بیوگرافی و عکسهای سارا بهرامی بهترین بازیگر جشنواره فجر ۹۶

0

بیوگرافی و عکسهای سارا بهرامی بازیگر

در این مطلب از مجله اینترنتی حرف تازه بیوگرافی و عکسهای سارا بهرامی بازیگر توانمند سینما و تلویزیون را قرار داده ایم که در ادامه مطلب میتوانید ملاحظه کنید

سارا بهرامی

بیوگرافی سارا بهرامی

سارا بهرامی (زادهٔ بهمن ۱۳۶۱ در اصفهان) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران است.
وی دیپلم ریاضی و فیزیک و لیسانس تئاتر از دانشگاه آزاد تنکابن دارد.
سارا بهرامی در یک خانواده ۶ نفره متولد شد او دو خواهر و یک برادر دارد.
وی در مورد تحصیلاتش گفته است :
رشته دبیرستان من ریاضی و فیزیک بود و من حتی پیش دانشگاهی را ریاضی و فیزیک خواندم اما کنکور ریاضی ندادم. هم خودم و هم خانواده ام علاقمند بودیم که در رشته های هنری ادامه بدهم.در دانشگاه تنکابن، رشته تئاترادامه تحصیل دادم.

وی فارغ‌التحصیل رشته تئاتر است و از ۹ سالگی با ثبت‌نام در کلاس‌های تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وارد این عرصه شد.

سارا بهرامی

او که در در نمایش‌هایی چون «راهزنان»، «متولد ۱۳۶۱»، «اگر..»، «هم‌هوایی»، «مخمصه» و… بازی کرده است، در سال ۱۳۹۲ با بازی در مجموعه تلویزیونی پروانه به شهرت رسید.

وی اولین کار سینمایی خود را در سال ۱۳۸۸ با فیلم ایرانی-فرانسوی «تهرون» به کارگردانی نادر تکمیل همایون تجربه کرد.
با بازی در سریال پروانه و بازی در مقابل حامد کمیلی به خوبی درخشید .سارا بهرامی با بازی در سریال پرده نشین در نقش مائده دوباره در مقابل حامد کمیلی به ایفای نقش پرداخت ولی این بار بازی در مقابل بزرگانی همچون فرهاد آئیش,هومن برق نورد,ویشکا آسایش و ….. تجربه بزرگی را در کارنامه هنری بهرامی رقم زد.
این بازیگر جوان سینما و تلویزیون اصلیتی اصفهانی دارد.با بازی در نقش های کوتاه وارد عرصه جدی بازیگری شد :در سینما، فیلم «آیینه های روبه رو» را با نگار آذربایجانی کار کردم و سپس در فیلم «یک عاشقانه ساده» سامان مقدم بازی کرد.با این حال تئاتر هم چنان در کنارم بود. پس از آن، نقش کوچکی در سریال «فرات» مازیار میری داشتم و سپس در سریال «مثل یک کابوس» بازی کردم. اما نخستین نقش اصلی زندگی ام «پروانه» با جلیل سامان بود.

آدرس پیج اینستاگرام سارا بهرامی : @sarabahramiii

همسر سارا بهرامی :

ازدواج سارا بهرامی تابحال رسانه ای نشده است. و هیچ اطلاعی در این مورد وجود ندارد

سارا بهرامی در جشنواره فجر ۹۶ برنده سیمرغ بهترین بازیگر زن برای بازی در فیلم دارکوب شد

فیلمهای سینمایی سارا بهرامی :

  • دارکوب (بهروز شعیبی ، ۱۳۹۶)
  • ایتالیا ایتالیا (کاوه صباغ زاده ، ۱۳۹۵)
  • خانه‌ای در خیابان چهل و یکم (حمید رضا قربانی ، ۱۳۹۴)
  • گیتا (مسعود مددی ، ۱۳۹۴)
  • من دیه گو مارادونا هستم(بهرام توکلی،۱۳۹۳)
  • یک عاشقانه ساده(سامان مقدم،۱۳۹۰)
  • تهرون(نادر تکمیل همایون،۱۳۸۸)
  • آینه های روبه رو(نگار آذربایجانی،۱۳۸۸)

سارا بهرامی

سریالهای سارا بهرامی :

