مشخصات فنی و عکسهای خودروی پژو ۳۰۱

0

مشخصات فنی و عکسهای خودروی پژو ۳۰۱

بعد از شروع همکاری های شرکت ایران خودرو و پژو در قالب شرکت ایکاپ، خودرو پژو ۳۰۱ به منظور جایگزینی برای خودروهای پژو ۴۰۵ و پارس در بازار ایران معرفی شد و از آن پس سپند خودرو شرایط فروش اقساطی پژو ۳۰۱ را در دستور کار خود قرار داد.

پژو ۳۰۱ محصول ۲۰۱۲ است؛ البته اگر دقیق‌تر به زندگی آن نگاه کنیم می‌بینیم پژو از سال ۱۹۳۲ تا ۱۹۳۶ هم محصولی به نام ۳۰۱ داشت که در کلاس‌های مختلف تولید می‌شد. اما ۳۰۱ اواخر پاییز ۹۵ و درحالیکه تنها چند هفته از معرفی فیس‌لیفت سیتروئن C-Elysee می‌گذشت، پژو نیز دست به کار شد و چهره جدید برادر دوقلوی آنرا رونمایی کرد: خودرویی که طی ۵ سال اخیر بیش از ۳۶۰ هزار دستگاه فروش داشته است.

پژو 301

مشخصات فنی پژو ۳۰۱

شرکت پژو خودروی سدان ۳۰۱ را در نسخه‌های متنوعی با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی عرضه می‌کند. نسخه‌های بنزینی این خودرو با پیشرانه‌هایی با حجم ۱.۲ و ۱.۶ لیتری عرضه می‌شوند. پیشرانه‌ی اول از سه سیلندر بهره می‌برد و قادر است در دور موتور ۵۷۵۰ دور بر دقیقه، حداکثر توانی معادل ۸۲ اسب بخار تولید کند، این پیشرانه قادر به تولید گشتاوری معادل ۱۱۸ نیوتن‌متر در دور موتور ۲۷۵۰ دور بر دقیقه است؛ پژو این پیشرانه‌ی سه‌سیلندر را تنها به همراه جعبه‌دنده‌ی دستی ۵ سرعته ارائه می‌دهد.

پژو 301

اما پیشرانه‌ی دوم چهار سیلندر است و قادر به تولید توانی معادل ۱۱۳ اسب بخار در دور موتور ۶۰۵۰ دور بر دقیقه است. حداکثر گشتاوری که پیشرانه‌ی یادشده می‌تواند تولید کند، معادل ۱۴۹ نیوتن‌متر است که در دور موتور ۴۰۰۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود. این پیشرانه با دو نوع جعبه‌دنده‌ی دستی ۵ سرعته و اتوماتیک ۶ سرعته قابل سفارش است.

پژو 301

در مورد سیستم تعلیق پژو ۳۰۱ نیز باید بگوییم کمپانی سازنده‌ی فرانسوی، سیستم تعلیق جلو را از نوع شبه‌ مک‌فرسون و بخش عقب را از نوع سیستم تعلیق نیمه‌مستقل با فنرهای پیچشی انتخاب کرده است. برای چرخ‌های جلوی این خودرو ترمز دیسکی و برای چرخ‌های عقب، از ترمزهای کاسه‌ای استفاده شده است؛ ابعاد ترمزهای عقب بسته به بازار عرضه، ۸ یا ۹ اینچی است.

پژو 301

نمای خارجی پژو ۳۰۱

نمای خارجی پژو ۳۰۱ جدید، تغییرات زیادی نسبت به نسل پیشین خودرو تجربه کرده است. یکی از مهم‌ترین تغییرات، در جلو‌پنجره‌ی خودرو صورت گرفته است؛ این بخش اکنون کوچک‌تر و عریض‌تر است و اکنون هماهنگی بیشتری با سایر بخش‌های خودرو دارد؛ آرم پژو نیز از روی کاپوت خودرو حذف شده و روی پنجره‌ی آن نصب شده است و این موضوع بر جذابیت خودرو افزوده است. بخش بالای دریچه‌ی ورود هوا فرم کشیده‌ای دارد و دو انتهای آن، محل قرارگیری چراغ‌های LED هستند؛ پژو چراغ‌های مه‌شکن را نیز زیر این چراغ‌ها نصب کرده است.

