داروها و راههای کاهش میل جنسی

1

داروها و راههای کاهش میل جنسی

کاهش میل جنسی : میل جنسی یکی از موهبت های الهی است برای دوام بقا،و اگر این نیرو در انسانها کنترل شود یکی از ارکان اصلی موفقیت به حساب می آید.آنچه ما در این مطلب در صدد کنترل آن هستیم،میلی است که هدفدار نبوده و در مسیر مثبت قرار ندارد.البته کنترل به معنی سرکوب کردن نیست.

کاهش میل جنسی

راههای عملی و ساده برای کاهش میل جنسی

۱- خود را به ورزش و کار و فعالیت های زیاد سرگرم کنید، ورزش و کار در کاهش طغیان غریزه ی جنسی اثر فوق العاده سودمندی دارد.
۲- گردش و تفریح و کوهنوردی، از عواملی است که برای کاهش شهوت و تسکین نیروی جنسی نقش موثری دارد .
۳- مطالعه، علاقه به کارهای فکری ، سرگرمی های هنری و خواندن سرگذشت قهرمانان علمی انسان را تا اندازه زیادی از شعاع خود خارج می کند و سرانجام این سرگرمی و آشنائی های روحی باعث کاهش نیروی جنسی می گردد.
۴-سعی کنید به هنگام خواب شکم شما بیش از حد معمول پر نباشد.
۵- از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان اجتناب کنید.
۶- از نگاه کردن به مناظر، فیلم ها و تصاویر تحریک کننده جدا” خودداری کنید و به محض مواجه شدن با این امور چشم خود را بسته و یا به زمین و یا آسمان نگاه کنیددوستان آنقدر اینترنت مطالب خوبی دارد که لزومی ندارد تصاویر منحرف را نگاه کنید.
۷- از دست ورزی اندام جنسی خود اجتناب کنید و به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی دست ورزی نکنید مخصوصاً هنگامی که در رختخواب هستید.
۸- هرگز به رونخوابید.

کاهش میل جنسیراههای کاهش میل جنسی

کاهش میل جنسی با خوراکیها

شیرین بیان

روی میزان تستوسترون و کورتیزول اثر منفی می گذارد و باعث ناتوانی جنسی، ناباروری و کاهش میل جنسی می شود.

نعنا

مطالعات نشان می دهد جوهر نعنا خشک موجود در قرص نعنا سطح تستوسترون را کاهش می دهد و تحریک جنسی را به تاخیر می اندازد.

شکر و سویا

حتی مصرف زیاد مواد غذایی حاوی شکر میل جنسی را کم می کند.غذاهای شیرین باعث افزایش ناگهانی قند خون و کاهش تستوسترون می شوند که به طور مستقیم بر میل جنسی اثر منمی گذارند.

کاهش میل جنسی

سویا ماده غذایی طبیعی غنی از ریزمغذی هاست. این گیاه حاوی انواع پروتئین، قندها، چربی ها، ویتامین آ و ب، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و … است؛ با این حال به دلیل داشتن فیتو استروژن ها کاهنده میل جنسی در زنان و مردان است چون باعث کاهش سطح تستوسترون می شود.

غذاهای سرخ شده

اسیدهای چرب موجود در مواد غذایی سرخ شده به شدت بر میل جنسی تاثیر منفی می گذارد. چربی های هیدروژنه با تاثیر بر هورمون ها باعث کاهش سطح تستوسترون شده و حتی عامل بروز نقص در ساختمان اسپرم هستند. اسیدهای ترانس، گردش خون را کند می کنند و مانع نعوظ مردان می شوند. در زنان نیز تحریک پذیری را کم کرده و میل جنسی را پایین می آورند.

کلم و پنیر

کلم گرچه نماد باروری است اما می تواند باعث کاهش میل جنسی شود. کلم غنی از فیبر بوده و باعث تحریک داستگاه گوارش و نفخ می شود. از سوی دیگر کلم پخته بویی متصاعد می کند که خود کاهش دهنده میل جنسی است.

