خبر بازگشت رابعه اسکویی به ایران + بیوگرافی و عکسهای رابعه اسکویی

0

بیوگرافی و عکسهای رابعه اسکویی

خبر بازگشت رابعه اسکویی به ایران

رابعه اسکویی بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون که از ایران مهاجرت کرده بود تا در تولیدات شبکه ماهواره ای جم حضور یابد با انتشار عکسی از خود در حرم حضرت معصومه ، از بازگشتش به ایران خبر داد و نوشت : دلم زیارت خواست، چشمی سبک کنم به چهار قطره اشک پای ضریح، عطر گلاب، وقت اذان، حضرت عشق من اینجام برگشتم ایرانم همینجا تهران هوایم را دارند. خدایا به خاطر راهی که پیش پام گذاشتی تا برگردم، آدمایی که منو درک کنن، کمک کنن اینجا باشم ازت سپاسگزارم

رابعه اسکویی

رابعه اسکویی در اولین پست اینستاگرامی خود بعد از بازگشت به ایران نوشت :

من بر گشتم… ایرانم…اومدم… اینجام،همینجا… یه وقتایی یه چیزایی هست که گفتنش محاله،نه که نخوای بگی،نه….. می خوای… حتی واژه هم براش داری…ولی نمی شه،به زبون میاد ولی به گوش هیچ کس نمیاد… دلتنگی،خونه،دوست،فامیل،رفیق،صدا،هوا،خاک… خاک… خاک… وطن…!
من اینجام،تهرانم… برگشتم به عشق این خاک،به عشق مردم…رفتم به خیال هوای تازه و روزای بهتر،رفتم که نباشم… که زندگی کنم…دیدم اما نمی شه… هرجا میرم باز اینجام،دلم،جونم،نفس.. نفس… نفسم اینجا بود… بی تاب بر گشتن،بی قراره بودن…. بودن با مردمم… دلم زیارت خواست،چشمی سبک کنم به چار قطره اشک پای ضریح،عطر گلاب،وقت اذان،حضرت عشق… من اینجام… برگشتم… ایرانم… همینجا.. تهران…هوامو دارن،پام رو زمینه، دوستم دارن این مردمی که عشق و روح و نفس و دلیل برگشتنم به خونه ن … یقین کردم و برگشتم…اینجام…پام رو زمینه،خونه م همینجاست،هوامو دارن…خدایا به خاطر راهی که پیش پام گذاشتی تا برگردم،آدمایی که منو درک کنن،کمک کنن اینجا باشم ازت سپاسگزارم…الهی قربونت برم… خداوند بخشنده ی مهربان… شیشه را در بغل سنگ سپردم به خودت… دستم به دعا و چشمم پره اشک… خدایا دوستت دارم…سلام ایران من….سلام مردم من…سلام زندگی…سلام….سلام…سلام…

بیوگرافی رابعه اسکویی :

رابعه اسکویی (زاده ۱۳۴۵ در تهران) بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون است.

وی دوره بازیگری را زیر نظر حمید سمندریان گذرانده است.وی مدتی در شبکه جم فعالیت داشته است.

در ۱۳ دی ۱۳۹۴، و به دنبال آن که چکامه چمن‌ماه، صدف طاهریان و مانی کسرائیان به شبکه ماهواره‌ای جم تی وی پیوستند، خبر مهاجرت رابعه اسکویی از ایران، برای پیوستن به این شبکه ماهواره‌ای برای بازی در یک فیلم ویدئویی منتشر گردید.اسکویی در نوروز ۹۵، در گفتگو با ویژه‌برنامه نوروزی جم تی وی از انگیزه‌هایش برای مهاجرت سخن گفت.

آدرس پیج اینستاگرام رابعه اسکویی : @rabeh_oskouie

جدا شدن از شبکه جم

پس از هرمز سیریتی که با جدایی از شبکه جم تی وی به ایران بازگشته، رابعه اسکویی نیز در مهرماه ۱۳۹۵ از این شبکه جدا شده و در ترکیه باقی ماند. این بازیگر پس از جدایی از این شبکه گفت و گویی داشته که تصویری از آنچه در این شبکه برای یک بازیگر سینما رقم می‌خورد را تا حدودی به نمایش می‌گذارد.

