زاک کینگ | بیوگرافی و عکسهای زاک کینگ معروفترین شعبده باز فضای مجازی

0

بیوگرافی و عکسهای زاک کینگ معروفترین شعبده باز فضای مجازی

زاک کینگ شعبده باز جوانی که در عرض مدت کوتاهی چند میلیون بیننده پیدا کرده، یکی از عجیب ترین جادوگران دنیاست چون مدتی بعد از اجرای هر شعبده راز کارهایش را لو می دهد. کاری که شعبده بازهای کلاسیک را حسابی عصبانی می کند. با یکی از شعبده بازهای عجیب دنیا و راز شعبده هایش آشنا شوید.

زاک کینگ عجیب ترین شعبده باز مدرن دنیاست. او برعکس شعبده بازهای عادی که روی صحنه نمایش با تعداد محدودی تماشاگر برنامه اجرا می کنند، دنیای آنلاین را انتخاب کرده و برای چندین میلیون بیننده از سراسر دنیا برنامه اجرا می کند. ویدئوهای او کوتاه و جذاب هستند و برای فهمیدن آنچه رخ می دهد، نیاز به دانستن زبان هم نیست. به همین خاطر، در مدت زمان کوتاهی، ویدئوهای شش ثانیه آقای کینگ چندین میلیون بیننده پیدا کرده و در دنیای شعبده بازها رکورد زده است. او حالا یکی از پدیده های شعبده بازی در سال ۲۰۱۷ میلادی است.

زاک کینگ شعبده باز

ویدئو ساختیم تاپولدار شویم

زاک کینگ در اولین روزهایی که ویدئوهای شگفت آور شعبده می ساخت فکرش را هم نمی کرد که روزی به یکی از پرطرفدارترین سلبریتی های دنیای مجازی تبدیل شود. خودش در این باره می گوید: «بعد از ظهرها که بیکار می شدم، از خودم و اطرافم فیلم می گرفتم، گاهی دوستانم هم بودند، با هم روی ایده های عجیب و کارهای غیرعادی بحث و سعی می کردیم آن ها را اجرا کنیم، بعضی از ایده هایمان احمقانه بود اما دل مان می خواست انجامش دهیم و همین کار را هم می کردیم.» ویدئوهای اولیه ای که آقای کینگ درباره شان حرف می زند، یک سری ایده جنجالی و عجیب داشتند.

در یکی از این ویدئوها، دوستانش او را در یک یخدان گذاشته و از بالای شیروانی به روی سقف خودرو هل می دهند. او آسیبی نمی بیند چون داخل یخدان حفاظ هایی کارگذاشته و ارتفاع شیروانی تا سقف خودروی شاسی بلند هم زیاد نیست. با این وجود چون ایده اش خاص و حتی تا حدودی احمقانه بود، بازدیدکننده های زیادی در دنیا پیدا کرد.

خودش در این باره می گوید: «حواس مان به ایمنی کار بود ولی کسانی که با تلفن های همراه شان یا پای لپ تاپ ویدئوی ۶ ثانیه ای را می دیدند، حواس شان به این چیزها نبود و فکر می کردند ما چقدر عجیب و غریب هستیم. کوتاه بودن ویدئو رمز موفقیت مان بود. با این کار، حجم ویدئو پایین تر می آمد و عده بیشتری می توانستند آن را ببینند. ضمن این که کسی در آن مدت کوتاه نمی توانست رمز کارمان را حدس بزند، فقط متعجب می شد و بس.»

شعبده باز بی سواد

شعبده باز مدرن هیچ تحصیلاتی خاصی در این باره ندارد، دوره های استاندارد شعبده بازی کلاسیک را هم نگذرانده، به همین خاطر از سوگند شعبده بازهای حرفه ای که می گویند راز کارشان نباید لو برود، بی خبر است. به همین دلیل هم اگر کسی درباره شعبده اش بپرسد او خیلی زود راز کارش را لو می دهد. خودش در این باره می گوید: «ما چند دوست هستیم که با کمک هم این کار را شروع کرده ایم تا مشهور شویم، یک اپلیکیشن در کامپیوتر پیدا کردیم که ویدئوهای کوتاه را به اشتراک می گذاشت، از ایده شان خوش مان آمد و فکر کردیم کاری در این باره بکنیم.

چون تعداد ویدئوها خیلی زیاد و موضوع هایشان متنوع بود، باید کاری می کردیم که حسابی توی چشم باشد و کسی آن را انجام نداده باشد. به همین خاطر فکر کردیم سراغ کارهای غیرعادی و متهورانه برویم. بعد از مدتی هم به پیشنهاد من، سراغ شعبده بازی رفتیم چون هیچ کس تا به حال ویدئویی با این موضوع منتشر نکرده بود.»

