مشخصات فنی و عکسهای کیا سورنتو ۲۰۱۹

0

مشخصات فنی و عکسهای کیا سورنتو ۲۰۱۹

کیا سورنتو ۲۰۱۹ : سورنتو را می توان به عنوان یکی از شاسی بلندهای درشت هیکل کیا نام برد که از سال ۲۰۰۲ روی خط تولید قرار گرفته است.

کیا سورنتو 2019

گفتنی است تا کنون ۳ نسل از این شاسی بلند غول پیکر کیا ، طراحی و تولید شده است و اتفاقا هر ۳ نسل این شاسی بلند کره ای در بازار خودرو ایران عرضه گردیده است. امسال نیز کیا با نسل جدیدی از سورنتو مدل ۲۰۱۹ در نمایشگاه خودرو لس آنجلس، ظاهر شد. این شاسی بلند کره ای علاوه بر تغییرات ظاهری و ارتقا در سیستم ایمنی و رفاهی، تغییراتی را نیز در بخش فنی و قوای محرکه نیز تجربه کرده است.

کیا سورنتو 2019

کیا سورنتو 2019

بردن خانواده به یک سفر تفریحی با کیا سورنتوی ۲۰۱۹ به شدت آسان‌تر خواهد شد. چرا که این خودرو به سه ردیف صندلی استاندارد برای ۷ سرنشین در تمام تریم‌ها مجهز است. صندلی‌های ردیف سوم تاشو هستند. صندلی‌های ردیف اول به سامانه گرمایشی و دریچه‌های تهویه هوا با تنظیمات الکتریکی مجهزند. سامانه گرمکن در صندلی‌های عقب در مدل‌های بالاتر دیده می‌شود.

کیا سورنتو 2019

گفتنی است کیا سورنتو در دو مدل دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک برای سال ۲۰۱۹ تولید خواهد شد.

مشخصات ظاهری سورنتو ۲۰۱۹

از نظر ظاهری تغییرات جدید این خودرو شاید کوچک باشد، اما کاملا به چشم می‌آیند. چراغ‌های جدیدی همراه با یک جلوپنجره نونوار شده در قسمت جلویی خودرو به چشم می‌خورند که جزئیات ماهرانه بر روی آن نقش بسته است.

کیا سورنتو 2019

علاوه بر این سپر و مه‌شکن‌ها نیز نسبت به نسل پیشین اصلاح شده‌اند. در قسمت پشتی نیز سپر جدیدی نصب شده است، خروجی‌های اگزوز اصلاح شده، چراغ‌های جدیدتر و درب پشتی متفاوتی را می‌توانیم مشاهده کنیم. سه گزینه سفارشی رینگ‌های ۱۷، ۱۸ و ۱۹ اینچی نیز در اینجا برای تایرها به چشم می‌خورد.

کیا سورنتو 2019

کیا سورنتو 2019

شایان ذکر است نسخه‌ های SX و SXL سورنتو به عنوان مجلل‌ ترین و لوکس‌‌ ترین نسخه‌ های سورنتو شناخته می شوند که به عنوان دو نسخه فول آپشن این شاسی بلند کره ای، از امکانات و تجهیزات کامل تری برخوردار هستند، از جمله این امکانات می توان به تنظیم میزان گودی کمر برای صندلی‌ های سرنشینان جلو ، استفاده از چرم در قسمت‌ های مختلف کابین و صندلی‌ها و به علاوه به کارگیری جدیدترین نسل سیستم صوتی شرکت هارمن-کاردن نام برد.

کیا سورنتو 2019

مشخصات فنی کیا سورنتو ۲۰۱۹

سیستم گیربکس مدل ۲٫۴ لیتری همانند گذشته بدون تغییر مانده است، اما مدل ۳٫۳ لیتری اینک از یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به کار رفته در خودرو کادنزا بهره می‌برد.

کیا سورنتو 2019

سورنتو ۲۰۱۹ در تمامی نسخه‌ هایش مجهز به سیستم های امنیتی پیشرفته ای همچون سیستم هشدار تصادف از روبرو، ترمز اضطراری و کروزکنترل تطبیقی می باشد. همچنین این شاسی بلند زیبای کیا به کمک رادار بین خطوط همواره در مسیر مستقیم حرکت می‌ کند و در صورت انحراف ناگهانی خودرو، با هشدار و ارسال علائم راننده را از این موضوع آگاه می‌ سازد.

کیا سورنتو 2019

در واقع سورنتو ۲۰۱۹ با بهره گیری از این پیشرانه ‌ی قدرتمند ۶ سیلندری همراه با سیستم ۴ چرخ محرک، می تواند به ‌راحتی هر جسمی تا وزن ۲۲۶۷ کیلوگرمی را با خود بکشد و حمل کند. از این رو شواهد نشان دهنده آن است که کیا از پیشرانه ‌ی ۲ لیتری توربو شارژ برای نسل جدید سورنتو استفاده نخواهد کرد. همچنین براساس اعلام شرکت کیا موتورز، امکان سفارش و خرید نسخه ‌ی دیزلی سورنتو مطابق با آخرین استانداردهای آلایندگی و محیط زیستی نیز در آینده فراهم خواهد شد.

کیا سورنتو 2019

یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ روی این خودروها دیده می‌شود. اما این تنها موتوری نیست که انتظار آن را داریم. موتور ۲.۴ لیتری GDI با خروجی ۱۸۵ اسب بخار که با یک گیربکس خودکار ۶ سرعته هماهنگ می‌شوند و نسخه‌های ۳.۳ لیتری V6 GDI که قادر به تولید ۲۹۰ اسب‌بخار هستند از دیگر گزینه‌های مولد قدرت این خودرو محسوب می‌شوند. موتورهای ۳.۳ لیتری با یک سامانه انتقال قدرت خودکار ۸ سرعته هماهنگ خواهند شد. مدلی که احتمالا از خودروهای کادنزا اقتباس شده است. خودروهای مجهز به موتور ۳.۳ لیتری در حالت محرک تمام چرخ “آل‌ویل‌درایو” ظرفیت بکسل محموله‌ای با ظرفیت ۲ هزار ۲۶۸ کیلوگرم را دارند.

کیا سورنتو 2019

یک صفحه نمایش ۵ اینچی ارتقاء یافته، شارژر تلفن هوشمند بدون سیم، سازگاری با کارپلی اپل و اتو اندروید، سیستم صوتی بسیار برجسته و بسیاری از تجهیزات سطح بالا در شمار ویژگی‌های سورنتوی ۲۰۱۹ قرار می‌گیرد.

کیا سورنتو 2019

کیا سورنتو 2019

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید و غیر معمول این خودروی ۲۰۱۹ “اسمارت شیفت و درایو” نام دارد که جایگزین تنظیمات حالت رانندگی می‌شود. این سامانه در حالت خودکار سامانه رانندگی بهینه را انتخاب کرده و با توجه به اولویت راننده حالات “اکو”، “اسپورت” و “اسمارت” را انتخاب کند.

عکسهای سورنتو ۲۰۱۹

کیا سورنتو 2019

سورنتو 2019

سورنتو 2019

و در نهایت کیا سامانه‌های کمک راننده پیشرفته را به مدل‌های بالاتر خود اضافه می‌کند. سیستم‌های ESC، کنترل کشش، سامانه‌های کمکی ترمز و توزیع نیروی ترمز الکتریکی به شمار می‌آیند.

نظرات