مشخصات و قیمت خودرو سانگ یانگ مدل رکستون G4

0

مشخصات و قیمت خودرو سانگ یانگ مدل رکستون G4

به تازگی نسل جدید سانگ یانگ رکستون با کد G4 در ایران رونمایی شد تا مشتریان انتظار ورود این شاسی بلند متوسط جدید را در آینده نزدیک به بازار داشته باشند. سانگ یانگ رکستون G4 با پیشرانه ای قدرتمند، طراحی مدرن و مجموعه کاملی از امکانات به رقابت خودروهای موفقی همچون هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، رنو کولئوس، نیسان ایکس تریل و میتسوبیشی اوتلندر در بازار ایران می رود.

از ابتدا تا رکستون G4

شاسی بلندهای کره ای با قلب مرسدس بنز و قدرت بالای افرود بیش از ۱۰ سال است که جای خود را در بازار ایران باز کرده اند و توسط مشتریان شناخته می شوند. فعالیت سانگ یانگ با عرضه بیش از ۴ مدل در بازار ایران آغاز شد و به سبب قدرت بالای آفرود این خودروها و بهره گیری از قوای محرکه مرسدس بنز به سرعت در کشور شناخته شد.

سانگ یانگ 2018

عکسهای سانگ یانگ رکستون G4

بزرگ ترین محصولی که تاکنون از سانگ یانگ به بازار ایران معرفی شده، مدل رکستون بوده است که در نسل اول و مدل جدید رکستون W وارد خیابان های کشور شد و پس از آن به دلیل محدودیت های واردات با حجم موتور کمتر از ۲۵۰۰ سی سی امکان عرضه خودرو وجود نداشت. حال بعد از گذشت حدود ۴ سال از واردات آخرین سری سانگ یانگ رکستون W به ایران نسل دوم این خودرو با پیشرانه ۲ لیتری توربو در آستانه عرضه به بازار قرار دارد. در سال های گذشته خودرو مفهومی LIV2 از طرف سانگ یانگ رونمایی شد که در نمایشگاه های بسیاری در غرفه سانگ یانگ به نمایش درآمد تا زمینه برای ورود G4 مهیا شود. در آخر سانگ یانگ قبل از نمایشگاه سئول ۲۰۱۷ تصاویر این خودرو را به صورت رسمی منتشر و نهایتا در نمایشگاه سئول ۲۰۱۷ نسل جدید رکستون G4 به صورت رسمی رونمایی شد.

طراحی خارجی سانگ یانگ رکستون G4

با نگاهی به نمای جلو خودرو، ناخودآگاه چشمان شما خطوط منحنی سپر و جلوپنجره را دنبال می کند که به صورت هماهنگ و زیبا با هم ادغام شده است. مرکز سپر مانند آچار فرانسه دارای دو سر است که شروع خطوط و تقسیم نمای جلو از آنجا استارت می خورد که قسمت پایینی به دور چراغ های مه شکن و ورودی هوای زیر سپر و قسمت بالایی به جلوپنجره و زیر چراغ هایی وصل می شود که درون کاسه آن نیز خطوط پرپیچ و خم بسیاری وجود دارد.

سانگ یانگ 2018

نمانی جانبی G4 با کاراکتر لاین قوی و خطوط برجسته و منحنی که از چراغ عقب و جلو تا روی درها کشیده شده است جذابیت و ابهت این خودرو را دوبرابر می کند. نمای عقب خودرو کمی با دو نمای دیگر فاصله دارد اما همچنان زیبا و ساده طراحی شده است. چراغ های ساده و سپر پلاستیکی که مه شکن های عقب را در خود جای داده است کمی در ذوق می زند و همچنان به ضعف طراحی سانگ یانگ در نمای عقب اشاره می کند. ابعاد این خودرو نزدیک به یک SUV فول سایز است و طول، عرض، ارتفاع و فاصله دو محور G4 به ترتیب برابر با ۴۸۵۲، ۱۹۲۰، ۱۸۰۰ و ۲۸۶۴ است که در مقایسه با سورنتو ۷۲، ۳۰، ۱۵، ۸۴ میلیمتر بزرگتر است.

