زمان پدیدار شدن ماه نو چهارشنبه ۲۷ دی ۹۶

0

پدیده ماه نو / زمان پدیدار شدن ماه نو چهارشنبه ۲۷ دی ۹۶

پدیده ماه نو : کارشناس نجوم از رویداد ماه نو خبر داد و گفت: سحرگاه فردا چهارشنبه، ماه و خورشید در یک امتداد قرار می گیرند و ماه نو پدیدار می شود.

پدیده ماه نو

علی آزادگان با بیان اینکه ماه نو سرآغاز زمانبندی ماه قمری است، اظهار کرد: سحرگاه چهارشنبه ۲۷ دی ماه ساعت ۵:۴۸ ماه نو یا محاق اتفاق می افتد که نوید آغاز ماه جمادی الاول را می دهد.

وی افزود: ماه نو به این معنی است که خورشید و ماه طول دایره البروجی یکسانی دارند و خورشید و ماه از دید ناظر زمینی در یک امتداد قرار می گیرند.

به گفته این کارشناس نجوم، البته این در یک امتداد قرار گرفتن به معنی رخ دادن کسوف نیست زیرا به ندرت در ماه نو، خورشید و ماه و زمین در یک خط قرار می گیرند؛ زیرا در اکثر اوقات ماه کمی بالاتر یا پایین تر از خورشید قرار می گیرد و پدیده خورشید گرفتگی رخ نمی دهد.

آزادگان گفت: در لحظه محاق، ماه تقریبا هیچ هلالی ندارد و با گذشت زمان، به تدریج از خورشید دور می شود که هلال بسیار نازکی بوجود می آید.

وی ادامه داد: به عنوان مثال با گذشت بیش از ۱۲ ساعت، وقتی غروب روز چهارشنبه فرا می رسد، شکارچیان هلال با ابزارهایشان به سراغ این هلال بسیار جوان و بسیار باریک می روند.

آزادگان عنوان کرد: محاسبات نشان می دهد این هلال برای مناطق غربی آمریکای شمالی قابل رویت خواهد بود و ما از ایران باید تا غروب روز پنجشنبه صبر کنیم تا حدود ۲۴ ساعت دیگر هم بر عمر هلال افزوده شود و بتوانیم آن را مشاهده کنیم.

نظرات