ترمووود را از کجا بخریم؟

0

ترمووود را از کجا بخریم؟

رطوبت موجود در ترمووود به طور قابل توجهی کمتر از چوب ترمو نشده می باشد و مقاومت آن در مقابل پوسیدگی ناشی از قارچ ها به اندازه ی چوب های بلوط ، larch و حتی Teak می باشد. فراوری تولید ترمووود خاصیت عایق بودن چوب را بهبود می بخشد و صمغ موجود در چوب درختان سوزنی برگ (مخروطیان)  را از بین می برد.

زمانی که چوب حرارت دیده در معرض اشعه ی UV خورشید قرار می گیرد رنگ آن تغییر می کند و به رنگ نقره ای طوسی در می آید. رنگ به دست آمده در نتیجه ی تغییر چوب حرارت دیده در مقابل آفتاب نیز به نوبه ی خود از زیبایی طبیعی برخوردار است اما در صورت تمایل به عدم تغییر رنگ می توان با استفاده از لاک یا روغن از تغییر رنگ آن جلوگیری نمود. میزان مقاومت چوب در مقابل پوسیدگی های ناشی از قارچ با افزایش حرارت فرآوری، بالا می رود. از دیگر فواید ترمووود می توانیم مقاومت آن در برابر عوامل جوی را عنوان کرد البته لازم به ذکر است همانند دیگر متریال ها، ترمووود نیز به طور کامل در برابر اشعه ی ماوراء بنفش مقاوم نیست. پس از گذشت زمان و قرار گیری چوب ترمو در مقابل نور مستقیم آفتاب، رنگ قهوه ای طبیعی آن به رنگ طوسی تغییر می یابد. چوب از سیکلی که شامل حرارت و رطوبت می باشد عبور داده می شود به طوری که حرارت در دمای بسیار بالایی قرار دارد. لازم به ذکر است حرارت ساختار و خواص چوب را تغییر می دهد. ماهیت طبیعی چوب طوری است که در شرایط و محیط های مرطوب دچار باد کردن ، منقبض شدن و تاب بر داشتن می شود. در نتیجه ترمووود به دست آمده از این روش در شرایط مختلف آب و هوایی و محیطی، بسیار مقاوم تر از چوب حرارت ندیده و ترمو نشده می باشد.چوب به دلیل تجدید پذیر و طبیعی بودن یک متریال منحصر به فرد در صنعت ساختمان می باشد که امروزه در بین معماران و مهندسین ساختمان جایگاه ویژه ای یافته است لازم به ذکر است چوب ماده باارزشی است زیرا انسان از گذشته تاکنون از آن در مصارف گوناگون با توجه به عوامل و شرایط جوی استفاده نموده اند بسیاری از فلزات در مجاورت هوا به سرعت اکسید می شود و برخی سنگ ها و مصالح ساختمانی دیگر در مقابل گاز کربنیک موجود در هوا تجزیه می شوند این موارد چوب را یکی از مناسب ترین انتخاب ها نسبت به سایر مصالح ساختمانی نموده است.در این روش از هیچ نوع ماده ی شیمیایی استفاده نمی شود و کاملا سازگار با محیط زیست است. فرآوری اصلاح حرارتی چوب بر روی بسیاری از گونه های چوب عملی می باشد.

 ترمووود

ترمووود را می شناسید؟

آزمایشات و تحقیقات نشان داده است که هدایت گرمایی ترموود ۲۰ تا ۲۵ درصد در مقایسه با چوب فرآوری نشده کاهش می یابد بنابراین عایق بسیار مناسبی برای استفاده به عنوان مصالح ساختمانی می باشد.

ترمووود که با حرارت و بخار در دمای حدود ۲۰۰ درجه سانتی گراد فرآوری می شود در کاربردهای بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به تغییرات ساختاری و شیمیایی که به موحب این فرآوری در چوب ایجاد می شود، بسیاری از ویژگی ها و خواص چوب تغییر می یابد. محصول به دست آمده از این فرآیند، چوبی بسیار مقاوم و با دوام می باشد که برای کاربردهای داخلی و خارجی از قبیل نما، دکینگ، مبلمان چوبی و دیوارهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از فرآوری ترمووود، معایب  طبیعی چوب از قبیل مقاوم نبودن در مقابل پوسیدگی ناشی از حمله ی حشرات، قارچ و رطوبت برطرف خواهد شد و مبدل به محصولی با دوام، مستحکم و مقاوم در برابر حمله ی آفات و رطوبت می شود. با توجه به ویژگی های منحصر به فرد ترمووود، این محصول یکی از پرطرفدارترین متریال های ساختمانی و دکوراتیو محسوب می شود و استفاده از آن در نمای خارجی ساختمان از استقبال بی نظیری برخوردار می باشد.

ترمووود

چوب یک عایق حرارتی به حساب می آید همچنین به دلیل داشتن ضریب هدایت حرارتی بسیار زیاد داغ نمی شود دلیل انتخاب چوب برای کبریت نیز این امر می باشد . چوب در دمای پایین یخ نمی بندد بنابراین می توان با ایجاد تغییراتی در ساختار چوب و حفظ زیبایی ظاهری از چوب در فضاهای خارجی نیز استفاده نمود.

مدت زمان طولانی است که ثابت شده است دوام و مقاومت چوب سوخته بیشتر از چوب حرارت ندیده می باشد و در مقابل پوسیدگی و قارچ ها دارای مقاومت بالایی است. شرکت پارس آرای کوهستان با حضور در نمایشگاه بین المللی سال ۹۷ در تاریخ ۱۵ الی ۱۸ مرداد ماه میزبان شما عزیزان می باشد.

ترمووود

نظرات