النا برکووا (Elena Berkova) رقیب پوتین در انتخابات روسیه

0

بیوگرافی النا برکووا

النا برکووا (Елена Серге́евна Беркова) (Elena Berkova) متولد ۱ آوریل ۱۹۸۵ (قد ۱٫۵۸ متر) بازیگر فیلم های پورن اوکراینی است که در خبرهای ابن روزها حسابی حاشیه ساز شده و گفته شده است قرار است رقیب پوتین در انتخابات ۲۰۱۸ باشد!

 النا برکووا

حال اینکه این خبر تا چه حد واقعیت دارد، باید منتظر اعلام خبرگزاری های رسمی کشور روسیه بود. اما آنچه واضح است این است که امکان حضور اشخاص با صلاحیت، برای تصدی مقامات بالای هر کشوری بستگی به قوانین، شرایط و اعتقادات آن جامعه دارد و هر چند که حضور بازیگری با این نوع از زندگی شاید برای دنیا بزرگترین و عجیب ترین اتفاق سال رقم بخورد.

النا برکووا

از شعارهای انتخاباتی النا برکووا میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

حکم اعدام برای آزار جنسی، گرفتن حق طلاق از مرد و ممنوعیت پوشیدن دامن بالای ۴۰سانت از تغییرات او در صورت انتخاب خواهد بود!

النا برکووا رقیب ولادیمیر پوتین در انتخابات روسیه

مردم روسیه در سطح فدرال، رئیس‌جمهور را به عنوان رئیس کشور و اعضای مجلس قانون‌گذاری را انتخاب می‌کنند. این مجلس یکی از دو مجلس فدرال به شمار می‌رود. رئیس‌جمهور را می‌توان در نهایت به مدت دو دوره‌ی شش ساله انتخاب کرد. این مدت از ۲۰۰۸ به این سو از چهار سال به شش سال افزایش یافت.

مجلس فدرال دارای دو مجلس است: مجلس دوما که ۴۵۰ عضو دارد و هر کدام به مدت پنج سال به صورت نمایندگی تناسبی انتخاب می‌شوند و شورای فدراسیون روسیه که مستقیماً توسط مردم انتخاب نمی‌شوند بلکه هر کدام از ۸۵ واحد فدرال این کشور ۲ نماینده به این شورا می‌فرستند تا در نهایت ۱۷۰ عضو در آن وجود داشته باشد. از سال ۱۹۹۰ شش انتخابات برای ریاست جمهوری و هفت انتخابات برای پارلمان برگزار شده است.

در روسیه تنها یک بار و آن هم در ششمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۱۹۹۶ این انتخابات به دور دوم کشیده شد. روسیه تا به حال سه رئیس‌جمهور داشته است؛ بوریس یلتسین در انتخابات ۱۹۹۱ و ۱۹۹۶، ولادیمیر پوتین در ۲۰۰۰، ۲۰۰۴ و ۲۰۱۲ (یلتسین از ۱۹۹۹ قدرت را به پوتین واگذار کرده بود) و دمیتری مدودف در ۲۰۰۸. نامزد کمونیست‌ها (از حزب کمونیست اتحاد شوروی یا حزب کمونیست فدراسیون روسیه) در هر انتخابات نفر دوم شده است: نیکولای ریژکوف در ۱۹۹۱، گِنادی زوگانوف در ۱۹۹۶، ۲۰۰۰، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ و نیکولای خاریتونوف در ۲۰۰۴. تنها در ۱۹۹۶ سومین نامزد انتخابات به نام الکساندر لبد توانست بیش از ۱۰٪ آرا را در دور نخست به نام خود کند.

النا برکووا

در انتخابات‌های پارلمان در سال‌های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۹ حزب کمونیست به ترتیب با کسب ۳۵٪ و ۲۴٪ بزرگترین حزب پارلمان به شمار می‌رفت.

حزب لیبرال دموکرات روسیه بین ۵٪ تا ۱۵٪ از آرا را نصیب خود کرده و حزب یابلوکو ۱۰٪ از آرا را در ۱۹۹۵ و حدود ۵٪ را در سه انتخابات دیگر برده است.

تنها احزابی که توانسته‌اند بیش از ۱۰٪ از کل آرا را ببرند عبارتند از حزب انتخاب دموکراتیک روسیه ۱۶٪ در ۱۹۹۳، حزب خانه ما روسیه ۱۲٪ در ۱۹۹۵، حزب اتحاد ۲۳٪، حزب سرزمین پدری تمام روسیه ۱۳٪ و فراکسیون نمایندگان مردم با ۱۵٪ همگی در ۱۹۹۹.

حزب روسیه واحد که با حزب سرزمین پدری تمام روسیه ائتلاف دارد در ۲۰۰۳ با ۳۸٪ آرا، بزرگترین حزب این کشور شد.

نظرات