پژو 301

سپر جلوی پژو ۳۰۱ جدید، حجیم‌تر از نسل گذشته‌ی آن است و این موضوع ظاهر تهاجمی‌تری به خودرو می‌بخشد. این روند افزایش حجم، روی کاپوت خودرو نیز ادامه پیدا کرده است؛ خطوط روی کاپوت و انحناهای روی آن به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که ظاهری عضلانی به خودرو می‌بخشند. فرم چراغ‌های این خودرو نیز تغییراتی به خود دیده است و با انحنایی که به بخش پایین آن‌ها اضافه شده، طراحی ۳۰۱ بیش از پیش به سدان لوکس پژو ۵۰۸ نزدیک شده است.

در نمای جانبی خودرو نیز شاهد خطوط عضلانی هستیم؛ یکی از این خطوط از بالای دستگیره‌ی درها عبور کرده است، این خط در بخش عقب خودرو تا لبه‌ی چراغ‌ها امتداد پیدا کرده و در بخش جلو نیز به قوس چرخ‌ نزدیک شده است. اما خط دوم که نزدیک به کف خودرو است؛ تقعر قابل توجهی روی درها ایجاد کرده است. روی قوس چرخ‌‌ها نیز شاهد خطوط برجسته‌ای هستیم.

پژو 301

لبه‌ی کاپوت عقب خودرو کمی به سمت بالا کشیده شده و ظاهر جذابی به خودرو بخشیده است. پژو سپر عقب خودرو را نیز به‌گونه‌ای طراحی کرده است که حجیم به‌ نظر برسد. اما نکته‌ی جالب توجه در نمای عقب خودرو که نسبت به نسل پیشینش به‌صورت قابل توجهی دچار تغییر شده است. این چراغ‌ها اکنون کشیده‌تر شده و ظاهری سه‌بعدی به خود گرفته‌اند، ضمن آن که طراحی آن‌ها بسیار جذاب‌تر از نسل قبل شده است.

پژو 301

نمای داخلی پژو ۳۰۱

نمای داخلی خودرو طراحی ساده و در عین حال مدرنی دارد. بخش عمده‌ای از قسمت بالای داشبورد را سطح نسبتا مسطحی تشکیل می‌دهد؛ اما در سمت راننده، شاهد یک برآمدگی هستیم که درون خود، کیلومترشمار، سرعت‌سنج و نمایشگری را در بر گرفته است که اطلاعات سفر را به‌نمایش می‌گذارد. در بخش‌هایی از نمای جلوی داشبورد به همراه دستگیره‌ی درها، از سطوحی به‌ رنگ مشکی براق استفاده شده است.

پژو 301

غربیلک فرمان خودرو ظاهری اسپرت دارد و بخش پایین آن مسطح‌ و به رنگ مشکی براق است. کنسول میانی خودرو کوچک است و تنها یک جای‌لیوان را در کنار دنده‌ی خودرو، در خود جای داده است. بخش میانی داشبورد نیز نمایشگر لمسی ۷ اینچی خودرو را میزبانی می‌کند.

پژو 301

صندلی‌های ردیف عقب، امکان تاشدن با نسبت ۶۰/۴۰ را دارا هستند. صندوق بار خودرو، فضایی به‌حجم ۶۴۰ لیتر در اختیار راننده قرار می‌دهد؛ این حجم با تاکردن صندلی‌ها به بیش از ۱۳۳۰ لیتر می‌رسد، ضمن آن که زیر پنل صندوق بار نیز فضایی به حجم ۵۰۶ لیتر در دسترس است.

