیت تسویه اقساط مشمول “.

” صدور قبض پرداخت مانده ارزش تسویه نشده سهام عدالت”.

همچنین درج شماره تلفن همراه در سامانه جهت برقراری تماس توسط سازمان خصوصی سازی الزامی است.

شرایط خرید و فروش برگه های سهام عدالت :

در بانك اطلاعاتي مشمولان سهام عدالت فقط ثبت‌نام شدگان قطعي، به عنوان مشمولان نهایی این سهام محسوب مي‌شوند و هرگونه جابجايي مالكيت و هر نوع معامله سهام و يا خريد و فروش برگه‌هاي در دست مشمولان غيرقانوني و بلااثر است.

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی؛ طرح توزیع سهام عدالت از سال ۸۵ تاکنون در کشور در حال اجرا است و بر اساس قانون یک میلیون تومان از سهام مجموع سهام ۶۰ شرکت‌ حاضر در پرتفوی سهام عدالت به این شرط به مشمولان داده شده تا در مدت ۱۰ سال از محل سود سالیانه این سهام، اقساط آن تسویه شود.
از این رو در پایان مدت ۱۰ ساله پرداخت و تسویه اقساط، از امسال سود عملکرد مالی شرکتهای سرمایه‌پذیر در سال ۹۵ به صورت نقدی به مشمولان پرداخت خواهد شد.
این درحالی است که فعلا امکان خرید و فروش برگه‌های سهام عدالت وجود ندارد و هرگونه معامله برگه سهام عدالت ممنوع و فاقد اعتبار است؛ چرا که در بانك اطلاعاتي مشمولان سهام عدالت، فقط ثبت‌نام شدگان قطعي، به عنوان مشمولان نهایی این سهام محسوب مي‌شوند و هرگونه جابجايي مالكيت و هر نوع معامله سهام و يا خريد و فروش برگه‌هاي در دست مشمولان غيرقانوني و بلااثر است.
بر این اساس برگه‌هاي در اختيار مشمولان صرفا به معنای تائیدیه ثبت‌نام و عضويت آنها در طرح سهام عدالت است و ارزش معاملاتي ندارند و در زمان آزادسازي، معامله و خريد و فروش نیز نيازي به ارائه اين برگ‌ها از سوي مشمولان نخواهد بود.
در خصوص زمان آزادسازي و معاملاتي شدن سهام عدالت هم باید گفت این اقدام نياز به مجوز از مراجع ذيصلاح قانوني دارد و با ارسال لایحه سهام عدالت از سوی دولت به مجلس و پس از آن تصویب نمایندگان مجلس و ابلاغ به دولت قابل اجرا است.

ثبت نام جدید سهام عدالت برای افراد جامانده

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: درحال حاضر ثبت نام جدیدی در سامانه سهام عدالت نداریم.

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی؛ سید جعفر سبحانی در گفتگو با  خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه  ثبت نام جدیدی در سامانه سهام عدالت نداریم اظهار داشت: زمان دقیق ثبت نام سری جدید مشمولین سهام عدالت بعد از ساماندهی سری قبلی و پرداخت سود در نیمه دوم سال صورت خواهد گرفت.
مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی در خصوص زمان واریز سود سهام عدالت تصریح کرد: پیش بینی می شود این سود تا پایان شهریور ماه به حساب مشمولان واریز شود که البته این امر منوط بر برگزاری جلسه شورای اصل ۴۴ و دریافت مصوبه مربوطه می باشد.

زمان واریز سود سهام عدالت

سازمان خصوصی سازی با اشاره به این که مشمولان سهام عدالت برای ورود شماره شبای بانکی خود کماکان فرصت دارند، اعلام کرد: توزیع سود سهام عـدالت تا پایان شهریور میان مشمولان صورت خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی؛ پیرو خبرهای منتشر شده تحت عناوینی چون “پرداخت سود سهام عـدالت از آبان یا آذر امسال ” سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: بر اساس برنامه ریز‌ی صورت گرفته قرار است بخشی از سود سهام عـدالت مشمولان تا پایان شهریور امسال میان دهک‌های مختلف سهام عدالت توزیع شود که از این جهت نیز مطلب منتشر شده توسط برخی رسانه ها مبنی بر عدم واریز سود سهام عـدالت به حساب مشمولان در نیمه نخست امسال بدون اساس بوده و رد می‌شود.
همچنین مشمولان سهام عدالت هنوز برای ثبت شماره شبای بانکی خود فرصت دارند، بر این اساس به منظور دریافت سود سهام عـدالت خود، شماره شبای بانکی خود را در سامانه این سهام به نشانی www.samanese.ir وارد کنند.

2 دیدگاه در “آخرین اخبار سهام عدالت در سال ۹۶

  1. یوسف گفت:

    من یک کارگر باز نشسته هستم وزیر خط فقرم سهام چرا شامل من نمیشه کی ثبت نام میکنن .همه رئیس روسا ثبت نام شدن ولی ما فقیر و فقرا نه .این عدالت نیست

  2. ابراهیم هژبری گفت:

    با سلام وخسته نباشید ببخشید پس نوبت ما کی میشه ثبت نام کنیم برای سهام عدالت دوباره که موفق نشدیم خیلی هم احتیاج داریم

نظرات