نکات مهم برای ژست های عکاسی + آموزش تصویری

1

ژست عکاسی / نکات مهم برای ژست های عکاسی

ژست عکاسی :در این مطلب سعی کردیم به صورت تصویری توضیحاتی درباره باید و نبایدهای مهم در ژست های عکاسی دهیم تا کمتر این جمله من بد عکس هستم را از کسی بشنویم. مطمئنا با رعایت کردن این نکات ریز اما مهم میتوانید عکس های بسیار خوب و حتی حرفه ای داشته باشید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید

۱ – گذاشتن پشت مچ دست ها روی پهلوها بدنتون رو بزرگ می کنه و حالتی خشن و طلبکارانه داره. با کف دو دست پهلوها رو بگیرید طوری که ناخن های زیباتون به دوربین نشون داده بشه، همچنین سرتون رو کمی بچرخونید، با این تغییر کوچیک مهربانی جای خشونت رو تو چهره می گیره.

ژست عکاسی


۲ – میان تنه رو فشار ندید، این کار باعث ایجاد چروک اضافه روی لباستون می شه، این حالت اصلا چهره مناسبی نداره.

ژست عکاسی


۳ – به نحوه قرار گرفتن دستا توجه کنید، باید طبیعی باشه. از اینکه دستا صاف و بی حرکت باشه پرهیز کنید. همچنین آرنج ها نباید در جهت دوربین قرار داشته باشه. همچنین اینو به خاطر داشته باشید که مچ دست باید آزاد و انعطاف پذیر باشه.

ژست عکاسی


۴ – لمس خیلی نرم و کوچک گونه با نوک انگشتای دست و اندکی باز کردن دهان عکس هاتون رو فوق العاده جذاب می کنه. فقط مورد اصلی ای که باید رعایت بشه اینه که خیلی با فشار گونه رو لمس نکنید، در این حالتی انگار دندون درد دارید.

ژست عکاسی


۵ – بازوها باید آزاد باشن، اما نزارید همینطور از دو طرف بدنتون آویزون باشن. یک دست رو روی پهلو قرار بدید، سرتون رو آروم به یه سمت خم کنید با این کار از تمام زوایای بدن استفاده کردید بعلاوه صورتتون.

ژست عکاسی


۶ – چشماتون رو خیلی باز نکنید، چشمای خمار و لب های نیمه باز همیشه بسیار زیبا جلوه می کنن. و اگه سرتون رو کمی بچرخونید، و با انگشتا صورتتون رو خیلی نرم لمس کنید، فوق العاده زیبا میشید.

ژست عکاسی


۷ – چشماتون رو تنگ نکنید، حالت طبیعی چشم ها به اندازه کافی زیبا هست.

ژست عکاسی


۸ – صورتتون رو پشت دستها پنهون نکنید، بهتره حالت تصویر سمت راست رو بگیرید.

ژست عکاسی

آموزش تصویری ژست عکاسی


۹ – نشون دادن زیبایی کمر بهتر از شکمه، همچنین هنگام ژست گرفتن خودتون رو خیلی به دوربین نزدیک نکنید.

ژست عکاسی


۱۰ – چهره عصبانی به خود گرفتن لب ها رو به شکل نامناسبی بزرگ می کنه، و عکس حالتی غیر دوستانه به خودش می گیره. بهتره مستقیم به دوربین نگاه کنید، در حالی که بدنتون کمی چرخیده باشه. می تونید موقعیت دست رو تغییر هم بدید.

ژست عکاسی


۱۱ – اصلا لازم نیست چونه رو خیلی بالا ببرید، مگر اینکه کلکسیونی از گردنبند آویزون کرده باشید.

ژست عکاسی


۱۲ – دست ها همیشه باید حالتی راحت داشته باشن. فقط کافیه این دو عکس رو مقایسه کنید تا خودتون متوجه بشید.

ژست عکاسی


۱۳ – وقتی یه عکس تمام قد می گیرید، لازم نیست خط عمودی بدن رو به شکلی مصنوعی بشکنید. به خاطر داشته باشید: هیچ حرکتی نکنید که فرم بدنتون غیر طبیعی به نظر بیاد.

ژست عکاسی


۱۴ – گرفتن عکس تمام قدی که کامل و بی نقص باشه یک راز کوچیک داره: خمیدگی بدن باید شبیه به حرف S باشه. بهتره وزن بدن رو روی یک پا بیارید، تا دست ها حالتی راحت پیدا کنن. چونه رو هم باید کمی بالا بگیرید.

ژست عکاسی


همچنین بخوانید : راههای خوش عکس بودن

خیلی ها فکر می کنند فقط مدل ها می توانند عکس های خوب و بدون نقص داشته باشند. اما خوب شدن عکس آن ها فقط و فقط بستگی به مهارتشان در ژست گرفتن ها دارد. شما هم می توانید با رعایت نکاتی در رابطه با ژست عکاسی که در بالا و ادامه همین مطلب توضیح دادیم مثل مدل های معروف در عکس ها عالی باشید.

چانه را بالا بگیرید

ژست عکاسی

نادرست: گردن باید در تمام عکس ها قابل مشاهده باشد. هرگز سرتان را به جلو خم نکنید زیرا نگاه تان سنگین و ناخوشایند می شود.

