راهنمای خرید عینک طبی با توجه به فرم صورت

0

راهنمای خرید عینک طبی با توجه به فرم صورت

راهنمای خرید عینک طبی : تحقیقات نشان داده‌اند که حدود ۷۵ درصد مردان برای اصلاح بینایی خود نیازمند ابزارهایی همچون عینک طبی مردانه هستند. این بدان معناست که امکان استفاده از عینک برای افراد بیشتری در جامعه امری طبیعی است. البته این درصد شامل افرادی که بدون نیاز به عینک و صرفا محض زیبایی و کاریزما از آن استفاده می‌کنند، نمی‌باشد.

راهنمای خرید عینک طبی

بنابراین مطلب زیر که کمتر به آن پرداخته شده است، برای اکثریت ما قابل استفاده است.

حتی اگر قصد دارید که اثرات عینک را به حداقل میزان ممکن برسانید و از ساده‌ترین عینک ممکن استفاده کنید، لازم است که بدانید کدام نوع عینک با ساختار و فرم چهره‌ی شما بیشتر همخوانی دارد و کدامیک بادوام‌تر خواهد بود.
و برای مردانی هم که به عینک طبی مردانه به عنوان بخشی از پوشش و استایل خود که می‌بایست هماهنگ با مد و فشن باشد نگاه می‌کنند، این مطلب کمک زیادی خواهد کرد.

عینک طبی مردانه و تاثیر آن بر شخصیت ظاهری افراد

اکثر مردان با تفکر قدیمی خود به این موضوع می‌نگرند و عقیده دارند که عینک طبی مردانه باید طراحی ساده‌ای داشته باشد و فریم نازکی داشته باشد که زیاد به چشم نیاید.
اما این تفکر امروزه قابل قبول نیست. چرا که عینک بخشی از چهره‌ی شماست و می‌بایست با فرم صورتتان تطابق داشته باشد. هر عینک ساده و با فریم نازک ممکن است سازگاری جالبی با صورت شما نداشته باشد. اگرچه ممکن است همین استایل ساده، چهره‌ی برخی مردان را قدرتمندتر و بهتر نشان دهند. امروزه فشن‌های مدرن به مدل و ایده‌های مربوط به عینک به عنوان بخشی از استایل نگاه می‌کنند و به اندازه‌ی مدل کراوات و طراحی کت، آن را در زیبایی ظاهری دخیل می‌دانند.
شکل و یا حتی رنگ فریم می‌تواند به بخشی از هویت ظاهری شما تبدیل شود. اگر به دنبال انتخاب یک عینک درست هستید، باید در نظر داشته باشند که عینک طبی مردانه بخشی است که باید کامل کننده‌ی شخصیت و چهره‌ی شما باشد، نه اینکه بخواهد چهره‌ی جدیدی از شما بسازد. بنابراین به نکات زیر درباره‌ی انتخاب عینک طبی مردانه توجه کنید.

عینک‌ می‌بایست متناسب با فرم صورت باشد!

در زیر قوائد اساسی مربوط به شکل عینک‌های مختلف را توضیح خواهیم داد. فرم صورت خود را بشناسید و فریم مناسب آن را انتخاب کنید. اگر فرم صورت شما زاویه دار است، چهره‌ی شما به یک عینک گرد نیاز دارد تا کمی انحنا به صورتتان اضافه کند.
بلعکس، اگر فرم صورتتان انحنادار باشد بهتر است از عینک زاویه‌دار استفاده کنید. این قانون اصلی در انتخاب عینک است که در زیر با جزئیات شرح خواهیم داد:

عینک طبی مردانه مناسب برای فرم صورت گرد

باید توجه کنید که صورت “گرد” لازم است که عرض و طول یکسانی داشته باشد، همراه با چانه و گونه های گرد و منحنی وار.
اگر صورت گردی دارید، عینک‌های زاویه دار و باریک، گزینه‌ی مناسبی برای شما خواهد بود. عینک‌های تخت و مستطیلی شکل صورت شما را کشیده‌تر و لاغرتر نشان خواهند داد.
مدل پروانه‌ای نیز می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای چهره‌ی گرد باشد. به شرطی که قسمت بیرونی آن زاویه دار باشد و انحنا نداشته باشد. فریم‌های ضخیم صورت‌های گرد را تاحدودی سنگین نشان می‌دهند، بنابراین بهتر است از فریم‌های نازک‌تر استفاده کنید.