پنیر هم حاوی هورمون هایی به نام زنوسترون است که بر میل جنسی اثر منفی می گذارد. لبنیات همچنین حاوی سروتونین است که فرد را خواب آلوده می کند.

داروهای کاهش میل جنسی

داروهای ضد افسردگی

افسردگی قاتل میل جنسی شناخته شده است. برخی داروهای ضد افسردگی مانند پروزاک، سرترالین و سایر مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین باعث بهبود خلق و خو و بالا بردن سروتونین می‌شوند اما متاسفانه می‌توانند میل جنسی را پایین بیاورند.
گزینه‌هایی مانند ولبوترین و ویبرید این عوارض جانبی را ندارند.

داروی Propecia

این دارو هم مانند داروی Proscar است اما در دوزهای پایین برای جلوگیری از ریزش مو در مردان استفاده می‌شود. این به آن معناست که مردان جوان بدون مشکل پروستات هم ممکن است دچار کاهش میل جنسی شوند. گزارش‌ها حاکی است اثرات این دارو حتی بعد از قطع مصرف هم ممکن است تا مدتها باقی بماند.

آنتی هیستامین ها

فصل بهار و پاییز برای برخی افراد فصول سختی است، چون سبب بروز علائم آلرژی در آنها می شود. برای کاهش علائم آلرژی، اکثر افراد به سراغ داروهای آنتی هسیتامین می روند. در واقع بسیاری از افراد نیازی به مراجعه به پزشک نمی بینند و خودسرانه به سراغ این داروها می روند.

آنتی هیستامین ها باعث باز شدن مجاری تنفسی شده و مشکل احتقان در فصل آلرژی را کاهش می دهند. اما همین داروها می توانند روی زندگی جنسی افراد، اثرات نامطلوب بگذارند.

طول مدت اثر آنتی هیستامین های نسل جدید، حدود ۱۲ ساعت است. با این حال بهتر است مراقب مصرف بی رویه و خودسرانه ی این قبیل داروها باشید.

کاهش میل جنسی

بیشتر بخوانید : عوارض خود ارضایی

داروهای بتابلوکر

بسیاری از افراد برای پیشگیری و درمان مشکلات قلبی، کنترل فشار خون و غیره به سمت مصرف بتابلوکرهایی مانند پروپرانولول (پرانول) و متوپرولول (متورال) می روند. متاسفانه داروهای بتابلوکر نیز اثرات نامطلوبی روی میل جنسی می گذارند.

علاوه بر این قطره های چشمی حاوی بتابلوکرها مانند تیمولول که برای درمان آب سیاه چشم (گلوکوم) استفاده می شوند نیز باعث کاهش میل جنسی افراد می شوند.

داروهای ضد تشنج

Tegretol برای افراد دچار تشنج و افرادی که اختلال دوقطبی دارند استفاده می‌شود که می‌تواند میل جنسی را به شدت کاهش دهد. این دارو تکانه‌های عصبی را تعدیل می‌کند و همین موضوع حس لذت را کاهش می‌دهد.

مخدرها

مخدر ها به شدت میل جنسی را کاهش میدهند. البته باید بدانید برخی مسکن ها، به عنوان مخدر و داروی اعتیاد اور شناخته می شود که میل جنسی را کاهش میدهد. درست است که این مخدر ها یا مسکن ها درد ما را کم میکند ، ولی از طرف دیگر اعتیاد آورند و میل جنسی را کاهش خواهند داد .

طبق بررسی های بدست امده دارو هایی مانند ویکودین، کونتین، و پرکوست Percocet، باعث کاهش سطح تستوسترون شده و میل جنسی را کم می کنند.

 

1 دیدگاه در “داروها و راههای کاهش میل جنسی

  1. جواد گفت:

    قرص سيپرون ترون استات ۵۰ ميليگرم در عرض کمتر از ۱۰ دقيقه شهوت را نابود مي کند و هيچ آثاري بجا نمي گذارد

نظرات