طراحی داخلی سانگ یانگ رکستون G4

داخل کابین شاهد پیشرفت مستقیم اما همچنان سادگی در طراحی کنسول مرکزی و داشبورد به چشم می آید. طراحان سانگ یانگ سعی خود را کرده اند تا در داخل کابین سنگ تمام بگذارند و نمای لوکسی را به این قسمت از خودرو تزریق کنند. آنها برای انجام این ماموریت از متریال باکیفیتی مانند چرم، پلاستیک نرم، طرح چوب و طرح آلومینیوم استفاده کرده اند که ترکیب آنها با هم و همچنین دوخت زیبای رودری ها و مرکز کنسول که به شکل لوزی دوخته شده به لوکس بودن کابین افزوده است. داخل کابین همه چیز سر جای خودش قرار دارد و تمام کلیدهای روی کنسول، روی فرمان و همین طور صفحه نمایش ۹٫۲ اینچی، مناسب و در دسترس طراحی شده است تا کمترین حواس پرتی را برای راننده داشته باشد.

سانگ یانگ 2018

ایمنی و تجهیزات رفاهی

رکستون G4 را می توان یک خودرو ایمن دانست چرا که این خودرو به اکثر تجهیزات ایمنی نظیر ۹ کیسه هوا، سیستم های پیشرفته کنترل پایداری، هشدار خروج از مسیر مستقیم، تشخیص نقطه کور و ترمزهای اضطراری مجهز شده است. اما مهم ترین نقطه قوت این خودرو در بخش ایمنی استفاده از صفحات فولادی با مقاومت بالا خواهدبود که توسط شرکت POSCO کره جنوبی ساخته شده است. رکستون G4 به تمامی امکانات و آپشن های روز مجهز است اما مهم ترین امکانات رفاهی این خودرو شامل مواردی چون دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، صفحه نمایش چند منظوره ۹٫۲ اینچی با قابلیت پشتیبانی از اتو اندروید و اپل کار، حافظه صندلی، چراغ های LED با قابلیت چرخش در سر پیچ ها و… است.

سانگ یانگ 2018

پیشرانه

نسل قبل رکستون با توجه به استفاده از پیشرانه ۶ سیلندر با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی نتوانست در بازار ایران حضور پیدا کند اما سانگ یانگ این بار همگام با صنعت خودرو جهان حجم و تعداد سیلندر خودروهای خود را به منظور کاهش مصرف بنزین و تولید آلایندگی کمتر ضمن حفظ قدرت کاهش داده است و همین قضیه باعث شد تا راهش را برای ورود به ایران هموار کند. رکستون G4 از یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی به حجم ۲ لیتر، مجهز به توربو شارژر استفاده می کند که توان تولید حداکثر قدرت ۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این قدرت را یک گیربکس ۶ سرعته طراحی شده توسط آیسین به هر چهار چرخ منتقل می کند.

آخرین نمونه های وارد شده از رکستون به بازار ایران از پیشرانه ۳٫۲ لیتری با حداکثر توان ۲۲۰ اسب بخار بهره می بُرد. رکستون جدید هر چند ۱٫۲ لیتر حجم پیشرانه کمتری دارد اما همان میزان قدرت پیشرانه ۶ سیلندر را ارائه و حدود ۴۰ نیوتن متر گشتاور بیش تری را نیز تولید می کند. لازم به ذکر است رکستون G4 در نسخه ۷ سرنشین به بازار ایران عرضه می شود که این موضوع آن را از مهم ترین رقبایش یک قدم جلوتر قرار خواهدداد.

مشخصات فنی سانگ یانگ رکستون G4

سانگ یانگ 2018

نظرات