اسکویی درباره تحقیرش در این شبکه گفت :

رابعه اسکویی در این گفت و گو که بخش‌هایی از آن منتشر شده، تأکید می‌کند: «یک درصد فکر نمی‌کردم از ایران خارج شوم اما شرایط این شد که من آمدم و الان فکر می‌کنم راه من یک راه عجیب و غریبی بوده که بعد از این همه سال تجربه، یک قدر دیوانگی می‌خواهد که ۲۵ سال سابقه کاری و محبوبیت را بگذاری و بیایی و بخواهی برای یک کاری شروع کنی. نمی‌دانم سرنوشت برای من چه رقم زد.»

این بازیگر سینما و تلویزیون می‌گوید: «کوچ کردم به یک جایی که یک کاری انجام دهم. نوع نگاهمان با همدیگر فرق می‌کند. الان که از بیرون نگاه می‌کنم، باید تصمیم بگیرم که چکار باید کنم. برای همین افکارم مشوش است. باید به خودم سروسامان بدهم که اصلاً می‌خواهم بازیگری را ادامه دهم یا نه؟ من چون تازه از شبکه جم بیرون آمده‌ام، باید یک مقدار استراحت کنم ولی ترجیحم این است با شبکه‌های ایرانی که یک بار اشتباه کردم، دوباره اشتباهم را تکرار نکنم.»

اسکویی درباره تحقیرش در این شبکه گفت: «متأسفانه جایگاه من، جایگاه درستی نبود یا نمی‌دانم من را خیلی خوب نشناختند و فکر نمی‌کردند من خداحافظی کنم و بیایم. به هر حال هرکسی در زندگی‌اش یک چارچوبی دارد و برای من احترام حرف اول را می‌زند و وقتی احساس کنم احترامم یک ذره زائل می شود، نمی‌توانم سکوت کنم. من ۸ سال سیگار نکشیدم و دوباره شروع کردم و ۲۵ سال سابقه کاری‌ام را در ایران گذاشتم و به جم آمدم و اینجا هم به نتیجه نرسیدم. فعلاً دارم بیزنس میکنم…»

فیلمهای رابعه اسکویی

سینما

تمام من (۱۳۹۵)
پیاده‌روهای خالی (۱۳۹۵)
نیمه شب اتفاق افتاد (۱۳۹۴)
دزد و پری (۱۳۹۳)
سه بیگانه (۱۳۹۳)
یحیی سکوت نکرد (۱۳۹۳)
شیر تو شیر (۱۳۹۰)
ننه نقلی (۱۳۹۰)
دزدان خیابان جردن (۱۳۸۹)
آینه‌های روبرو (۱۳۸۸)
پوپک و مش ماشاالله (۱۳۸۸)
دلقک‌ها (۱۳۸۸)
چشمک (۱۳۸۷)
میزاک (۱۳۸۷)
زن بدلی (۱۳۸۵)
سوغات فرنگ (۱۳۸۵)
چپ دست (۱۳۸۴)
سرتو بدزد رفیق (۱۳۸۴)
شاخه گلی برای عروس (۱۳۸۳)
عروس فراری (۱۳۸۳)
ماجراهای اینترنتی (۱۳۸۳)
تارزن و تارزان (۱۳۸۰)
سگ کشی (۱۳۷۹)
یکی بود یکی نبود (۱۳۷۹)

تلویزیون

بیدار باش (۱۳۹۱)
ویلای من (۱۳۹۱)
جنایت و مکافات (فیلم تلویزیونی) (۱۳۹۰)
ارث بابام (۱۳۸۴)
غنچه و خال‌جون کوکب (۱۳۸۳)
آتش و شبنم (۱۳۸۲–۱۳۷۹)
دانی و من – سری دوم (۱۳۷۸)
پلاک ۱۴ (۱۳۷۸)

شبکه نمایش خانگی

شوخی کردم (۱۳۹۲-۱۳۹۳)

 

 

نظرات