تاریخ و زمان شب یلدای ۹۶

0

تاریخ و زمان شب یلدا ی ۹۶

تاریخ و زمان شب یلدا : تاریخ شب یلدای ۹۶ بین غروب آفتاب پنجشنبه ۳۰ آذر (آخرین روز پاییز) تا طلوع آفتاب در اول ماه دی نخستین روز زمستان مصادف با ۲۰ تا ۲۱ دسامبر ۲۰۱۷ میلادی می‌باشد.

تاریخ و زمان شب یلدا

این روزها کشورهای مسیحی در سرتاسر دنیا برای جشن کریسمس آماده می‌شوند. تمام خیابان‌ها، فروشگاه‌ها و حتی خانه‌ها با نورپردازی‌های خاص خود مزین می‌شوند. اگر در این کشورها هستید آهنگ‌های کریسمس را در هرجایی خواهید شنید و حتی خواهید دید که برخی از مردم لباس‌هایی با تم کریسمس پوشیده‌اند. اما برای ایرانی‌ها در سراسر دنیا فضیه فرق می‌کند! چرا که آن‌ها برای شبی آماده می‌شوند که یکی از مهترین شب‌های سال به شمار می‌آید: این شب را شب یلدا (Yalda night) یا شب چله نامیده‌اند. اکثر ایرانیان کریسمس را جشن نمی‌گیرند؛ البته ارمنی‌های عزیز کشور ما در کنار این شب به یاد ماندنی کریسمس را نیز جشن می‌گیرند.

توصیفی در مورد شب یلدا

یلدا در لغت به معنی تولد می‌باشد. شب یلدا یک جشن زیبای ایرانی و باستانی است که در طولانی‌ترین و تاریک‌ترین شب سال، آخرین شب روز پاییز برگزار می‌گردد؛ زمانی که پاییز رخت رفتن می‌پوشد و زمستان پشت در آماده نشسته‌ است! مطابق با تقویم رسمی ایران تاریخ شب یلدا ۹۶ برابر با شب پنجشنبه ۳۰ آذر تا صبح جمعه اول دی ماه (۲۰ تا ۲۱ دسامبر ۲۰۱۷ میلادی) است.

پیشینه شب یلدا از کجا می‌آید؟

این جشن از زمانی که اکثر ایرانیان قبل از اسلام پیرو زرتشت بودند، برگزار می‌شده است. ایرانیان باستان اعتقاد داشتند که نیروهای شیطانی در طولانی ترین شب سال، غالب بودند و روز بعد متعلق به پروردگار عقل، اهورا مزدا می‌باشد. این شب در بسیاری از شعرهای ایرانی برای توصیف یک شب تاریک استفاده شده است که در آن فردی از معشوق خود جدا می‌شود و تنهایی و انتظار (غم فراق) را ایجاد می‌کند.

[box]
شب یلدای امسال کی است؟

استیکر تلگرام ویژه شب یلدا

مدلهای زیبای میوه آرایی شب یلدا

تزیین هندوانه شب یلدا

انشا شب یلدا

متن و عکس پروفایل شب یلدا

[/box]

نظرات