آموزش فعالسازی رومینگ همراه اول و ایرانسل

0

آموزش فعالسازی رومینگ همراه اول و ایرانسل

اگه مسافر خارج از کشور هستین، می‌تونین مراحل فعالسازی رومینگ رو در سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS از طریق مطلب زیر دنبال کنید

فعالسازی رومینگ

فعالسازی رومینگ همراه اول

در سفرهای خارجی وقتی از مرز ایران خارج می‌شوید، برای این‌که بتوانید از سرویس‌های اپراتورهای داخلی تلفن همراه استفاده کنید، باید رومینگ بین‌المللی تلفن همراه‌تان فعال باشد. در بعضی شرایط رومینگ خود به خود فعال می‌شود و در بعضی شرایط باید به‌صورت دستی آن را فعال کنید. در ایران سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل خدمات تلفن همراه ارائه می‌کنند که خدمات و شرایط رومینگ هرکدام با دیگری فرق می‌کند. می‌خواهیم باهم ببینیم رومینگ همراه اول چطور کار می‎‌کند.
رومینگ بین‌الملل همراه اول در حال حاضر با ۲۷۱ اپراتور تلفن همراه در ۱۱۲ کشور قابل استفاده است.

فعالسازی رومینگ

آموزش فعالسازی رومینگ همراه اول

برای بعضی شماره‌ها به محض ورود به کشور دوم سرویس رومینگ همراه اول فعال می‌شود، اما برای بعضی دیگر باید قبل از سفر به دفاتر خدمات تلفن همراه مراجعه کنید.
* سرویس رومینگ برای تمامی سیم کارت‌های دایری قدیم همراه اول، فعال است و نیازی به فعال‌سازی دوباره نیست.
* سیم‌کارت‌های دائمی دایری جدید از تاریخ ۳۰ مرداد ۹۲ سرویس رومینگ ندارند و اگر از این نوع سیم‌کارت‌ها دارید، قبل از سفر برای فعال‌سازی این سرویس به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کنید.
* سیم‌کارت‌های دائمی با پیش‌شماره‌ی ۹۱۰ هم سرویس رومینگ ندارند، برای فعال‌سازی این سرویس به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کنید و با پرداخت حداقل ۲ میلیون ریال سرویس رومینگ خط‌تان را فعال کنید.
برای شماره گیری از سرویس رومینگ به روش زیر عمل کنید :
موبایل: ******** ۰۰۹۸۹۱ (یعنی اول ۰۰ و بعد شماره‌ی موبایل را وارد کنید مثل: ۰۰۹۱۲۱۱۳۰۰۰۰۰)
شماره‌ی ثابت: ********کد شهر ۰۰۹۸ (یعنی اول ۰۰ و بعد کد شهر مورد نظر و بعد شماره‌تلفن ثابت را وارد کنید)

فعال‌سازی دستی رومینگ همراه اول

در بعضی گوشی‌ها به محض ورود به کشور دوم سرویس رومینگ همراه اول فعال می‌شود و برای بعضی نه. روش فعال‌سازی دستی(Manual) برای گوشی‌های مختلف متفاوت است، چند نمونه را توضیح می‌دهیم:

Iphone :
Menu > Setting > Carriers > Automatic (Off) > Operator nam
Nokia :
Menu > Setting > Phone setting > network [select]ion > Manual > Operator name
Samsung Gallexy :
Menu > application > setting > wireless and network > mobile Network > Network Operators > Operator name

برای اطلاع از تعرفه‌های رومینگ بین الملل همراه اول سه راه دارید:
– مراجعه به سایت همراه اول (https://www.mci.ir/tariff) و وارد کردن کشور مقصد
– تماس با ۹۹۹۰
– ارسال پیامکِ «نام یا کد کشور بدون صفر» به ۸۰۷۰
– ارسال پیامکِ «R، نام یا کد کشور بدون صفر» به ۹۹۰۰۰۹
نکته: تعرفه‌های اعلام شده برای تماس با ایران هستند و در صورت تماس با کشور ثالث، تعرفه‌ها مطابق با تعرفه‌ی کشور میزبان محاسبه می‌شوند.

رومینگ اعتباری همراه اول

وقتی در سفر از سیم‌کارت‌های اعتباری استفاده می‌کنید، این مزیت را دارد که می‌توانید هزنیه‌های تماس‌تان را با اطلاع از میزان شارژ سیم‌کارت کنترل کنید. همچنین اگر شارژتان تمام شود می‌توانید از بستگان‌تان در ایران بخواهید که برایتان سیم‌کارت را شارژ کنند. این مزیت در سفرهای زیارتی به عراق و عربستان برای زائرانی که به دلیل کهولت سن نمی‌توانند شارژ بخرند یا نمی‌توانند کدهای فعال‌سازی را در گوشی‌شان وارد کنند، خیلی کارآمد و مفید است.
رومینگ اعتباری همراه اول در حال حاضر در ۲۸ کشور و از طریق ۴۶ اپراتور قابل استفاده است و در آینده‌ی نزدیک کشورهای بیشتری به آن اضافه خواهند شد.