  • پرده نشین(بهروز شعیبی،۱۳۹۳)
  • پروانه(جلیل سامان،۱۳۹۱)
  • مثل یک کابوس(شهرام شاه حسینی،۱۳۹۰)
  • فرات(مازیار میری،۱۳۹۰)

فیلم های تلویزیونی سارا بهرامی

  • شب طولانی – ۱۳۹۱ (علی معصومی)
  • شبیه شیدایی – ۱۳۹۳ (ناصر پویش)
  • آرزوهایت را به خاک نسپار – ۱۳۹۲ (محمدمهدی چوپانی)

فیلمهای کوتاه سارا بهرامی :

  • ترانه‌ای برای لوبا – ۱۳۸۸ (طوفان نهان‌قدرتی)
  • پیش از طلوع – ۱۳۹۲ (تهمینه بهرام‌علیان)
  • آرزوهایت را به خاک نسپار – ۱۳۹۲ (مهدی چوپانی)
  • تو فقط مادر باش (رقیه توکلی)

 

سارا بهرامی

 

 

سارا بهرامی

گریم جالب سارا بهرامی در نقش یک معتاد

 

در زیر شما را دعوت میکنیم مصاحبه جالب فریدون جیرانی را با این بازیگر حتما بخوانید

تا چند سالگی اصفهان بودی؟ خاطراتت از سینماهای اصفهان چیست؟ خانواده با رفتن سینما مشکلی نداشت؟
بهرامی: تا ۲۰ سالگی اصفهان بودم. برای دانشگاه به تهران آمدم. بهترین مشوقم در بازیگری پدرم بود. پدرم به دلیل اینکه عاشق سینما بود همیشه مرا به سینما می‌برد و از همان دوران به سینما، جشنواره و سیمرغ فجر و حتی جشنواره‌های خارجی فکر می‌کردیم و سینما برایم خیلی جدی بود. در آن زمان به کانون می‌رفتم و با سن کم شروع به کار کردم. رفتن به کلاس‌های کانون بسیار تاثیر داشت و اولین کاری که کردم یک تئاتر عروسکی بود که همه عروسک‌گردان بودند اما من نقش یک پیرزن داشتم.

فیلم و بازیگر خانمی که در کودکی بسیار بر تو تاثیر گذاشت و بارها آن را دیدی، چه بود؟
آن زمان اینگونه نبود که بتوانیم فیلمی را چندین بار پشت سرهم ببینیم؛ اما در کودکی بازیگری آقای جمشید هاشم‌پور خیلی نقش پررنگی داشت و در کودکی خانم بازیگری را به یاد نمی‌آورم و در نوجوانی خانم معتمدآریا و خانم هدیه تهرانی ستاره بودند.

فیلم ناخدا خورشید جزء اولین فیلم‌های مورد علاقه‌ام بود.

فیلم “”هامون”” را آن زمان دیدی؟
بله و فکر می‌کنم آن زمان برداشت درستی از “هامون” داشتم.

فاطمه معتمدآریا را در “روسری آبی” دوست داشتی؟
بله. اولین بار “روسری آبی” را در سینمای شهر مبارکه اصفهان دیدم. اولین بار که خانم معتمدآریا را دیدم بسیار روی من تاثیر گذاشت و تبدیل به بازیگر محبوبم شد.

فیلم‌های خارجی هم می‌دیدی؟ آیا بازیگر خارجی بود که تاثیر گذاشت؟
فیلم‌های کلاسیک از بازیگرانی چون سوفیا لورن را می‌دیدم. فیلم “گوژپشت نتردام” که آنتونی کویین در آن بازی می‌کرد را دیدم و مورد علاقه‌ام بود. فیلم “گوزنها” و بسیاری از فیلم‌های قدیمی سینمای ایران (تقریباً ۸۰ درصد) را با پدرم دیدم و دوست داشتم.
دوره دبیرستان روی صحنه برای اجرای تئاتر جدی‌تر رفتی؟

دوره دبیرستان در شاهین شهر زندگی می‌کردیم و گروه تئاتری به نام پژواک داشتیم که آقای مهدوی مسئول بودند. هر روز بعد از مدرسه برای تمرین می‌رفتم و هر ۳ یا ۴ ماه یکبار یک کار اجرا می‌کردیم و تماشاچی هم داشتیم.