زاک کینگ شعبده باز

ما از ستاره ها هم مشهورتریم

او و بچه های گروه از انجام این کار چند هدف داشتند، اول شهرت، دوم به دست آوردن درآمد زیاد. این پسر بیست و چهار ساله که اهل فلوریدای آمریکاست، می گوید: «ما با مخاطب هایمان در ارتباط بودیم و به پیام هایشان جواب می دادیم. با اینک چندین میلیون بازدیدکننده داشتیم ولی سعی می کردیم تا حد امکان از دغدغه هایشان باخبر شده و نیازشان را برطرف کنیم.»

بعد از مدتی که ویدئوهایشان خیلی توی چشم آمد و بازدیدکننده های میلیونی پیدا کرد، شرکت های بزرگ تبلیغاتی سراغ شان آمدند و خواستند تا از شهرت آن ها استفاده کنند. خودش در این باره می گوید: «یکی از اهداف مهم مان کسب درآمد بود اما راستش فکر نمی کردیم شرکت بزرگی مثل کوکاکولا سراغ مان بیاید. یک سال بعد از این که ویدئوهایمان را منتشر کردیم، از غول نوشابه سازی تماس گرفتند و گفتند تمام امکانات مورد نیاز برای ساخت ویدئو به اضافه حق الزحمه ما را پرداخت می کنند. هزینه ساخت یک اپلیکیشن اختصاصی را هم به ما می دهند فقط به شرطی که ما در ویدئوهایمان نوشابه تولیدی آن ها را دست بگیریم. اگر ایده تبلیغاتی خاصی هم داشتیم پول بیشتری نصیب مان می شد.»

شرکت کوکاکولا یک سال تمام این گروه را زیر نظر گرفته بود تا ببیند کارشان چقدر جدی است و مخاطب هایش از چه گروه سنی ای هستند. بعد که مطمئن شدند، به گروه یک دست خوش چندین هزار دلاری پیشنهاد دادند. این گروه آن قدر غوغا به پا کرده اند که حتی بیشتر از بسیاری از سلبریتی های شناخته شده دنیا، فالوئر- دنبال کننده- دارند.

در بدترین حالت تعداد طرفداران آن ها ۳۰۰ هزار نفر از خواننده های بزرگ پاپ دنیا بیشتر است. تعداد طرفداران هر کدام از این اعضا بین یک و نیم میلیون تا پنج میلیون نفر متغیر است. وقتی از پیشنهاد چند هزار دلاری حرف می زنیم، منظورمان دقیقا چیست؟ این پرسیش است که «زاک کینگ» در پاسخ به مجری برنامه خبری شبکه ABC آمریکا آن را مطرح کرده و پاسخ گرفته است که هزینه ویدئو و دستمزدی که به ما پرداخت می شود را نمی توانیم اعلام کنیم اما اگر کسی بخواهد در ویدئوهای شش ثانیه ای ما تبلیغ کند، باید بین ۲۰ تا ۵۰ هزار دلار آمریکا بپردازد.» این تبلیغ ها بسیار کوتاه هستند اما این طور که سازندگانش ادعا کرده اند تاثیرگذاری بالایی دارند. تا به حال بیشتر از پنج کمپانی بزرگ بین المللی به آن ها درخواست کار داده اند.

خودمان حقه ها را لو می دهیم

با وجود درآمدزا بودن این روش های تبلیغاتی و ویدئوهای خاصی که جوانان مبتکر فلوریدایی ساخته اند، چرا این گروه باید به فکر لو دادن روش کارشان باشند؟

زاک کینگ می گوید: «دلیل ساده ای داریم. بچه های نسل جدید، حوصله سر کار ماندن را ندارند. اگر ما دلیلش را نگوییم، خودشان دنبالش گشته و آن را پیدا می کنند. در نتیجه، چه بهتر که خودمان راز کارمان را لو بدهیم و از این راه محبوبیت بیشتری کسب کنیم. ما ویدئوهایمان را در دنیای مجازی منتشر می کنیم و خیلی از شعبده هایمان در فضاهای عمومی مثل رستوران، کافه یا فروشگاه است. در خیلی از مواقع، به جز فیلمبردار، ممکن است عده ای که پشت سر ما ایستاده اند بتوانند راز کارمان را حدس بزنند و با هدف به دست آوردن شهرت، شگرد ما را به نام خودشان ثبت کنند. شاید هم بخواهند با لو دادن ما خودشیرینی کنند. هدف شان هر چه باشد، ما جلویشان را می گیریم.»

زاک کینگ شعبده باز

زاک کینگ و دوستانش، حقه های قدیمی را با علوم جدید آمیخته اند

روش های قدیمی در سیستم جدید

زاک در تمام مصاحبه هایش تاکید کرده کاری که با کمک دستیارانش انجام داده، آن قدرها هم که به نظر می رسد جدید نیست اما چون محیط اجرای نمایش، تفاوت می کند همه فکر می کنند یک ایده جدید در حال اجرا شدن است ولی ما از همان ابزارهای کلاسیک استفاده می کنیم. او برای این که در این دنیای جدید بیشتر دیده شود، روی چند شگرد خاص تمرکز می کند.

