کتاب آتش و خشم ، جزئیاتی در مورد زندگی دونالد ترامپ

0

کتاب آتش و خشم ، جزئیاتی در مورد زندگی دونالد ترامپ

کتاب آتش و خشم به افشاگری هایی در مورد ترامپ و اطرافیان وی پرداخته است که هر خواننده ای را به خواندن آن ترغیب می کند.

کتاب آتش و خشم

پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی بی بی سی به برخی از نکات مورد توجه در این کتاب اشاره داشته که گیج و مبهوت شدن ترامپ از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، لذت نبردن از مراسم تحلیف خود و ترس و وحشت از کاخ سفید از جمله این موارد است.

«مایکل وولف» نویسنده این کتاب همچنین از راز جاه طلبی مخفیانه ایوانکا ترامپ دختر رئیس جمهوری آمریکا برای احراز منصب ریاست جمهوری پرده برداشت.

در حالی که کاخ سفید این کتاب را سرشار از دروغ و تحریف نامید، این کتاب احترام خاص ترامپ به «روپرت مرداک» غول رسانه ای جهان را ترسیم کرد.

مایکل وولف گفته که برای نگارش این کتاب با بیش از ۲۰۰ نفر مصاحبه کرده و بی بی سی به بخشی از افشاگری های این کتاب پرداخته است.

براساس آنچه در کتاب آمده، «استیو بنن» استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید دیدار بین «دونالد ترامپ جونیور» پسر ارشد ترامپ و گروهی از مقام های روس را «خیانت آمیز» توصیف کرده است.

وولف با استناد به گفته های بنن به خود نوشت که روس ها در جلسه ای در ژوئن ۲۰۱۶ با پسر ترامپ پیشنهاد ارائه اطلاعاتی مخرب در مورد هیلاری کلینتون نامزد دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مطرح کردند.

بنن گفت که تمرکز تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا در مورد ارتباط بین ستاد انتخاباتی ترامپ و مسکو، بر پولشویی معطوف خواهد بود.

مایکل وولف در بخش دیگری از این کتاب به گیج و مبهوتی ترامپ از پیروزش ای در انتخابات اشاره کرد و بهت شدید ستاد انتخاباتی ترامپ از پیروزی وی را به تصویر کشید.

وولف نوشت که در شب انتخابات زمانی که احتمال پیروزی ترامپ محرز شد، دونالد جونیور به دوستی گفت که پدرش طوری به نظر می رسید که انگار روح دیده است. ملانیا اشک می ریخت اما نه از سر شادی. ترامپ گیج و ناباور بود اما ناگهان به مردی تبدیل شد که معتقد بود شایسته ریاست جمهوری بر آمریکاست.

از دیگر موارد فاش شده در کتاب وولف، مساله خشم ترامپ از مراسم تحلیف اش است. وولف اینگونه نوشت: ترامپ از مراسم تحلیفش لذت نبرد. عصبانیت وی از بابت حضور نیافتن ستاره های درجه یک در این مراسم، راضی نبودن از محل اقامت ش در «بلر هاوس» و دعوا با همسرش بود که به نظر می رسد می خواهد زیر گریه زند. این در حالی است که دفتر ملانیا ترامپ همسر رئیس جمهوری آمریکا این ادعا را رد کرد.

در بخش دیگری از این کتاب در خصوص تمایل شدید ترامپ به ارتباط با همسران دوستانش اشاره شده است. در گزیده ای از این کتاب که رسانه های آمریکایی به آن دست یافتند، آمده که ترامپ همواره به برقراری ارتباط با همسران دوستان خود می بالید.

وولف به نقل از یکی از دوستان ترامپ نوشت: ترامپ برای ترغیب همسر دوست خود کوشید وی را متقاعد کند که شوهرش آن فردی نیست که وی تصور می کند. ترامپ این زن را به دفتر کارش دعوت می کرد تا به طور پنهانی شنونده مکالمه ای باشد که بین ترامپ با شوهرش انجام شده بود.

نویسنده کتاب آتش و خشم در کاخ سفید به نکته دیگری در این کتاب اشاره داشت و آن هراس ترامپ از کاخ سفید بود. وولف نوشت: به نظر ترامپ، کاخ سفید آزار دهنده و اندکی ترسناک بود. بعد از زمان زمامداری کندی بر کاخ سفید، این اولین بار بود که رئیس جمهوری و همسرش اتاق های جداگانه ای داشتند. در همان روزهای نخست، وی دستور داد که دو تلویزیون به تلویزیون موجود در اتاق اضافه و یک قفل روی در گذاشته شود.

