بیوگرافی و عکس های امین ایمانی بازیگر

0

بیوگرافی و عکس های امین ایمانی بازیگر

بیوگرافی امین ایمانی

امین ایمانی بازیگر متولد دوازدهم مردادماه ۱۳۶۰ در تهران است.

او در دوره نوجوانی و جوانی شش سال قهرمان شنای کشور بود و در این ورزش قهرمانی، دارای سه رکورد ملی میباشد که هنوز هم یکی از رکورد ها در انحصار خود اوست. بعد از دوره دبیرستان چون پدرش خلبان بود، برای تحصیل در رشته خلبانی به خارج از کشور رفت و در رشته هوانوردی تحصیل کرد.
امین ایمانی ضمن تحصیل در رشته هوانوردی، به واسطه علاقه اش به بازیگری دنبال آشنایی با الفبای تئاتر رفت. بعد از بازگشت به ایران با محمدرضا شریفی نیا آشنا شد و این موضوع باعث حضور او در مجموعه “کلاه پهلوی” و ایفای کاراکتر اسفندیار سهرابی مسئول تلگرافخانه و منشی فرمانداری گردید.
امین ایمانی در طول هفت سال حضور در «کلاه پهلوی» که برایش در حکم یک کلاس بازیگری در کنار بازیگران خوب کشور بود، در کلاس های آموزش بازیگری محمد رضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان نیز آموزش های لازم را دید و در ادامه برای بازی در چند فیلم سینمایی از جمله فیلم “یکی از ما دو نفر” به کارگردانی تهمینه میلانی و فیلم های سینمایی “اخراجی های دو و سه” به کارگردانی مسعود ده نمکی و همین طور فیلم “دموکراسی تو روز روشن” به کارگردانی علی عطشانی و… ایفای نقش کرد.

امین ایمانی

همسر امین ایمانی

فعلا اطلاعات کافی درباره متاهل یا مجرد بودن ایشان در دسترس نیست.

فیلم شناسی امین ایمانی

«امین ایمانی» در آثاری همچون « سریال از یادها رفته »، «رسوایی ۲»، «عمق میدان»، «سی و نه هفته»، «با من از عشق بگو»، «کلاه پهلوی»، «روز روشن»، «اخراجی ها ۳»، «یکی از ما دو نفر»، «اخراجی‌ها ۲»، سریال زمانی برای عاشقی و فیلم دموکراسی تو روز روشن به عنوان «بازیگر» حضور داشته است.

امین ایمانی

خلبانی امین ایمانی

امین ایمانی علیرغم بازیگر شدن، از حرفه اصلی خود، یعنی خلبانی خداحافظی نکرده است و اگر چه بیشتر وقتش در شرایط فعلی صرف بازیگری می گردد، اما با خلبانی هرگز وداع نخواهد کرد و در کنار بازیگری این حرفه را نیز ادامه خواهد داد.

امین ایمانی با هنر نقاشی و سرودن شعر ، بخصوص رباعی، آشنایی دارد. گاهی گیتارمیزند و مواقعی هم آواز میخواند. به دو زبان انگلیسی و روسی تسلط کامل دارد و از نظر خودش آدمی عاطفی، خانواده دوست ، با گذشت و بسیار رک و بی شیله و پیله است.

مصاحبه کوتاه با امین ایمانی

خیلی ها هنوز هم مرا در قالب یک خلبان می خواهند و نه یک بازیگر و تمام تلاشم را می کنم که این اتفاق بیفتد. از طرف دیگر به سینما آمده ام تا بمانم. الان تازه اول راه هستم و امیدوارم حرف هایی برای گفتن در این حرفه داشته باشم.

اگرچه کاراکترهایی که تاکنون ارائه کرده ام رضایت بخش بوده، اما هنوز کاراکتر ایده آلم را بازی نکرده ام، با این وجود حضورم در مجموعه تلویزیونی «زمانی برای عاشقی» کاری دلی بود.

بعضی از بازیگران دل شان می خواهد کارگردان به قول معروف پوست آنها را بکند تا در کاراکتری که بازی می کنند خوب دیده شوند. من تجربه این کار را در مجموعه «کلاه پهلوی» به دست آوردم و دوست دارم باز هم در چنین پروژه هایی سهم داشته باشم.

کار با بازیگر حرفه ای راحت تر است

داستان بازی من در مجموعه تلویزیونی «زمانی برای عاشقی» به کارگردانی محمدحسین لطیفی از آنجا شروع شد که ابتدا دختر محمدحسین لطیفی با من تماس گرفت تا ایفاگر کاراکتر ناصر باشم که بعد از اصلاح فیلمنامه آن شخصیت مجموعه حذف شد و با شناختی که از کارهای قبلی من داشت، ایفای نقش حسین، پسر حاجی(فرهاد قائمیان) را به من سپرد. وقتی فیلمنامه را خواندم، احساس کردم کاراکتر حسین خیلی پررنگ تر از ناصر است. حسین از نظر سنی، حداقل هفت هشت سال از من بزرگتر است، ازدواج کرده و یک پسر هفت هشت ساله دارد. با راهنمایی خوب لطیفی و گریمور مجموعه امیدواری، خیلی سریع با آن کاراکتر آشنا شدم و در فرصت یک هفته ای که تا قبل از شروع کار داشتم به طور کامل با شخصیت های مجموعه و کاراکتر خودم آشنا شدم. در آن مجموعه بیشترین رودررویی را با لیلا بلوکات و فرهاد قائمیان داشتم و این فرصت خوبی برای من بود و جا دارد از همراهی های خوب آنها تشکر کنم. البته، من در گذشته هم با لیلا بلوکات تجربه بازی رودررو در «اخراجی ها ۲» را داشتم و تا حدودی با جنس بازی او آشنا بودم و به این نتیجه رسیده ام که هر قدر بازیگر مقابل آدم حرفه ای تر باشد کار راحت تر است. کار وقتی سخت می شود که بازیگر مقابل آماتور باشد.