نکات مهم راجع به رومینگ همراه اول

* روشن کردن گوشی همراه اول و دریافت پیامک در همه‌جای جهان رایگان است.
* اگر PIN CODE سیم‌کارت و رمز گوشی‌تان را فعال کنید، در صورت سرقت یا گم شدن تلفن همراه‌تان، امکان سوء استفاده‌های احتمالی بسیار کاهش می‌یابد.
* در هنگام استفاده از سرویس رومینگ هزینه‌ی مکالمات بر مبنای دقیقه محاسبه می‌شود. یعنی برای مکالمات کمتر از ۶۰ ثانیه هم هزینه‌ی یک دقیقه مکالمه و برای مکالمات کمتر از ۱۲۰ ثانیه، هزینه‌ی دو دقیقه مکالمه محاسبه می‌شود. پس همیشه دقایق مکالمات‌تان را کامل کنید.
* بعد از پایان مکالمه مطمئن شوید دکمه‌ی قطع مکالمه را زده‌اید تا عدم قطع ارتباط برایتان هزینه‌ی اضافی به بار نیاورد.
* در صورت برقراری ارتباط بین دو تلفن همراه ایرانی در کشور ثالث، هزینه‌ی مکالمه برای تماس‌گیرنده و مخاطب مطابق با تعرفه های رومینگ محاسبه می‌شود.
* اگر مبلغ مکالماه و کارکرد تلفن همراه‌تان از مبلغ ودیعه‌ی سیم‌کارت بیشتر شود، شرکت همراه اول مجاز است خط شما را قطع کند. اما به دلیل تاخیر در ارسال این اطلاعات، دقیقا” در حد مجاز تعیین‌شده امکان قطع وجود ندارد و مسئولیت پرداخت بدهی به هر میزان تا قبل از زمان قطع بر عهده مشترک است. همچنین احتمال انتقال بخشی از مبلغ کارکرد تلفن به صورت‌حساب دوره‌ی بعد هم وجود دارد.
* در صورت مفقود شدن گوشی بلافاصله مراتب را به یکی از بستگان درجه یک خود در داخل کشور اطلاع دهید تا از طریق مراجعه به ادارات دولتی مشترکین نسبت به قطع آن اقدام کند.
* با توجه به وصل تلفن همراه پس از ۲۰ روز توسط این شرکت، توصیه می‌شود مالک تلفن همراه نسبت به مراجعه به اداره‌ی مربوطه و اخذ سیم کارت جدید اقدام نمایند.

فعالسازی رومینگ ایرانسل

رومینگ ایرانسل برای شما این امکان را فراهم می کند که هنگام سفر به خارج از کشور، با همان سیم‌کارت و شماره‌ی خودتان بتوانید با دیگران در تماس باشید. سرویس رومینگ شامل مکالمه، پیام کوتاه و اینترنت همراه gprs می‌شود. در زیر شیوه‌ی فعال‌سازی، شرایط استفاده، و نکات مهمی را که بهتر است درباره‌ی رومینگ ایرانسل بدانید، برای سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری را برای داشتن سفری بهتر توضیح می دهیم.

رومینگ ایرانسل اعتباری

پیش از فعالسازی رومینگ برای سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل، شما باید ثبت نام سیم‌کارت خود را تکمیل، و مدارک را برای ایرانسل تکمیل کرده باشید(البته اگر تا کنون اقدام به این کار نکرده باشید). برای فعالسازی رومینگ بین‌الملل ایرانسل شما باید کد زیر از از چپ به راست، روی گوشی خود شماره‌گیری کنید:
*۱۳۰*۱*۱#[yes/ok]
پیش از سفر مطمئن شوید که گوشی شما شارژ کافی دارد. همان طور که می‌دانید، برای اطلاع از میزان شارِژ سیم‌کارت خود، باید کد زیر را شماره‌گیری کنید:
*۱۴۱*۱#[yes/ok]