پژو ۳۰۱ در عین این که طراحی ساده‌ای دارد، اما با الگو گرفتن از برادر بزرگ‌تر خود، اکنون ظاهری شیک و باوقار دارد و با وجود بدنه‌ی کوچک، خود را به عنوان محصولی قدرتمند با امکانات رفاهی متعدد معرفی می‌کند. در صورتی که ایران خودرو نسخه‌ی فیس‌لیفت ۳۰۱ را به بازار وارد کند، قطعا این خودرو در بخش طراحی در برابر رقبای نامتناسب چینی و ایرانی خود حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

پژو 301

در بخش ایمنی نیز دارای طیف گسترده ای از تجهیزات ایمنی است که نمونه آنها را باید ترمز ABS، ESP، سیستم کمک ترمز اضطراری (EBA) و سیستم کنترل فشار تایر (TPMS) دانست.این خودرو همچنین مجهز به کیسه هوای ایمنی برای سرنشینان جلو و عقب است که علاوه بر کیسه هوای ایمنی توسط کمربند ایمنی سه نقطه ای مهار می شوند.این خودرو برای کودکان مجهز به نقاط مخصوص جهت نسب صندلی های ISOFIX شده است.

مصرف سوخت و سرعت پژو ۳۰۱

حداکثر سرعت پیشرانه دوم این سدان فرانسوی ۱۸۸ کیلومتر برساعت و شتاب این خودرو از حالت سکون تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر ۱۰٫۸ ثانیه است، همچنین مصرف سوخت داخل شهر این پیشرانه در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۰ لیتر، در خارج شهر ۵٫۶ لیتر و به صورت ترکیبی ۷٫۳ لیتر خواهد بود اما وضعیت پیشرانه ۱٫۲ لیتری در خصوص حداکثر سرعت ۱۶۹ کیلومتر بر ساعت و زمان صرف شده برای شتاب اولیه ۱۲٫۹ ثانیه تخمین زده شده است مصرف سوخت این پیشرانه نیز در هر صد کیلومتر در داخل شهر ۶ لیتر، در خارج شهر ۴٫۳ لیتر و به صورت ترکیبی ۴٫۹ لیتر بوده است.

پژو 301

شرایط فروش و قیمت پژو ۳۰۱

به اطلاع کلیه متقاضیان محترم محصولات شرکت ایران خودرو می رساند، شرایط فروش قسطی خودروی پژو ۳۰۱ اتوماتیک مدل ۲۰۱۶ از روز شنبه مورخ ۹۶/۱۱/۲۱ تا زمان تکمیل ظرفیت به شرح جداول پیوست و با شرایط ذیل ارائه می گردد:

نکات و قوائد مهم:

– شرکت ایران خودرو مجاز است در صورت تکمیل ظرفیت، نسبت به قطع ثبت نام اقدام کند.

– انتخاب تعداد و تاریخ چک‌ها و مدت بازپرداخت با نظر مشتری انجام می‌شود و محاسبات نحوه پرداخت، به‌طور مکانیزه توسط سیستم صورت می‌گیرد.

– با انتخاب مدت بازپرداخت کمتر، نرخ سود نیز متناسب با آن کاهش خواهد یافت.

– ثبت نام صرفا از طریق سیستم سیتریکس انجام می‌شود و فعال سازی قرارداد (واریز نقدی پیش پرداخت) نیز از طریق وب سایت فروش اینترنتی صورت می‌گیرد.

– چک ها باید در وجه شرکت مشترک ایران خودرو اتومبیل پژو صادر شود.

– خودرو در رهن شرکت ایران خودرو است.

– پس از ثبت نام، به هیچ وجه امکان تغییر رنگ از قرارداد میسر نخواهد بود.

– تحویل خودرو در نمایندگی‌های منتخب ایکاپ صورت می‌پذیرد.

زمان فعال سازی این بخشنامه ساعت روز شنبه مورخ ۹۶/۱۱/۲۱ خواهد بود.

پژو 301

شرایط فروش نقدی پژو ۳۰۱ مدل ۲۰۱۶

خودرو                                                پژو ۳۰۱ اتومات مدل ۲۰۱۶

رنگ‌های قابل عرضه                              سفید، خاکستری، مشکی، نقره‌ای

بهای کارخانه                                      ۸۳۵٫۸۳۹٫۴۵۱ تومان

پرداخت‌های قانونی                               ۱۱۳٫۴۲۷٫۰۰۰ تومان

قیمت مصوب                                       ۹۴۹٫۲۶۷٫۰۰۰ تومان

موعد تحویل                                        ۲۰ روز

پژو 301

مقایسه پژو ۳۰۱ با خودروهای با قیمت تقریبا یکسان

پژو 301

 

 

 

نظرات