علت محکومیت و زندان رفتن رضا صادقی و علی لهراسبی و سینا سرلک

0

علت محکومیت و زندان رفتن رضا صادقی و علی لهراسبی و سینا سرلک

رای ۲ سال زندان برای خواننده های مشهور

علی لهراسبی و رضا صادقی ترانه سوغاتی از اردلان سرفراز را خوانده و منتشر کرده بودند و که رضا صادقی در یادداشتی عنوان کرده بود این اثر را به شکل زمزمه وار و دلی خواندم و مثل قطعات خاطره انگیز دیگر در کانال تلگرامم قرار دادم و به اشتباه برخی سایت های پخش آثار موسیقایی این قطعه را اثر جدید من معرفی و پخش کردند. گفتنی است رضا صادقی در پایان این یادداشت از اردلان سرفراز عذرخواهی کرده بود.

زندان رفتن رضا صادقی و علی لهراسبی و سینا سرلک

قطعه برخیز با صدای سینا سرلک که به عنوان یکی از قطعات سریال پربیننده شهرزاد منتشر شده بود نیز در گذشته با صدای ابراهیم حامدی و با نام محتاج منتشر شده بود که سروده اردلان سرفراز است و سال ها پیش در کتاب از ریشه تا همیشه این ترانه سرا، با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایران به چاپ رسیده است.

اردلان سرفراز با وکالت صالح دادگر پیگیری های لازم را انجام داده است. این پرونده در دادگاه فرهنگ و رسانه بررسی و منجر به صدور کیفرخواست شده. سپس به شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کارکنان دولت ارجاع و نهایتا رای صادر شده خبر از محکومیت این سه خواننده داشته است.

در رای دادگاه آمده است: در خصوص اتهام آقایان۱- رضا صادقی، سینا سرلک و علی لهراسبی مبنی بر مشارکت در سرقت Stealing ادبی حسب شکایت آقای اردلان سرفراز بدین شرح که مشتکی عنهم ترانه ای به نام سوغاتی و غزلی با عنوان محتاج را که توسط شاکی پرونده سروده شده است را بدون کسب اجازه از ایشان اجرا و پخش کرده و در فضای مجازی عرضه نموده اند. علیهذا دادگاه با عنایت به شکایت شاکی خصوصی آقای اردلان سرفراز با وکالت آقای صالح دادگر، ملاحظه مستندات و ابرازی شاکی، نظریه کارشناس رسمی دادگستری که بلحاظ عدم حضور متهمین مصون از ایراد و اعتراض باقی مانده است و عدم حضور متهمین علیرغم احضار و دعوی از طریق نشر آگهی و همچنین امعان نظر به مفاد کیفرخواست صادره بزه انتسابی را محرز و مسلم دانسته و مستندا به ماده ۲۳ قانون Law حمایت از حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان مصوب ۱۳۴۸ حکم به محکومیت هر یک از متهمین به تحمل ۲ سال حبس تعزیزی صادر و اعلام می گردد. رای صادره حسب مدلول مواد ۳۷۴ و ۳۷۵ قانون آئین دادرسی کیفری غیابی و ظرف مهلت قانونی بیست روز پس از تاریخ ابلاغ قابل واخواهی در همین دادگاه و سپس ظرف مهلت قانونی بیست روز پس از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در محاکم تجدید نظر استان تهران می باشد.

رای ۲ سال زندان برای خواننده های مشهور

شایان ذکر است در حکم فوق عنوان شده که قطعی نبوده و قابل تجدید نظر است.

رسانه نوا بر اساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات این حق را برای نام بردگان در خبر فوق قائل می‌شود تا پاسخ و مستندات خود را برای این رسانه ارسال کرده و در صورت تایید صحت مستندات نسبت به انتشار آن‌ها اقدام کند

اردلان سرافراز

اردلان سرفراز زاده ۲۴ تیر ۱۳۲۹ در شهر داراب، شاعر و ترانه سرای موج نوین و آهنگساز ایرانی است. عشق و غربت، و زندگی ایرانیان مهاجر بن مایه اصلی سروده‌های وی به شمار می‌رود.

اشعار اردلان سرافراز را بیشتر خوانندگان مشهور لس آنجلسی خوانده اند

علت محکومیت و زندان رفتن رضا صادقی و علی لهراسبی و سینا سرلک

نظرات