خرید کارت شارژ در کشور مقصد

در صورتی که شما به یکی از کشورهای سوریه، افغانستان، قبرس، یمن و سودان که شرکت ام.تی.ان در آنها به عنوان ارائه دهنده خدمات تلفن همراه حضور دارد سفر کنید، می توانید با خرید کارت شارژ های موجود در بازار همان کشور که متعلق به شرکت ام.تی.ان است، سیم کارت ایرانسل خود را شارژ کنید و نسبت به سایر شبکه ها هزینه کمتری بپردازید. سیستم هوشمند ایرانسل به صورت خودکار عملیات تبدیل ارز را انجام می دهد. به عنوان مثال درصورتی که شما به مقصد سوریه سفر کنید و با خرید کارت شارژ ام.تی.ان در سوریه سیم کارت ایرانسل خود را شارژ کنید، سیستم هوشمند ایرانسل اعتبار خریداری شده شما بر اساس واحد پول سوریه یعنی لیر سوری را بصورت خودکار ابتدا به دلار تبدیل کرده و سپس معادل ریالی آن را بصورت اعتبار به سیم کارت شما می افزاید.
توجه مهم: برای شارژ سیم کارت ایرانسل خود با کارت شارژهای خریداری شده در کشورهای دیگر، کافیست رمز ١٠ رقمی موجود در کارت شارژ را از طریق کد دستوری زیر شماره گیری کنید:
*شماره رمز درج شده در کارت شارژ*٢٢٢#[Yes/ok]
به یاد داشته باشید پس از انجام شارژ، میزان اعتبار در ابتدا بر اساس واحد پول کشوری که کارت شارژ را از آنجا خریداری کرده اید محاسبه شده و سپس به ریال بازگردانده می شود.

رومینگ ایرانسل دائمی

اگر از سیم‌کارت دائمی ایرانسل استفاده می‌کنید، برای بهره‌مندی از سرویس رومینگ، ابتدا باید صورت‌حساب‌های قبلی خود را به طور کامل پرداخت کرده باشید. حال، برای فعالسازی رومینگ باید به ترتیب زیر عمل کنید:
– برای کسب اطلاع درباره‌ی سرویس رومینگ سیم کارت دائمی خود، با خدمات مشترکین ایرانسل با شماره ٧٠٠ از خط ایرانسل یا ٠٩٣٧٧٠٠٠٠٠٠ از سایر خطوط تماس بگیرید.
– مبلغ ٢ میلیون ریال سپرده رومینگ را پرداخت نمایید. این مبلغ پس از بازگشت شما از مسافرت، به شما برگردانده خواهد شد. شما باید این مبلغ را با درج کد شناسه پرداخت خود به شماره حساب ٩۶/۴۴۴۴۴٠ بانک ملت به نام شرکت ایرانسل واریز نمایید. جهت دریافت کد شناسه پرداخت #۱*۱*۱۳۰* را از خط خود شماره گیری نمایید.
– مجدداً با خدمات مشترکین ایرانسل با شماره ٧٠٠ از خط ایرانسل یا ٠٩٣٧٧٠٠٠٠٠٠ از سایر خطوط تماس بگیرید و از فعال شدن نهایی سرویس رومینگ اطمینان حاصل نمایید.

نحوه فعالسازی رومینگ ایرانسل بصورت دستی برای گوشی های آندروید و ios

فعالسازی رومینگ

 

فعالسازی رومینگ

نکات کلی درباره‌ی رومینگ

اگر رومینگ ایرانسل را طبق روندی که در بالا برای سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی گفته شد فعال کرده باشید، هنگام ورود به محدود‌ی آنتن‌دهی یکی از کشورهای طرف قرارداد، رومینگ ایرانسل به طور خودکار فعال می‌شود. اگر این اتفاق نیافتاد، یک بار گوشی خود را روشن و خاموش کنید.
در هنگام رومینگ، برای تماس یا ارسال پیامک به داخل ایران، باید شماره‌ها را به همراه کد ایران (۰۰۹۸) وارد کنید. مثلن اگر بخواهیم با تلفن ۰۹۳۵۱۲۳۴۵۶۷ تماس بگیریم، آن را به صورت ۰۰۹۸۹۳۵۱۲۳۴۵۶۷ وارد می‌کنیم و اگر بخواهیم با شماره ثابت ۱۲۳۴۵۶۷۸ در تهران تماس بگیریم، آن را به صورت ۰۰۹۸۲۱۱۲۳۴۵۶۷۸ وارد می‌نماییم. زمانی که در خارج از ایران هستید و رومینگ ایرانسل را فعال کرده اید، کسانی که از ایران می‌خواهند با شما تماس بگیرند، لازم نیست تغییری در شماره‌ی شما بدهند و شماره‌ی شما مثل سابق بدون کد کشور نیز قابل دسترسی است.
هزینه رومینگ برای ایرانسل و اپراتورهای دیگر با توجه به کشور مقصد، در بخش راهنمای سفر آورده ایم.

غیرفعال کردن رومینگ ایرانسل

برای غیرفعال کردن رومینگ، کد زیر را از گوشی خود شماره‌گیری کنید:
*۱۱۱*۲#[yes/ok]
برای اطلاع از آخرین وضعیت و تعرفه‌های رومینگ می‌توانید به سایت ایرانسل مراجع کنید.

نظرات