بیوگرافی و عکسهای ارژنگ امیرفضلی بازیگر و همسرش

0

بیوگرافی و عکسهای ارژنگ امیرفضلی بازیگر و همسرش

ارژنگ امیرفضلی یکی از بازیگران و کارگردان خوب در ایران است. پدر وی حسین امیرفضلی , او از هنرمندان خوب ایرانی بود که در سال ۱۳۷۰ درگذشت.

ارژنگ امیرفضلی

بیوگرافی ارژنگ امیرفضلی

ارژنگ امیر فضلی متولد سال ۱۳۴۹ در تهران است. او فارغ‌التحصیل مدرسه گرافیک است . وی که همه او را به عنوان یکی از بازیگران کمدی می‌شناسند به سرعت در عرصه هنر هفتم درخشید و علاوه بر بازیگری در سینما، تلویزیون و تئاتر، کارگردانی چند مجموعه‌ تلویزیونی را نیز در کارنامه کار خود ثبت کرد.

همسر ارژنگ امیرفضلی

ارژنگ امیر فضلی ازدواج کرد و متاهل است.

شروع فعالیت ارژنگ امیرفضلی

زمستان ۷۱ در یک شرکت گرافیکی کار می کردم که امیر غفارمنش زنگ زد گفت بیا برای یک کار تلویزیونی تست می گیرند،من و خدابیامرز داوود اسدی با هم رفتیم. برنامه نوروز بود، آنها را جلوی داریوش کاردان و بقیه عوامل اجرا کردیم؛ آنها هم خوششان آمد و گذاشتند ما در نوروز ۷۲ بازی کنیم .بعد هم، من و داوود اسدی و مهران و حمید لولایی، شروع کردیم کار کردن :اول پرواز ۵۷ بود و بعدش هم ساعت خوش را بازی کردیم.

ارژنگ امیرفضلی

آثار ارژنگ امیرفضلی

فیلم‌های سینمایی

کاتیوشا (۱۳۹۶)
داش آكل (۱۳۹۶)
لازانيا (۱۳۹۶)
شکلاتی (۱۳۹۵)
قهرمانان کوچک (۱۳۹۵)
چهار اصفهانی در بغداد (۱۳۹۴)
آشوب (۱۳۹۴)
دوازده صندلی (۱۳۹۰)
دزدان خیابان جردن (۱۳۸۹)
هر چی خدا بخواد (۱۳۸۹)
افراطی‌ها (۱۳۸۸)
دموکراسی تو روز روشن (۱۳۸۸)
راز دشت تاران (۱۳۸۸)
اخراجی‌ها ۲ (۱۳۸۷)
از ما بهترون (۱۳۸۷)
چشمک (۱۳۸۷)
محاکمه در خیابان (۱۳۸۷)
ملک سلیمان (۱۳۸۷)
اخراجی‌ها (۱۳۸۵)
دو خواهر (۱۳۸۷)
شام عروسی (۱۳۸۴)
شارلاتان (۱۳۸۳)
گرداب (۱۳۸۳)
مربای شیرین (۱۳۸۰)
جنگجوی پیروز (۱۳۷۷)
الو! الو! من جوجوام! (۱۳۷۳)

مجموعه‌های تلویزیونی

۱۳۹۴ محله گل و بلبل
۱۳۹۳ سربه‌راه
خندوانه کمدین
۱۳۹۱ همه خانواده من
تهران پلاک ۱
۱۳۹۰ کسی خوابه؟
خانه اجاره‌ای
چمدان
۱۳۸۹ دانی و من
تبریز در مه
۱۳۸۸ تله‌فیلم «لیموترش»
تله‌فیلم «سکه‌های شانس»
شمس‌العماره
۱۳۸۷ دیدار
۱۳۸۶ آرزوهای شیرین
۱۳۸۵–۱۳۸۴ قشقرق
۱۳۸۴ قرارگاه مسکونی
۱۳۸۱ همینه
۱۳۷۹ تماشا ۷۹
نوروزی‌ها
۱۳۷۸ آقای حسابی
این چند نفر
قصه‌های فلانی
۱۳۷۸–۱۳۷۷ سلام کوچولو
۱۳۷۷ گل‌های ۷۷
۱۳۷۳ ساعت خوش
۱۳۷۲ پرواز ۵۷
نوروز ۷۲

عکسهای ارژنگ امیرفضلی

ارژنگ امیرفضلی

ارژنگ امیرفضلی

ارژنگ امیرفضلی

ارژنگ امیرفضلی

ارژنگ امیرفضلی

ارژنگ امیرفضلی

ارژنگ امیرفضلی

ارژنگ امیرفضلی

ارژنگ امیرفضلی

ارژنگ امیرفضلی

مصاحبه با ارژنگ امیرفضلی

از خودتان بگویید:

جزئیات زندگی من مثل یک مجموعه موسیقی است که در آن همه جور آهنگ و ترانه ای پیدا می شود و من بنا به حس و حالی که دارم برخی از این آهنگ ها را گوش می کنم .شاید زمانی فقط پاپ گوش کنم اما روزهایی را هم به گوش دادن آهنگ های سنتی اختصاص دهم. زندگی هم مجموعه ای از موسیقی های مختلف است که در هر موقعیتی یکی از آنها جذبت می کند.

اوقات فراغت را چگونه میگذرانید:

فیلم می بینم، تا چند وقت پیش خیلی کتاب می خواندم اما الان کمتر می خوانم .خیلی دوست دارم بیرون بروم و در کوچه و خیابان راه بروم اما واقعیت این است الان این کار را هم انجام نمی دهم چون مردم مدام می خواهند با بازیگرها عکس بگیرند

ماشین ارژنگ امیر فضلی:

آن قدر درآمد دارم که فقط خرج روزانه ام را تامین کنم .جالب این جاست که بیشتر مردم فکر می کنند بازیگرها باید زندگی خاص و ویژه ای داشته باشند و زمانی که مرا پشت فرمان پراید می بینند، داد می زنند :ماشین بنزت را کجا گذاشتی ! مردم از ما توقع دارند زندگی شیکی داشته باشیم اما با این پول ها نمی شود، شیک زندگی کرد.

ماجرای بیماری:

قبل از عید ۹۶ سر فیلمبرداری محله گل و بلبل بودم، بعد از کار رفتم خانه، کله پاچه داغ کردم، خوردم، خوابیدم و با درد شدیدی در جناغ سینه بیدار شدم دیدم با مُسَکِن درست نمی شود، دولا دولا ماشین گرفتم رفتم بیمارستان، روی تخت بیمارستان از درد به خودم می پیچیدم و کسی که بالای سرم بود توضیح می داد که این جا خصوصی است و اول باید این قدر بریزید و …
گفتم فقط یک آژانس برایم بگیرید بروم جایی که بیمه تامین اجتماعی قبول کند، رفتم بیمارستان لبافی نژاد؛ گفتند درد لوزالمعده است و باید بروم شهدای تجریش، با اورژانس بردندم آن جا، جایتان خالی، درد شدید و چاله چوله های خیابان ! فردا صبحش جراحی شدم، شکمم را باز کردند، درست کردند، بخیه زدند، رفو کردند، (به شوخی) فکر کنم گلدوزی هم کردند …

نظرات