وحید رهبانی | بیوگرافی و عکس های وحید رهبانی بازیگر و همسرش

1

بیوگرافی وحید رهبانی بازیگر و همسرش از ایران تا کانادا + اینستاگرم

وحید رهبانی از بازیگران خوب سینما , تلویزیون و تئاتر در ایران است. وی فارغ التحصیل در رشته کارگردانی تئاتر از مدرسه تئاتر کانادا است. وحید رهبانی متولد سال ۱۳۵۸ در تهران است. وی در مدرسه تئاتر کانادا در رشته کارگردانی فارغ التحصیل شده است .

بیوگرافی وحید رهبانی بازیگر سریال گاندو نقش محمد و کارگردان توانمند کشورمان را به همراه تصاویر شخصی او در ادامه مجله حرف تازه مشاهده نمایید.

بیوگرافی وحید رهبانی

او متولد ۱۳۵۸ در شهر تهران می باشد.

تحصیلات خود را در رشته کارگردانی تئاتر را به پایان رساند و از مدرسه تئاتر کانادا فارغ التحصیل گردیده است

آقای رهبانی از بازیگران تحصیل کرده و حرفه ای کشورمان است او در دوران کودکی توانست تجارب بازیگری زیادی را به دست اورد و سپس برای تححیلات راهی خارج از کشور شد و مدارک تحصیلی خود را از بهترین دانشگاه های اروپایی کسب کرد و موفق شد خود را به یک بازیگر باکلاس و تحصیل کرده تبدیل کند حالا او با درخشش در سریال گاندو با نقش محمد توانسته عملکرد بی نظیری از خود داشته باشد و مورد توجه بسیاری از مردم ایران قرار بگیرد.

سریال «گاندو» جواد افشار در تجربه‌ای جدید به سراغ ساخت قصه‌ای امنیتی رفته و طبیعی است که تولید یک مجموعه اکشن آن هم در ایران کار ساده‌ای نباشد. تبدیل یک سوژه واقعی به یک فیلمنامه و سپس تصویری کردن آن کار ساده‌ای نیست

وحید رهبانی یکی از بازیگران شناخته شده در تئاتر و سینما و تلویزیون می باشد او تا به حال آثار بسیار درخشانی را از خود بر جای گذاشته و از بهترین بازیگران کشورمان محسوب می‌شود که با استعداد بسیار زیادی که در زمینه بازیگری دارد توانسته نقش هایی که بر عهده او گذاشته می شود را به بهترین شکل ممکن استفاده کند

و از همین نظر مورد تقدیر منتقدان سینما قرار بگیرد بازیگر بدون حاشیه که تلاش می‌کند صرفاً در زمینه تخصص خود گام بردارد و هیچگاه در رسانه های خبری باعث جنجال نشده و به قول معروف سرش در کار خودش بوده است

وحید رهبانی

زندگی و بیوگرافی وحید رهبانی

وحید رهبانی متولد سال ۱۳۵۸ در تهران است. وی در مدرسه تئاتر کانادا در رشته کارگردانی فارغ التحصیل شده است .
این مدرسه ملی تئاتر در سال ۱۹۶۰ در مونترئال تاسیس گردید و بعد از آن به تدریس دوره های آموزش حرفه ای مهارت های مختلف تئاتر اعم از بازیگری، نمایشنامه نویسی، کارگردانی، طراحی لباس و تولید به زبان انگلیسی و فرانسه مشغول شد.
این مدرسه جزء معدود مدارس دنیا است که مهارت های مختلف تئاتر را زیر یک سقف جمع نموده است به همین دلیل دانشجویان فارغ التحصیل از این مرکز از پایه قوی در زمینه مهارت ها، تکنیک ها و روش ها در بخش های مختلف تئاتر برخوردار هستند.

همسر وحید رهبانی

متاسفانه اطلاعاتی در مورد ازدواج وحید رهبانی در دسترس نیست.

شروع فعالیت وحید رهبانی

او بازیگری را با بازی در تئاتر معرکه در معرکه (داوود میر باقری) در سال ۱۳۷۵ آغاز کرد؛ و با ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی خانه ما به شهرت رسید.

وحید رهبانی

وحید رهبانی مجرد است

این هنرمند در حال حاضر به مجرد بوده و هنوز ازدواج نکرده

شروع بازیگری

بازیگری را با تئاتر شروع کرد اولین نمایشی که در آن به هنرنمایی پرداخت معرکه در معرکه بوده که توسط آقای داوود میرباقری کارگردانی شد و در سال ۱۳۷۵ اولین تجربه بازیگری را به دست آورد

سریال های وحید رهبانی

اولین تجربه خود را در مقابل دوربین در سال ۱۳۷۸ کسب کرد و با سریال خانه ما به کارگردانی مسعود کرامتی اولین گام خود را در مقابل دوربین برداشت

مجموعه ای که از شبکه سوم سیما در ۲۶ قسمت پخش شد و در آن بازیگرانی همچون زهرا اویسی ، گوهر خیراندیش و رضا بابک بازی می کردند

در این سریال وحید رهبانی نقش نیما را برعهده داشت

در سال ۱۳۷۹ آقای مسعود کرامتی که در سریال خانه ما تجربه همکاری با وحید رهبانی را داشت مجددا او را برای سریال کمین انتخاب کرد

مجموعه ۱۳ قسمتی که به نویسندگی احمد حامد و سید علی اکبر تولید گردید و شبکه سوم پخش شد در این مجموعه بازیگران شناخته شده همچون عنایت بخشی مریم سعادت افسانه بایگان بازی میکردند.

