قاتل ستایش فردا اعدام می شود.

0

جزئیات خبر اعدام قاتل ستایش

اعدام قاتل ستایش : قاتل ستایش قریشی سحرگاه فردا به دار مجازات آویخته خواهد شد. ۲۳ فروردین‌‌‌‌‌‌‌ سال گذشته خبر قتل دختر ۶ ساله افغان در روستای خیرآباد ورامین به پلیس رسید.

اعدام قاتل ستایش

🔴 حکم قاتل ستایش قريشي سحرگاه امروز پنجشنبه ۱۴ دی ۹۶ اجرا شد

🔹 غلامحسين اسماعيلي رئیس کل دادگستری استان تهران در گفت و گو با خبرنگار میزان:
با توجه به تقاضا و اصرار اولیاء دم ستایش قریشی و پس از انجام تمامی فرآیندها وتشریفات قانونی ؛ حکم صادره که به تایید دیوانعالی کشور رسیده بود سرانجام به مرحله اجرا درآمد.

🔴 وکیل مدافع قاتل ستایش: تلاش‌ها برای جلب رضایت نتیجه نداشت

🔹فرحبخش:
تلاش‌های نهایی توسط ما و فعالان مدنی و خانواده موکلم برای جلب رضایت از خانواده ستایش قریشی صورت گرفت و ما در بیرون از محوطه منتظر اعلام نتیجه بودیم اما متاسفانه مطلع شدیم حکم در محوطه زندان رجایی شهراجرا شده است.

🔹خانواده موکلم و خانواده ستایش برای اجرای حکم حضور داشتند

 

 

گفتنی است، ۲۳ فروردین‌ سال گذشته بود که گزارشی مبنی بر وقوع قتل یک دختربچه ۶ساله افغانستانی در روستای خیرآباد ورامین تحویل مراجع قضایی شد. گزارش حاکی از آن بود که ستایش قریشی که به‌گفته پدر او ۲۲ فروردین برای خرید بستنی از منزل خارج شده، دیگر به خانه بازنگشته است.

در تحقیقات اولیه مشخص شد که پسر ۱۷ساله همسایه که دچار وسوسه شیطانی شده بود، او را ربوده و پس از تجاوز به قتل رسانده بود.

با اعلام این گزارش، دادستانی ورامین بر رسیدگی ویژه و خارج از نوبت پرونده تأکید کرد و رسیدگی به این پرونده به‌طور ویژه و خارج از نوبت در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت تا اینکه پس از صدور قرارمجرمیت و کیفرخواست، شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران، قاتل ستایش را بابت ارتکاب قتل به قصاص، تجاوز به‌عنف به اعدام و بابت جنایت بر میت به دیه محکوم کرد و این حکم در شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور تأیید شد.

 

نظرات