قیمت بلیت متروی تهران در سال ۹۷

1

قیمت بلیت متروی تهران در سال ۹۷

قیمت بلیت متروی تهران : در این مطلب میتوانید قیمت جدید بلیت های مترو تهران را ملاحظه کنید و با قیمت های سال ۹۶ مقایسه کنید

قیمت بلیت متروی تهران

لایحه قیمت بلیت متروی شهر تهران در سال ۹۷ در کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران بررسی شد. بر اساس پیشنهاد شهرداری قیمت بلیت مترو در سال ۹۷ از ۸۰۰ تومان مصوب ۹۶ در صورت تصویب در صحن علنی شورای شهر تهران و تایید فرمانداری به هزار تومان افزایش خواهد یافت. همچنین پیشنهاد شهرداری برای بلیت تک سفره حومه به تهران که در سال ۹۶، ۸۰۰ تومان بود، ۱۵۰۰ تومان است.
در مشروح این لایحه تخفیفاتی برای سفر با مترو در ساعات غیرپیک پیش بینی شده است. همچنین به منظور تشویق شهروندان جهت استفاده از مترو در ساعات غیرپیک و در صورت آماده سازی بستر فنی خدمات در ساعات غیرپیک که روزهای عادی (از شروع زمان بهره برداری تا ساعت ۷ صبح، ساعت ۱۰ تا ۱۶ و از ساعت ۱۹ تا پایان ساعت بهره برداری) با ۱۵ درصد تخفیف و در روزهای تعطیل با ۳۰ درصد تخفیف نسبت به قیمت مصوب ارائه می شود.

قیمت بلیت تک سفره مترو :

قیمت بلیت متروی تهران

مقایسه قیمت های مصوب سال ۱۳۹۶ با قیمت های پیشنهادی سال ۱۳۹۷ (فرودگاه امام خمینی (ره)):

قیمت بلیت متروی تهران

مقایسه قیمت های مصوب سال ۱۳۹۶ با قیمت های پیشنهادی سال ۱۳۹۷ (داخل شهری):

قیمت بلیت متروی تهران

  •  تک سفره حومه به تهران مخصوص استفاده در ایستگاه های گلشهر، محمدشهر، کرج، البرز و گرمدره است.
  • این لایحه هنوز به مرحله تصویب نرسیده است.

منبع: جی اس ام

1 دیدگاه در “قیمت بلیت متروی تهران در سال ۹۷

  1. کیومرث نمیرانیان گفت:

    وقتی بلیط مترو می خواست گران شود، شورای شهر مدافع مردم شهر شده، و قیمت آن را از ۱۵۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان کاهش می دهد. دستشان درد نکند، ما که خودمان حتی از اضافه شدن این قیمت تا چند ماه حتی با خبر هم نشدیم! کارت اعتباری مترو را وارد دستگاه می کنیم و اجازۀ ورود پیدا می کنیم، با عجله می رویم که به قطار برسیم. البته دستگاه کارت خوان عددی هم نشان می دهد، اما مفهومی برای ما ندارد، چون اختلاف این عدد با عددِ قبلی نرخ بلیط را مشخص می کند، ما که قبلی را نمی دانیم و توجهی به این عددِ ۵ رقمی نمی کنیم. آنقدر این عدد را ندیده می گیریم که، وقتی چهار رقمی شد(وقتِ تمدیدِ شارژ) را هم، متوجه نمی شویم. خوب شورای شهر در این مورد نمی تواند به ما کمک کند. ما بدون توجه به این اشکال جزئی، مدت ها همین رویه را ادامه می دهیم. خوب این اشکال در اولویتِ آخر مسائل زندگی ما قرار دارد، و نباید به آن پرداخت، اشکال اصلی که گران شدن بلیطِ مترو باشد را هم، شورای شهر برای ما حل کرده(دستش درد نکند).
    آیا در این موضوع ما مرتکب اشتباهی شده ام؟ از چیزی غافل هستم؟ … ؟ فکر نکنم!.
    سیستم چَک(سیلی) و بستنی: شهرداری بلیط را زیادی گران میکند(چَک بر گوش ما می نوازد)، شورای شهر برای ما تخفیف می گیرد(به ما بستنی می دهد).
    کتاب بخوان تا این مطالب را نیز برای خود مطرح کنی و روی آنها نیز فکر کنی. از کتاب هائی که دیگران نوشته اند استفاده کن. از تجربیاتِ دیگران(کتاب های نوشته شده توسطِ دیگران)، در زندگی استفاده کن. هر تجربه ای مدتی از عمر ما را مصرف می کند، چرا چرخ را دوباره اختراع کنیم.
    روش Good boy, Bad boy یک روش قدیمیست که افرادِ با تجربه از آن استفاده های زیادی می کنند. شهرداری(پسر بد Bad boy) بلیط را بیشتر از قیمتی که می خواهد، گران اعلام می کند. سپس شورای شهر(پسر خوب Good boy ) آن قیمت را کم می کند.
    چرا مشکوک به استفاده از این روش هستی، و به این دو اُرگان مردمی تهمت می زنی می کنی؟
    چون نتیجه غلط از آب در آمد، در عمل بلیط مترو ۹۴% گران شده، در صورتیکه به حقوق ما حداکثر ۱۰% اضافه می کنند. ۸۴% بیشتر اضافه بار یکسال ماست.
    جمعه۰۷/۰۲/۱۳۹۷

نظرات