وولف در قسمت دیگری از این کتاب به امیدواری ایوانکا ترامپ دختر ترامپ به احراز پست ریاست جمهوری اشاره کرد و نوشت که دختر ترامپ و «جرد کوشنر» همسر وی با هم قرار گذاشتند که ایوانکا در صورت مهیا بودن شرایط در آینده برای ریاست جمهوری نامزد شود.

احترام خاص ترامپ به روپرت مرداک غول رسانه ای جهان نیز موضوع فاش شده دیگر در این کتاب بود. وولف که پیشتر زندگینامه مرداک را به رشته تحریر درآورده، در کتاب جدید خود به احترام بالای ترامپ به مرداک اشاره داشت و نوشت: روپرت مرداک که قول داده بود با رئیس جمهوری منتخب ملاقات کند، دیر کرد. وقتی برخی میهمانان می خواستند مجلس را ترک کنند، ترامپ سراسیمه شد و به آنها گفت که روپرت در راه است. وی، مرداک را یکی از بزرگان توصیف کرد؛ اما این احترام متقابل نبود و مرداک، ترامپ را احمق خوانده بود.

کتاب وولف در بخش دیگری به اطلاع مایکل فلین از این مساله پرداخت که وی می دانست قبول پول از مسکو برای یک سخنرانی ممکن است به ضررش تمام شود. دوستان مایکل فلین به وی گفته بودند که پذیرش ۴۵ هزار دلار از روس ها برای یک سخنرانی، ایده خوبی نیست و در صورت پیروزی جمهوریخواهان، دردسرساز خواهد شد.

کتاب آتش و خشم همچنین نقش ترامپ و جرد کوشنر داماد وی در به قدرت رسیدن محمد بن سلمان ولیعهد عربستان را برملا کرد. در این کتاب آمده است: کوشنر به رغم ارتباط طولانی مدت با محمد بن نایف ولیعهد سابق عربستان، روابط خود با محمد بن سلمان را گسترش داد. از محمد بن سلمان دعوت شد از کاخ سفید دیدن کند. بن سلمان نیز از این فرصت به عنوان بخشی از بازی قدرت مداری خود در پادشاهی سعودی بهره گرفت و کاخ سفید در دوره ترامپ نیز این امکان را از وی دریغ نکرد.

 

ساخت سریال از روی کتاب جنجالی آتش و خشم

کتاب پرفروشی که داستان داخل کاخ سفید پر هرج‌ و مرج رییس‌جمهور آمریکا را تعریف می‌کند، قرار است به جمع دیگر پروژه‌های تلویزیونی درباره دونالد ترامپ بپیوندد.
کتاب آتش و خشم : داخل کاخ سفید ترامپ» نوشته مایکل وولف قرار است تبدیل به یک سریال تلویزیونی شود.

کمپانی اندِوور کانتنت حقوق رسمی فیلم و تلویزیون این کتاب را خریداری کرده که داستان درونی نخستین سال ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ را تعریف می‌کند. این کتاب ترامپ را به عنوان آدمی که برای سنگینی مقامش آمادگی ندارد به نمایش می‌گذارد و می‌گوید او نمی‌تواند توجهش را روی جزییات سیاست‌ها متمرکز کند.

در این کتاب همچنین نقل‌قول‌هایی از استیو بنون استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید آورده می‌شود که ملاقات بین دونالد ترامپ جونیور و یک وکیل روس را «خیانت‌بار» می‌خواند. به خاطر همین صحبت‌ها، بنون مجبور به استعفا از پست خود به عنوان رییس رسانه خبری برایتبارت شد. این کتاب به سرعت در صدر تمام لیست‌های پرفروش‌ها قرار گرفت و در بسیاری از شهرهای بزرگ در همان روز اول انتشار تمام نسخه‌های آن فروش رفت.

در حال حاضر هیچ استودیویی متصل به پروژه ساخت سریال تلویزیونی «آتش و خشم» نیست. وولف تهیه‌کننده اجرایی سریال خواهد بود و مایکل جکسون که از مدیران اجرایی سابق شبکه بی‌بی‌سی است، تهیه‌کننده اصلی آن است.

از همین حالا چند پروژه مرتبط با ترامپ و ریاست‌جمهوری‌اش به عرصه تلویزیون راه پیدا کرده‌اند. شبکه کمدی سنترال در حال حاضر سریال کمدی «شو پرزیدنت» با نقش‌آفرینی آنتونی آتامانوییک در نقش ترامپ را روی آنتن می‌برد و شبکه شوتایم هم مشغول ساخت سریال انیمیشن «رییس‌جمهور کارتونی ما» است که استیون کولبر، مجری معروف برنامه‌های آخر شب،‌ مسئولیت تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد

نظرات