او همچنین در مجموعه بچه های گروهان بلال در سال ۱۳۹۷ کارگردانی عبدالرحمان شریفی آن به ایفای نقش پرداخته است

بازیگر نقش محمد در سریال گاندو

آخرین مجموعه ای که در آن بازی کرده سریال گاندو بوده که توسط آقای جواد افشار کارگردانی شده و در سال ۱۳۹۷ تولید و در سال ۱۳۹۸ و در ۱۴ خرداد ماه از شبکه سوم پخش شد

این مجموعه درباره داستان جاسوسی جیسون رضاییان بود که اتقبال گسترده از آن به عمل آمد

بازیگران شناخته شده در این مجموعه بازی می‌کردند که داریوش فرهنگ و کامبیز دیرباز و محمدرضا شریفی نیا و رضا توکلی از شناخته ترین هنرمندان این سریال بود

آقای وحید رهبانی در این کار تلویزیونی نقش محمد یکی از نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات را بر عهده داشت

تجربه کارگردانی

وحید رهبانی در تئاتر تجربه کارگردانی زیادی دارد او رشته تخصصی خود را که کارگردانی تئاتر بوده ادامه داده و به صورت عملی وارد کار شده است و تا به حال بیش از ۱۲ نمایش را کارگردانی کرده است که معروفترین آن عبارتند از مرا که در معرکه نوشته داوود میرباقری و در انتظار گودو و مرد اتفاقی و کابوس نامه مهم‌ترین نکته سریال گاندو حضور پیام دهکردی است که نقش محوری و ضدقهرمان این کار را برعهده دارد.

سریال «گاندو» برگرفته از پرونده جیسون رضاییان است. جیسون رضاییان خبرنگار ایرانی آمریکایی واشنگتن پست در ایران است که چند سال به جرم جاسوسی بازداشت شده بود و در دی سال ۱۳۹۴ یک پای مبادله تاریخی ایران و آمریکا شد. پیام دهکردی در نقش «جیسون رضاییان» فردی که چند سالی را به اتهام جاسوسی در ایران بازداشت بود، بازی کرده است.

برخی‌ برای رهبانی جوان انتظار ایفای نقش در سریال‌ها و مجموعه‌های مختلف تلویزیونی را می‌کشیدند، اما انگار رهبانی جوان مسیر حرفه‌ای خود را در هنر، انتخاب کرده بود و در سال‌های متمادی خود را به عنوان یک کارگردان تئاتر مطرح کرد و برای تحصیل در رشته کارگردانی تئاتر راهی کانادا شد و البته قبل از عزیمت به کانادا در فیلم سینمایی «دوئل» احمدرضا درویش به ایفای نقش پرداخت.

رهبانی فارغ التحصیل رشته کارگردانی تئاتر از دانشگاه یورک تورنتو کاناداست که از ۱۷ سالگی وارد تئاتر شد و سپس مشغول به کار ترجمه نمایشنامه شد.

حال چند سالی است که رهبانی با اتمام تحصیل خود و برخی فعالیت‌های تئاتری در کانادا به ایران بازگشته او طی این سال‌ها بیشتر درگیر کارگردانی تئاتر بوده است. وحید رهبانی با ایفای نقش در سریال «گاندو» به عنوان نقش نخست خود را دوباره بر سر زبان‌ها انداخت با این تفاوت که «نیمای» خانه ما این روزها تبدیل به «آقا محمد» گاندو شده است.
گاندو یک هندوانه دربسته بود

محمد رهبانی میگوید نکته اول اینکه باید خدا را شکر کرد چون خود من قبل از پخش سریال با بچه‌های گاندو که صحبت می‌کردم این ترس را داشتم، شبیه یک هندوانه دربسته بود و ما نمی‌دانستیم برخورد تماشاگر با این سریال چگونه خواهد بود اما خدا را باید شکر کرد که این اتفاق رخ نداد. نکته دوم آنکه شاید به خاطر صداقتی که در جنس اجرا وجود دارد، تماشاچی ناخودآگاه و بدون واسطه با موضوع ارتباط برقرار می‌کند. این موفقیت حاصل مجموعه‌ای از عوامل است که دست‌به‌دست هم داده‌اند.