نقش‌های متفاوت هم داشتی؟ تجربه خوبی بود؟
بله نقش‌های متفاوت داشتم. همه آن مدت تجربه خوبی بود. روی صحنه رفتن‌ها به مرور در من بزرگ‌تر می‌شد و از همان زمان به فکر حرفه‌ای شدن بودم و پدرم هم مشوقم بود.

و از همان دوره دبیرستان هدیه تهرانی بازیگر مورد علاقه‌ات می‌شود؟
وقتی از اصفهان به تهران آمدم همراه با دایی‌ام فیلم “سلطان” را دیدم و شگفت‌زده شدم. از دایی‌ام خواستم که ساختمان تئاتر شهر را به من نشان دهد چون آرزو داشتم که در صحنه‌های تئاتر به صورت حرفه ای بازی کنم. در دوران دبیرستانم همیشه عکس خانم تهرانی از فیلم “قرمز” در کیف پولم بود چون تعریف بازیگری برای من در ایشان خلاصه می‌شد؛ چیزی در او بود که معتقد بودم باید بروم و به آن برسم، بدون اینکه بدانم از چه چیزی در بازی او خوشم می‌آید.

دو بازیگری که نام بردی خانم معتمدآریا و تهرانی دو بازیگر از طیف مختلف هستند. به هدیه تهرانی در تفکر بازیگری نزدیک‌تر شدی…
برای من شکل بیرونی ماجرا اهمیت داشت اما اگر بخواهم دقیق بگویم که به سبک بازیگری توجه داشتم و جریان فکری آنها را دنبال می‌کردم، آن زمان اینطور نبود و بعدها جریان فکری مدنظر شما بیشتر در من شکل گرفت چون در دانشگاه تئاتر میخواندم.

پس به صورت غریزی از یک بازیگر خوشت آمد و تاثیر گذاشت؟
بله. الان می‌دانم که جذابیت هدیه تهرانی به دلیل خساستی است که در بروز احساسات در نقش‌هایش وجود دارد و این از نظر من واقعا تحسین‌برانگیز است و من بسیار این حس را دوست داشتم و دارم.

برای دانشگاه به تهران آمدی؟
خیر، من دانشگاه شمال، شهسوار قبول شدم. نکته جالب توجه این بود که ما در آنجا کاری جز کتاب خواندن و تئاتر کار کردن نداشتیم و همه توجهمان روی تئاتر بود. از آن دانشگاه خیلی کارگردانان و بازیگران خوبی داریم که در تئاتر موفق هستند.

بعد از دانشگاه به تئاتر وارد شدی؟
خیر. بعد از دانشگاه تصمیم جدی داشتم که تهران زندگی کنم وبه همین دلیل کل خانواده را به تهران کشاندم. تحقیق کردم که بهترین کلاس بازیگری در آن زمان کدام است و متوجه شدم که کارنامه بهترین کلاس بازیگری است و به این کلاس‌ها رفتم. در مصاحبه ابتدایی کارنامه، آقایان پرویز پرستویی و حبیب رضایی حضور داشتند و صادقانه گفتم من تهرانی نیستم و در فضای هنر در تهران نبودم، اجازه بدهید در این کلاس‌ها شرکت کنم تا کم‌کم بتوانم وارد فضای حرفه‌ای شوم و آقای پرستویی و حبیب رضایی که آنجا بودند این اجازه را به من دادند.

معتقدم که محیط دانشگاه برای تقویت مطالعه و دانستن پایه‌ای اهمیت دارد اما آن چیزی که در کارنامه برایم اتفاق افتاد، خیلی دقیق‌تر با بازیگری آشنا شدم. پیام دهکردی بسیار در بازیگری به من کمک و امیر پوریا مرا وارد جهان بازیگری کرد. کارنامه تاثیر بیشتری بر من گذاشت تا دانشگاه.

اولین کارت چه بود؟
بعد از کارنامه در یک فیلم کوتاه که پایان نامه مهدی شیری در دانشکده سینما تئاتر بود، بازی کردم‌. به مرور در فیلم‌های کوتاه دیگر، نقش‌های کوتاه در کار فیلمسازان سینمایی و در تئاتر بازی کردم.

اولین فیلمی که بازی کردی، چه بود؟
در فیلم “تهرون”، نادر تکمیل‌همایون نقش اصلی بازی کردم که اکران نشد و تجربه خوبی بود. بعد از آن در “یک عاشقانه ساده” و “آینه‌های روبرو” بازی کردم.