درست: سرتان را مستقیم به رو به رو قرار دهید. شاید این ژست کمی غیر عادی به نظر برسد اما باعث می شود گردن باریک تر نشان داده شود و تصویر زیباتر و جذاب تر می شود.


دست به سینه نایستید

ژست عکاسی

بهترین ژست های عکاسی

نادرست: خم کردن سر بدون خم کردن شانه ها کمی غیرعادی به نظر می رسد. ژست دست به سینه هم کمی هیکل را زشت نشان می دهد.

درست: وقتی جلوی دوربین می ایستید به بدن زاویه یک طرفه بدهید. دست ها را در کنار بدن آویزان کنید. با این ژست گردن لاغرتر نشان داده می شود و تمام حالت های بدن مشخص است.


درست بنشینید

ژست عکاسی

نادرست: قوز کردن در عکس گردن را کوتاه و قسمت های پهلو را چاق نشان می دهد.

درست: تیغه های شانه ها را به هم نزدیک و ستون فقرات را صاف کنید. اگر نشسته اید به صندلی تکیه ندهید و برای این که تمام حالت های بدن مشخص باشد کمی بدن را به سمت دوربین بچرخانید.


زاویه را تغییر دهید

ژست عکاسی

نادرست: در عکس های نشسته وقتی پاها رو به روی دوربین قرار بگیرند هیکل بزگ تر نشان داده می شود و زاویه اشتباه پاها و دست ها را کوتاه تر از آن چیزی که هستند نشان می دهد.

درست: برای رفع این مشکل باید زاویه را از مقابل دوربین تغییر دهید. و برای این که پاها بلندتر نشان داده شوند یکی از پاها را بالاتر از دیگری قرار دهید.


بالاتنه را بچرخانید

ژست عکاسی

نادرست: اگر بالاتنه را بیش از حد از دوربین دور کنید شانه ها گرد و باریک و کمر پهن تر نشان داده می شود. از طرفی هم چرخاندن بالاتنه به سمت دوربین هیکل را چاق نشان می دهد.

درست: بهترین کار این است که به اندازه سه چهارم بدن را به سمت دوربین بچرخانید. با این کار کمر باریک تر نشان داده می شود.


آرنج ها را در جای مناسبی قرار دهید

ژست عکاسی

نادرست: هنگام عکس گرفتن محل قرار گرفتن آرنج ها بسیار مهم است. حالت دست به سینه ژست را زشت می کند و دست ها را جمع و غیرطبیعی نشان می دهد.

درست: حالت ساعت شنی یکی از بهترین ژست های نشستنی است. در این حالت باید یکی از پاها را روی دیگری قرار دهید و هر دو آرنج را روی زانوی پای رویی قرار دهید. یکی از دست ها در حالت افقی و دیگری در حالت عمودی قرار بگیرد. این ژست هم صورت را زیباتر نشان می دهد و هم اندام را.


ترکیبی از خطوط صاف و منحنی ایجاد کنید

ژست عکاسی

ترکیب خطوط صاف و منحنی عکس را جذاب تر می کند. حالت سه رخ در مقابل دوربین بایستید و دست را از کمر فاصله دهید تا انحنای کمر مشخص شود. یکی از دست ها را روی کمر قرار دهید و دست دیگر را در کنار انحنای کمر آویزان کنید. اگر با دست ها درست ژست بگیرید زیبایی های اندام در عکس بیشتر نشان داده می شود.


لمس های تظاهری

ژست عکاسی

نادرست: اگر یکی از دست ها همانند تصویر بالا در عکس مشخص باشد باعث می شود ویژگی های خوب و زیبای شما در عکس مشخص نباشد. به علاوه صورت را کوچک تر نشان می دهد.

درست: لمس صورت در عکس باید تظاهری باشد. نیاز نیست که حتما کف دست را روی صورت قرار دهید.


لباس های شل و پف دار نپوشید

ژست عکاسی

نادرست: لباس های گشاد در عکس باعث می شود قسمت های مختلف اندام تشخیص داده نشوند و اندام چاق نشان داده شود.

درست: برای این که لباس های گشاد عکس را خراب نکند دست ها را کمی جلوتر از کمر قرار دهید به طوری که مچ دست ها کاملا مشخص باشد و یکی از دست ها پایین تر از دیگری قرار بگیرد. اما تا جای ممکن سعی کنید لباس های گشاد در عکس نپوشید.


صورت را برجسته تر نشان دهید

ژست عکاسی

نادرست: مشت کردن دست و قرار دادن آن زیر چانه ژست را غیر طبیعی می کند.

درست: برای این ژست بهتر است انگشت ها را بازتر کنید و مچ دست آزاد و رها باشد. برای تمرین یک عدد مداد را با دو انگشت بگیرید و هنگام عکس گرفتن آن را رها کنید.

 

منابع : ست شو – بدونیم

1 دیدگاه در “نکات مهم برای ژست های عکاسی + آموزش تصویری

  1. کیان گفت:

    با سلام ممنون بابت مطالب خوب شما تشکر

نظرات