وقتی با آقای افشار کار می‌کنید ساخت‌وساز نقش‌ها، یک حس شراکتی دارد، برای من همیشه صفحه ترازوی کارگردانی که با او کارکرده‌ام سنگین‌تر بوده است. من هنرپیشه رامی هستم، از هر کارگردانی که با من کارکرده است بپرسید این را تأیید خواهد کرد؛ یعنی خودم را به دست کارگردان می‌سپارم، اما هم‌زمان گفت‌وگوهای تأثیرگذار و مهم بین ما انجام می‌شود.

وقتی گاندو ۱ با آن استقبال مواجه شد، حداقل در مورد محمد، در گاندو ۲ من نمی‌خواستم کاراکتر محمد دچار یک غرور باشد، سعی کردم با حتی منفی‌ترین شخصیت‌ها وقتی برخورد می‌کنم؛ کمی رحیم و متواضعانه هم باشد. این موضوع موردپسند آقای افشار بود و ایرادی نگرفتند و شاید یکی از عوامل تأثیرگذاری محمد می‌تواند همین باشد.

آثار وحید رهبانی

بازیگری تئاتر

دایره گچی قفقازی، نوشته برتولت برشت، کارگردانی توسط حمید سمندریان، تهران. تئاتر شهر، ۱۳۷۷
ریچارد سوم، نوشته ویلیام شکسپیر، کارگردانی توسط داود رشیدی، تهران. تهران، تئاتر شهر، ۱۳۷۸
نمایش «مشروطه بانو»[۱] (حسین کیانی)، تهران، تئاتر شهر، ۱۳۹۰
نمایش «وزنه‌های بی وزن»[۲] (مجید شیخ انصاری)، کانادا ،۲۰۱۰»

بازیگری تلویزیون

خانه ما[۳] (مسعود کرامتی، ۱۳۷۸)
کمین (مسعود کرامتی، ۱۳۷۹)
تله‌فیلم «باد بهشت»[۴] (کاوه سجادی، ۱۳۸۹)
تله‌فیلم «برگ و باد»[۵] (جواد افشار، ۱۳۹۱)
تله‌فیلم «وقت خوب بودن»[۶] (قاسم انصاری، ۱۳۹۱)
شاید برای شما اتفاق بیفتد (اپیزود همیشه داماد)،[۷] (نوید میهن دوست، ۱۳۹۰)

بازیگری سینما

دوئل[۸] (احمد رضا درویش، ۱۳۸۲–۸۳)
مادر پاییزی[۹] (سیروس رنجبر، ۱۳۹۰–۹۱)

کارگردانی تئاتر

معرکه در معرکه داوود میر باقری، تهران، آمفی تئاتر دانشگاه پزشکی ،۱۳۷۵
در انتظار گودو نوشته ساموئل بکت، تهران، تئاتر شهر، ۱۳۷۷ (پارهس ۱۳۷۸)
کرگدن، نوشته اوژن یونسکو، تهران، تئاتر شهر، ۱۳۸۰
مرد اتفاقی (یاسمینا رضا)، تهران، خانه نمایش، ۱۳۸۳
الوتریا[۱۰] (نمایش)، نوشته ساموئل بکت، تهران، تئاتر شهر، به همراه محمد رضا جوزی، ۱۳۸۴
هبوط، (شهرستان آباده، شیراز)، ۱۳۸۹
هدا گابلر[۱۱] (هنریک ایبسن)، تهران، تئاتر شهر، ۱۳۸۹
کابوس نامه[۱۲] ،(فصل اول)، تهران، موزه زمان تماشاخانهٔ پارین، ۱۳۹۱
درخت بلوط[۱۳] (تیم کرواچ)، تهران، تماشاخانهٔ ایرانشهر، ۱۳۹۱
کابوس نامه (فصل دوم)؛ بیداری کاذب، تهران، تماشاخانه سه نقطه ۱۳۹۱
اگر… (نیک پین) ، تهران، تئاترشهر (چهارسو) ۱۳۹۵
هنر (یاسمینا رضا)، تهران، تماشاخانه پالیز ۱۳۹۶

آثار در کانادا

یکشنبه (لوون هفتوان)، ۲۰۰۵
Hello Out There …Levon Haftvan…۲۰۰۵
In The Hallow …Ker Wells…۲۰۰۸
Fewer Emergencies…Brendan Healy…۲۰۰۹

عکسهای جدید وحید رهبانی

وحید رهبانی

وحید رهبانی

وحید رهبانی

وحید رهبانی

وحید رهبانی

وحید رهبانی

وحید رهبانی

1 دیدگاه در “وحید رهبانی | بیوگرافی و عکس های وحید رهبانی بازیگر و همسرش

  1. امیر گفت:

    بازیگر خوبیه اطلاعات فیلم هاش رو توی ویکیدا دیدم نوشته از سال ۱۳۷۹ فیلم بازی کرده

نظرات