 

خانم بهرامی تو اولین نفر برای بازی در “ایتالیا ایتالیا” انتخاب شدی. وقتی نقش را خواندی چه احساسی نسبت به آن داشتی؟
وقتی فیلمنامه “ایتالیا ایتالیا” را خواندم چند روز به این فکر می‌کردم که چطور به کاوه بگویم که نمی‌آیم چون از دوستان نازنین من است. بعد از چند روز بالاخره گفتم که اصلا فیلمنامه را نمی‌فهمم و می‌ترسیدم از اینکه چه اتفاقی قرار است بیفتد. کاوه گفت اگر تو نیایی باید فیلمنامه را بازنویسی کنم و از من خواست دوباره بخوانم. بار دوم انگار همه چیز تغییر کرد؛ شاید اتفاقی در من افتاد که همه چیز تغییر کرد. به کاوه گفتم که این نقش راه رفتن روی طنابی نازک است و ممکن است برای مردم جذاب نباشد.

تحلیل‌تان را از شرایط سینما و بازیگری امروز را با شرایط ۱۰ سال پیش بیان کنید. چقدر احساس می‌کنید فضا بسته‌تر یا آماده‌تر شده است؟
به نظر من اوضاع برای بازیگری از جنس من آماده‌تر شده است. ۱۰ سال پیش سینمای ایران، جریان تجربه‌گرایی به راه افتاد که همه نیز دنبالش رفتند و فیلم‌ها شبیه به هم شد. با احترام به همه نسل‌های سینما، الان تعداد زیادی جوانان کارگردان جسور به سینما اضافه شدند که به جنس دیگری از بازیگری اعتماد می‌کنند. این روزها خیلی می‌توان ملموس بود و ریسک کرد.

در واقع منظورت این است که الان بازی بیشتر دیده می‌شد تا چهره و صورت؟
نمی‌خواستم این مساله را بگویم و الان استاندارد بازیگری تغییر کرده است و می‌توان به توانایی بازیگران بیشتر اعتماد کرد تا زیبایی آنها. تجربه امروز سینما حرف‌‎های بزرگی می‌زند.

در بین همکاران همنسل خودت، کدام بازیگر را به عنوان بازیگر خوب نام می‌بری؟

خیلی هستند اما پری ناز ایزدیار و ترانه علیدوستی را خیلی دوست دارم.

چه نقشی بوده که دوست داشتی بازی کنی اما از دست دادی؟ یا اینکه نقشی بوده که دیدی و دوست داشتی بازی کنی؟
در تئاتر بوده که این اتفاق بیفتد اما در سینما بازیگران زیادی بودند که به آنها حسادت کردم و نمی‌توانم تک تک اسم ببرم؛ اما خانم معتمدآریا در “گیلانه” بی‌نظیرند و من حتی استایل راه رفتنشان را تقلید می‌کردم. فیلم دیگری که حال من را آرام می‌کند، “لیلا” ساخته مهرجویی است. آقای مهرجویی فیلمی عجیب ساخته‌اند و نوعی زنانگی و آرامش در لیلا وجود دارد که شاید اگر بین همه نقش‌ها بخواهم انتخاب کنم، حتما لیلا حاتمی در “لیلا” را انتخاب می‌کنم.

آخرین کتابی که خواندید چه بوده؟
بهرامی: “سیر عشق” آلن دوانتن را خواندم. کتاب رفیق من است.

آخرین فیلمی که دیدی چطور؟
کمتر از یک ماه پیش فیلم “روم” را دوبار دیدم.

سارا بهرامی

 

سارا بهرامی

 

سارا بهرامی

 

سارا بهرامی

 

سارا بهرامی

تیپ جنجالی سارا بهرامی با شلوار پاره:

اکران فیلم گیتا شب گذشته در پردیس ملت برگزار شد و سارا بهرامی بازیگر این فیلم نیز در پردیس ملت حاضر شد اما با شلواری پاره و عجیب تیپ جنجالی سارا بهرامی با شلوار پاره این روزها در فضای مجازی جنجال زیادی به پا کرده است. سارا بهرامی بازیگر سریال پرده نشین است که با تیپی عجیب در اکران فیلم گیتا حاضر شد.

سارا بهرامی

 

سارا بهرامی

 

سارا بهرامی

نظرات