مراحل و مدارک مورد نیاز برای صدور گواهی عدم سوء پیشینه

0

مراحل و مدارک مورد نیاز برای صدور گواهی عدم سوء پیشینه

دریافت گواهی عدم سوء پیشینه برای افرادی که خواهان دریافت روادید کشورهای مختلف جهان هستند و همچنین قصد استخدام در شرکت های دولتی یا خصوصی را دارند، معمولا الزامی بوده و افراد برای دریافت این گواهی رسمی، می بایست مدارک مورد نیاز زیر را در اختیار مراجع مربوطه قرار دهند.

گواهی عدم سوء پیشینه

مدارک لازم برای کسب گواهی عدم سوء پیشینه

۱- به همراه داشتن اصل و کپی شناسنامه
۲- به همراه داشتن اصل و کپی کارت ملی
۳- به همراه داشتن یک قطعه عکس رنگی جدید با زمینه سفید، تمام رخ، بدون عینک و آرایش
۴- به همراه داشتن معرفی نامه از محل کار یا تکمیل فرم درخواست
۵- به همراه داشتن کد پستی ده رقمی و آدرس کامل و دقیق منزل مسکونی
۶- پرداخت مبلغ پنج هزار تومان به حساب ۲۱۷۱۱۵۱۳۰۷۰۰۶ نیروی انتظامی، واریز مبلغ بیست هزار تومن به حساب ۲۱۷۱۲۹۱۳۳۸۰۰۴ دادگستری استان تهران

تذکر : پرداخت این هزینه ها به هیچ عنوان از طریق عابر بانک، اینترنت و فیش بانکی قابل قبول نمی باشد.

نکته : اگر به نسخه دوم و سوم گواهی عدم سوء پیشینه نیاز باشد باید علاوه بر مبالغ پرداختی پانزده هزار تومان دیگر در دفاتر از طریق دستگاه کارتخوان واریز شود.

برای اخذ نسخه دوم و سوم گواهی عدم سوء پیشینه به این نکات توجه بفرمایید:

۱- اشخاصی که برای سفارت خانه ها نیاز به این گواهی دارند، باید علاوه بر دیگر مدارک اصل گذرنامه و کپی صفحه اول آن را به عنوان معرفی نامه، همراه خود داشته باشند.
۲- دفاتر به هیچ عنوان حق انگشت نگاری برای افراد بالای ۷۰ سال را ندارد و این اشخاص باید به تهران، اداره سجل کیفری واقع در دادسرای تهران، خیابان انقلاب، رو به روی دانشگاه تهران، خیابان ۱۲ فروردین، ساختمان تبریزچی مراجعه بفرمایند و در شهرستان ها باید به پلیس آگاهی اعلام کنند.
۳- اتباع خارجی جهت دريافت تشخيص هويت در تهران باید به پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا واقع در خیابان دکتر شریعتی، نبش خیابان معلم، پشت فروشگاه اتکا و در شهرستان ها به اداره اتباع خارجی مراجعه کنند.
۴- هزینه دریافت این خدمت در دفاتر خدمات الکترونیکی نیروی انتظامی با هزینه پستی به مبلغ ۱۳۷۰۰ تومان می باشد که از طریق دستگاه کارتخوان باید پرداخت شود.

(این خدمت درحال حاضر فقط در دفاتر تهران بزرگ، کرج، مشهد، اصفهان، اهواز، ارومیه، یزد، کرمان، قم، رشت، کرمانشاه ارایه می‌شود)

نظرات