راهنمای خرید عینک طبی

عینک طبی مردانه مناسب برای فرم صورت گرد

عینک طبی مردانه مناسب برای فرم صورت بیضی

مردانی با صورت بیضی گون به اندازه‌ی کافی خوش شانس هستند. چرا که بیشتر مدل‌های عینک با فرم صورت آن‌ها هم‌خوانی دارد. در فرم صورت بیضی، ارتفاع صورت معمولا بلندتر از عرض صورت است و گونه‌هایی گرد و کشیده دارند. این چهره‌ها هم می‌توانند از عینک‌های زاویه‌دار استفاده کنند و هم عینک‌ها گرد و منحنی. اما باید احتیاط کنند که عینک‌های کاملا مسطح و مستطیلی و یا کاملا گرد ممکن است کمی برای چهره‌ی آن‌ها سنگین به نظر برسد. ضخامت فریم را نیز می‌بایست بسته به رنگ پوست و سایز صورت خود انتخاب کنید.

راهنمای خرید عینک طبی

عینک طبی مردانه مناسب برای فرم صورت بیضی

عینک طبی مردانه مناسب برای فرم صورت قلبی

مردانی که صورت قلبی شکل دارند، می‌بایست در فرم عینک خود بسیار دقت کنند، چرا که باید عینکی را انتخاب کنند که با چانه‌ی کوچک آن‌ها در تقابل باشد. عینک‌های بدون فریم نیز برای این تیپ فرم صورت می‌توانند گزینه‌ی مناسبی باشند. علاوه بر این عینک‌های گرد نیز تا حدودی می‌توانند تکمیل کننده‌ی خوبی برای این فرم صورت باشند.

راهنمای خرید عینک طبی

عینک طبی مردانه مناسب برای فرم صورت قلبی

عینک طبی مردانه مناسب برای فرم صورت مربعی

فرم صورت مربعی همانند فرم صورت دایره‌ای عرض و طول صورت نسبتا برابر بوده، با این تفاوت که فک و پیشانی زاویه‌دار هستند. بهترین بالانس برای این نوع چهره عینک‌های گرد و منحنی‌دار می‌باشد. در انتخاب عینک‌طبی مردانه برای این نوع چهره می‌توان از عینک‌های خلبانی نیز بهره گرفت.

راهنمای خرید عینک طبی

عینک طبی مردانه مناسب برای فرم صورت مربعی

انتخاب رنگ مناسب فریم برای عینک طبی مردانه

جدای از اینکه شما پول و هزینه‌ی کافی برای داشتن رنگ‌ها و مدل‌های مختلف فریم داشته باشید، عینک معمولا مدت طولانی‌ای با شما خواهد بود. پس بهتر است که با دقت آن را انتخاب کنید. مردانی که در اغلب موارد با کت و شلوار و کراوات ظاهر می‌شوند، معمولا در انتخاب عینک طبی مردانه محدود به گزینه‌هایی سنتی‌تر و ساده‌تر هستند. رنگ‌های پایه‌ی فلزی (تناژ طلایی و نقره‌ای) و یا مشکی قابل قبول هستند، اما فریم ضخیم، پلاستیکی و یا رنگ روشن، در تضاد با پوشش رسمی و کاری شما خواهد بود.
مردانی که بیشتر اوقات پوشش غیررسمی دارند، می‌توانند از فریم‌های رنگی استفاده کنند، حال این رنگ در جزئیات عینک وارد شده باشد و یا یک فریم تک رنگ باشد. فریم‌های نازک اغلب برای فریم‌های رنگی مناسب‌تر خواهند بود.

انتخاب جنس مناسب فریم برای عینک طبی مردانه

امروزه ده‌ها نوع مختلف ماده‌ی شیمیایی و آلیاژ در ساخت فریم عینک‌ها وجود دارد. کامپوزیت‌های پلاستیکی و نایلونی معمولا برای فریم‌های رنگ روشن به کار می‌روند، با وجود این، فلزهای رنگی نیز وجود دارند. زیلونایت از جمله جنس‌های سبک و ارزان است که در رنگ‌های متنوعی نیز تولید می‌شود. عینک‌های ورزشی معمولا از مواد نایلونی انعطاف‌پذیر و در رنگ‌های مختلف ساخته می‌شوند. اگر اغلب اوقات در حال ورزش هستید می‌توانید از این جنس عینک استفاده کنید.
تیتانیوم و آلیاژهای آن که به دلیل وزن سبک و انعطاف‌پذیری آن مشهور است. اگر دارای پوست حساسی هستید بهتر است در خرید فریم‌عینک احتیاط کنید. اغلب آلیاژهای نیکل برای افرادی که حساسیت تماسی دارند مناسب‌تر هستند. فریم‌های آلومینیومی هم ارزان قیمت هستند اما دوام چندانی ندارند.

بنابراین باید در انتخاب عینک طبی مردانه علاوه بر شکل به رنگ و جنس فریم‌های آن نیز توجه کنید تا بتوانید مناسب‌ترین گزینه را بسته به تیپ و شخصیت خودتان و فرم صورتتان انتخاب کنید.

 

منبع : لوناتو

[box]

همچنین بخوانید :

مدلهای جدید عینک طبی زنانه ۲۰۱۸

مدلهای عینک طبی مردانه ۲۰۱۸

راهنمای انتخاب عینک آفتابی

[/box]

نظرات