اول از همه فکر می کند، مردم چه چیزی را دوست دارند و بیشتر از همه، چه کاری آن ها را متعجب می کند. او در مرحله بعد سعی می کند همین ایده ها را در دنیای واقعی اجرا کند. خودش می گوید: «لازم نیست همه چند میلیون بیننده، موافق من باشند هر کدام شان چند سرگروه دارند و کار من فقط این است که موافقت آن سرگروه ها را جذب کنم، بقیه بچه ها پشت سر آن ها می آیند.»

استفاده از حقه های مربوط به فیلم و انیمیشن کار دیگری است که او و گروهش انجام می دهند. این حقه ها ممکن است در خود شعبده نمایش داده نشوند اما باعث جذابیت بیشتر کار و پرت شدن حواس بیننده می شوند و در مواقعی که او باید حواس بینده را پرت کند، از انیمیشن استفاده می کند.

صحنه های نمایش آقای زاک کینگ معمولا پر از رنگ های مختلف است. این تنوع باعث می شود تا تماشاچی نتواند به اندازه کافی تمرکز کند. ضمن این که یک صحنه رنگی برای همه جذاب است.

وی یکی از مشهورترین افراد در اینستاگرام است و پیج وی حدود ۲۱ میلیون نفر فالور دارد.

آدرس صفحه اینستاگرام زاک کینگ : @zachking

زاک کینگ شعبده باز

زاک کینگ و همسرش

چند حقه مدرن که لو رفته است

رازهای آقای شعبده باز

حقه های آقای شعبده باز هر چند در ظاهر پیچیده به نظر می رسند اما در اصل آن قدرها هم عجیب نیستند. عجیب تر از همه شاید اخلاق خود او باشد که رازهای شعبده هایش را فاش می کند. او چند شعبده عجیب دارد که بیشتر از دیگران در فضای مجازی دست به دست شده و دیگران را شگفت زده کرده است.

فواره روی میز

در یکی از ویدئوها، او در یک رستوران محلی نشسته و یک بطری آب دستش می گیرد. او این بطری را طوری فشار می دهد که آب داخل آن بیرون بریزد. در مواقع عادی آب داخل بطری ممکن است یک بار بیرون ریخته و تمام شود اما در این مورد داستان فرق می کند.

او هر بار که بطری را کمی فشار می دهد، مقدار زیادی آب به بیرون ریخته می شود به طوری که روی میز، پر از آب می شود. او در ویدئوی دیگری که کمی بیشتر از شش ثانیه طول می کشد، راز این کار را برملا می کند. محلی که نمایش کوتاه در آن برگزار شده یک رستوران معمولی است اما میزی که شعبده رویش انجام شده، کیم دستکاری شده است.

زیر این میز یک پمپ آب قرار گرفته که با فشار دست کار می کند. در حین اجرای نمایش، هر بار که شعبده باز دستش را روی بطری فشار می دهد، دستیارش با پمپ، آب را بالا می فرستد طوری که از دهانه بطری بیرون زده و همه جا را خیس کند. شاید با لو رفتن این راز به نظرتان برسد که می توانستید این حقه را از قبل حدس بزنید، اما واقعیت این است که همین شعبده، عده زیادی را سر کار گذاشته است.

نمایشگر زنده

یکی دیگر از شعبده های دلخواه او که سر و صدای زیادی هم به پا کرده، با کمک نمایشگر رایانه انجام شده است. او در این ویدئوی خاص، دستش را پشت نمایشگر برده و با آن، حرکات خاصی انجام می دهد. برای مثال، فایل ها را جا به جا کرده یا دستش را تکان می دهد. تمام این حرکات در حالی انجام می شود که دست آقای شعبده باز پشت مانیتور قرار گرفته و دیده نمی شود اما او طوری ژست گرفته که انگار واقعا در حال حرکت دادن دستش است. راز این شعبده هم بسیار ساده تر از آن است که تصور می شود.

زاک کینگ باز در این باره می گوید: «من از قبل یک فیلم ساخته ام که تمام این حرکات در آن شبیه سازی شده است. دستم را با استفاده از تکنیک پرده آبی حرکت داده و بعد، تصویر دسک تاپ را زیر آن مونتاژ کرده ام. برای تکان دادن آیکون ها و صفحات هم از یک سری حقه های نمایشی که نرم افزارهای مربوط به آن در دسترس عموم مردم است، استفاده کرده ام.

وقتی که ویدئو آغاز می شود، من دستم را پشت نمایشگر می برم و طوری ادا در می آورم که انگار دارم آن را حرکت می دهم. تنها کار مهمی که انجام می دهم این است که حواسم هست چه زمانی دستم را داخل مانیتور کرده و چه وقت آن را بیرون بیاورم. ضمن این که بیننده نباید بفهمد یک فیلم در حال پخش شدن است. به همین راحتی شعبده ام را انجام می دهم.»

نظرات