بیوگرافی و عکس های افسانه چهره آزاد بازیگر

1

بیوگرافی و عکس های افسانه چهره آزاد بازیگر

بیوگرافی افسانه چهره آزاد

افسانه چهره آزاد با نام اصلی افسانه نعمت ناصر یکی از بازیگران سینمای ایران بازیگر و طراح صحنه و لباس سینما است. وی نوه رقیه چهره آزاد بازیگر متولد سال ۱۳۴۱ در تهران است. او دوره دو ساله بازیگری را در اداره تئاتر زیر نظر حمید سمندریان گذرانده و فعالیتش را از سال ۱۳۶۶ با مجموعه تلویزیونی «سال‌های بدون خانه» شروع کرد.

در دهه هفتاد، بازی در سینما را در نقش‌های مکمل آغاز کرد. اما بازی‌اش در مجموعه تلویزیونی «جمعه تعطیل نیست» به همراهی علیرضا خمسه نقطه عطفی در کارنامه بازیگری اوست.

بازی متفاوت او در نقش کوتاهی در فیلم «بوتیک» او را نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن از هشتمین جشن خانه سینما کرد. او در سال ۱۳۸۴ در نمایش پنجره‌ها به کارگردانی فرهاد آئیش بازی کرد و مورد توجه واقع شد.

افسانه چهره آزاد

همسر افسانه چهره آزاد

افسانه چهره آزاد در ۱۵ سالگی عاشق شاهرخ فروتنیان شد و در نهایت بعد از ۵ سال مخالفت پدر در سن ۲۰ سالگی با وی ازدواج کرد، ولی علاقه ای به فرزند نداشتند و صاحب فرزند نشدند.

افسانه چهره آزاد

فیلم‌شناسی افسانه چهره آزاد

سینمایی

کروکودیل (۱۳۹۶)
قندون جهیزیه (۱۳۹۳ علی ملاقلی پور)
شیفتگی (۱۳۹۲)
دهلیز (۱۳۹۱ بهروز شعیبی) (حضور افتخاری)
جابه‌جا (۱۳۹۱ علی توکل‌نیا)
هیچ‌کجا هیچ‌کس (۱۳۹۱ ابراهیم شیبانی)
سیزده ۵۹ (۱۳۸۹ سامان سالور)
شکلات داغ (۱۳۸۸ حامد کلاهداری)
حوالی اتوبان (۱۳۸۷ سیاوش اسعدی)
ساعت ۲۵ (۱۳۸۵ مسعود آب‌پرور)
گناه من (۱۳۸۵ مهرشاد کارخانی)
نسکافه داغ داغ (۱۳۸۵ علی قوی تن)
اسپاگتی در هشت دقیقه (۱۳۸۳ رامبد جوان)
بوتیک (۱۳۸۲ حمید نعمت‌الله)
چند تار مو (۱۳۸۲)
ساغر (۱۳۷۶ سیروس الوند)
عاشق فقیر (۱۳۷۴ حسینعلی لیالستانی)
دندان طلا (۱۳۷۰ منوچهر احترامی)
دو همسفر (۱۳۷۰ اصغر هاشمی)
یکبار برای همیشه (۱۳۷۱ سیروس الوند)

تلویزیونی

سریال دلدادگان

سر به راه (۱۳۹۳)
وضعیت سفید (۱۳۸۹)
آشپزباشی (۱۳۸۶)
کتاب‌فروشی هدهد (۱۳۸۵)
فاصله (۱۳۸۰)
داستان‌های نوروز (۱۳۷۹)
بومرنگ[۱] (۱۳۷۶)
ضیافت (۱۳۷۵)
تهران ۱۱–۵۹۵ ج ۴۸ (۱۳۷۶–۱۳۷۵)
فروشگاه (۱۳۷۵–۱۳۷۴)
برگی از زندگی (۱۳۷۳)
آپارتمان (۱۳۷۲–۱۳۷۱)
سال‌های بدون خانه (۱۳۶۶)

پخش شبکه خانگی

طنز ویلای من (۱۳۹۱)

جوایز

نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن (بوتیک) – هشتمین دوره جشن خانه سینما (مسابقه) – ۱۳۸۳

مصاحبه با افسانه چهره آزاد در خندوانه

وی با اشاره به حضور کم رنگ خود در عرصه تصویر گفت: بعد از مدت‌ها هنوز شرایط و نقش متفاوتی نبوده که من آن را دوست داشته باشم و ترغیب به بازی‌ شوم. وی افزود: همیشه روند بر این بوده که خانم‌های بازیگر پس از رسیدن به سن ۳۰ تا ۴۰ سالگی یک نقش تکراری و یک تیپ را بازی می‌کنند و به آن‌ها پیشنهاد می‌شود، اما من به دنبال نقش متفاوت هستم و ترجیح می‌دهم کار نکنم.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «وضعیت سفید» همچنین اظهار کرد : من و همسرم شاهرخ فروتنیان ۴۰ سال است که همدیگر را می‌شناسیم و ۳۵ سال تجربه زندگی مشترک باهم داریم و بسیار خوشحال و خوشبخت هستیم.

افسانه چهره آزاد

وی همچنین یادآور شد: من و آقای علیرضا خمسه سال‌های خیلی دور یک برنامه تلویزیونی داشتیم که هر ۲ به‌صورت مشترک با اسامی واقعی خودمان هم بازیگر بخش نمایشی و هم مجری برنامه بودیم، رفته‌رفته از آن سال همه فکر می‌کنند من و علیرضا خمسه زن و شوهر هستیم و هنوز من را در خیابان خانم خمسه صدا می‌کنند، چهره آزاد افزود: از همین‌جا اعلام می‌کنم، من از ۱۵ سالگی تا به الان عاشق شاهرخ هستم. وی در ادامه همسر خود را (شاهرخ فروتنیان) انسان و مردی واقعی و شریف دانست، با یک تماس تلفنی فروتنیان از پشت خط با جوان و مرم خوب ایران سلام رساند.

جوان در ادامه این برنامه از مادربزرگ سینمای ایران رقیه چهره آزاد یادکرد و ۲ کتاب «جان سوخته» زندگی مولانا به قلم نهال تجدد و «قدرت خنده» برای مجید پزشکی را برای خوانندگان کتاب معرفی کرد و پس از ثبت لبخند ۱۰ ثانیه قول داد: با توجه به اینکه من ۱۰ سال است سیگارم را ترک کردم، قول داد تا بیرون از استودیو «خندوانه» با کسانی که سیگاری هستند و قصد ترک آن را دارد، همراهی کند و همچنین قول داد یک روز با ۵ خانم سالمند معاشرت کنم و تفریح برویم.

عکس های افسانه چهره آزاد

افسانه چهره آزاد

افسانه چهره آزاد

افسانه چهره آزاد

افسانه چهره آزاد

افسانه چهره آزاد

افسانه چهره آزاد

افسانه چهره آزاد

افسانه چهره آزاد

افسانه چهره آزاد

افسانه چهره آزاد

1 دیدگاه در “بیوگرافی و عکس های افسانه چهره آزاد بازیگر

  1. محمدجوادکمالی راد گفت:

    ازافسانه چهره ازادخیلی خوشم می آیدخیلی دوستش دارم خیلی بهش علاقه دارم یه بارتوی مطب دکترگوش دیدمشان نشدبهشان سلام کنم ازایشان عذرخواهی کنیدبایدبه ایشان سلام می کردم وعرض ادب وارادت می کردم ومی خواستم نصیحتی کنندارشادی کنندویادگاریی برای من یادداشت کنندوامضاءبه من بدهند.

نظرات