امین ایمانی در هنگامه

به گزارش سوره سینما ، امین ایمانی، بازیگر فیلم «هنگامه»، اولین اثر داستانی درباره مدافعان حرم، درباره شرایط تولید این فیلم و حضورش در آن گفت: برای ساخت این اثر، شرایط سختی را پشت‌سر گذاشتیم چراکه مجبور بودیم در هوای سرد کار کنیم به نحوی که بخاطر سردی هوا، برای ادای دیالوگ‌های فیلم به مشکل برمی‌خوردیم اما بدلیل همدلی گروه، این مشکلات نتوانست مانع به نتیجه رسیدن اثر شود.

امین ایمانی

 

وی با اشاره به اهمیت دغدغه شرایط زندگی خانواده‌های مدافعان حرم برای عوامل فیلم بخصوص برای تهیه‌کننده و کارگردان فیلم و بیان آن برای مخاطب، اظهار داشت: با توجه به علاقه خودم به موضوعات ارزشی، قبل از آنکه فیلمنامه اثر را مطالعه کنم با توجه به توضیحاتی که کارگردان فیلم درباره آن به من دادند، حضور در فیلم را قبول کردم و از طرف دیگر، اولین فیلم داستانی بودن اثر نیز، عامل دیگری بود که باعث ترغیب من برای حضور در «هنگامه» شد.

ایمانی در بخش دیگری از سخنانش به بیان خاطراتی از اتفاقات تولید این اثر داستانی پرداخت و گفت: در بازیگری، بهترین حالت برای فرد این است که در نقشش زندگی کند تا بتواند به شخصیت مورد نظر نزدیک شود.

وی ادامه داد: در سکانسی که در بهشت زهرا سلام علیها مشغول فیلمبرداری بودیم هر چند وقت یک بار مجبور می‌شدیم کار را متوقف کنیم علت این موضوع، این بود که هر بار، پیکر یکی از شهدای مدافع حرم را تشییع می‌کردند و این اتفاق برای من که نقش یکی از مدافعان حرم را برعهده داشتم، تاثیرگذار بود.

ایمانی با بیان اینکه هنرمندان، جدا از مسائل مادی، مزد اصلی خود را از رضایت مخاطب کسب می‌کنند، خاطرنشان کرد: این فیلم درباره خانواده‌های مدافعان حرم است و از طرفی نمی‌توان مدافع حرم را فقط کسی دانست که در میدان جنگ است چرا که این افراد عقبه‌ و خانواده‌ای هم دارند.

این بازیگر در حالی که بغض کرده بود با چشمانی گریان، بیان کرد: بعد از پخش فیلم در جشنواره عمار، وقتی در بیرون از سالن اکران، در حال مصاحبه بودم یکی از افراد حاضر در سالن که بچه‌ای هم در بغل داشت، به من گفت یک تشکر به شما بدهکار هستم وقتی علت را پرسیدم گفت، برادر من چند ماه پیش، شهید شده است و خودم هم فردا عازم هستم ولی این مشکل را داشتم که همسرم از رفتنم به سوریه ممانعت می‌کرد ولی بعد از پخش فیلم ضمنی به من اجازه داد که بروم.

بازیگر فیلم داستانی «هنگامه» با بیان اینکه این اتفاق مرا دگرگون کرد، اظهار داشت: این اثر برای کسانی است که دغدغه اسلام و وطن دارند که امیدوارم فیلم مورد رضایت آنها قرار گیرد.

ایمانی افزود: استواری مملکت ما به خاطر همین جوانانی است که الان به عنوان مدافع حرم در حال جنگ هستند، اگر فداکاری این افراد باشد، دشمن مطمئنا به سمت کشور ما هم می‌آید.

این بازیگر در پایان با بیان اینکه مخاطبان این فیلم از طرف شهدای مدافع حرم دعوت شدند، اظهار داشت: حضور در این فیلم داستانی، باعث شد تا حداقل برخی از حرف‌ها و شایعاتی که درباره مدافعان حرم می‌گفتند، برای من رفع شود. اگر هرکسی با چشم بازتر نگاه کند و از این موضوعات آگاهی داشته باشد، می‌تواند یک مدافع حرم باشد.

عکس های امین ایمانی

امین ایمانی

امین ایمانی

امین ایمانی

امین ایمانی

امین ایمانی

امین ایمانی

نظرات