بیوگرافی و عکس های معصومه رحمانی بازیگر

0

بیوگرافی و عکس های معصومه رحمانی بازیگر

بیوگرافی معصومه رحمانی

معصومه رحمانی بازیگر ایرانی متولد دهه شصت و فارغ التحصیل رشته بازیگری و تئاتر می باشد و از ۱۸ سالگی وارد عرصه تئاتر شده و یک خواهر و برادر دارد.

خانم رحمانی را از فیلم سینمایی ابد و یک روز می ‌شناسیم که یکی از سه خواهران نقش سمیه در این فیلم بود. فیلم سینمایی «ابد و یک روز» ساخته سعید روستایی کارگردان جوان سینما و تلویزیون ایران بود که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر اکران درآمده و مورد توجه خیلی از اهالی سینما و مخاطبان قرار گرفت .

معصومه رحمانی

همسر معصومه رحمانی

معصومه رحمانی مشخص نیست که ازدواج کرده و یا مجرد هستند.
اما تاکنون عکسی از همسرش در پیج و اینستاگرامش منتشر نشده است.

فیلم شناسی معصومه رحمانی

او در فیلم هایی چون شکوه تنهایی ، ترانه ‌های قدیمی، شب سال نو و هامون و باز نوشتن
در تاریکی و بیداری در خواب هزار من، نقش آفرینی کرده است .

جدیدترین نقش او در سریال شرایط خاص می باشد که در کنار بهرام افشاری و کامبیز دیرباز و شهره لرستانی و دیگر بازیگران به ایفای نقش پرداخته است.

معصومه رحمانی در آثاری همچون «سریال شرایط خاص»، «در وجه حامل»، «ابد و یک روز»، «آبروی از دست رفته آقای صادقی» به عنوان «بازیگر» حضور داشته است.

معصومه رحمانی

مصاحبه با معصومه رحمانی

با رحمانی در باره حضورش در نمایش سه خواهر و دیگران، تجربه بازی در دو نقش متفاوت و همکاری با حمید امجد گفت و گویی انجام داده ایم.

بعد از موفقیت فیلم ابد و یک روز ،آیا تئاترهمچنان برایتان یک دغدغه جدی کاری محسوب می شود؟

بله، من خاستگاه تئاتری دارم و از ۱۸ سالگی با تئاترعجین و همراه هستم. تمرکز اصلیم روی تئاتر بوده است. تحصیلاتم درحوزه تئاتراست و همیشه حضور در صحنه برایم اولویت اصلی است و جذابیت خاص خودش را دارد. نکته مهم برایم آموختن و به دست آوردن تجربیات متفاوت در صحنه تئاتر است. البته به رخ دادن اتفاقات خوب و پیشرفت در کارم اهمیت قائل هستم. برای من بازیگری مسئله جدی است که در کنارش به آموختن نکات جدید و متفاوت قائل هستم . یک بازیگر باید جهان بینی خاص خودش در کنار نقش شناسی و جامعه شناسی را هم مد نظرش قراربدهد . نقش را علاوه برتکنیکی ایفا کردن باید تجربه زندگی را به آن افزود تا برای مخاطب قابل باور باشد .در تئاتر به واسطه تنوع نقشی زیادی که وجود دارد. خوشبختانه طیف های از شخصیت های متفاوت را بازی کرده ام.

کار کردن با کارگردان صاحب سبکی مثل حمید امجد چه ویژگی هایی داشت؟

در گذشته با محمد رحمانیان سابقه حضور در سالن های بزرگ تئاتری و منجمله سالن برج میلاد را داشته ام. همکاری با حمید امجد باعث شد کلکسیون همکاریم با بزرگان تئاتر (محمد یعقوبی و محمد رحمانیان) تکمیل شود. در زمان دانشجو بودن کارهای حمید امجد را با اشتیاق دنبال می کردم و آرزو می کردم روزی بتوانم برای ایشان بازی کنم و خوشحالم بعد از دوازده سال دوری از تئاترحمید امجد در کارشان بازی کردم. متن سه خواهر و دیگران درخشان بود و یک درام کامل را در آن می دیدیم. اضافه شدن نکات جدید به دو متن درخشان باغ آلبالو و سه خواهر چخوف باعث شده یک کار خلاقانه درنمایش ( به همراه اله مان های ایرانی ) شکل بگیرد و مخاطب را با خودش همراه کند.

بازی در سالن های بزرگ چه تفاوت هایی با بازی در سالن های بلک باکسی دارد؟

بازی های رئالیستی در تئاترهمواره وجود داشته است و کارهای رئالیستی محمد یعقوبی در تئاتر معمولا در سالن های کوچک اجرا می شود و فاصله بین بازیگر و تماشاگر کم است و به همین دلیل بازی های بازیگران عادی و رئالیستی به نظر می رسد. اما بازی در سالن های بزرگ کما و بیش درشت و اگزجره است و نیاز چنین سالن هایی مثل تالار وحدت و سالن اصلی تئاتر شهر است .

ایفای دو نقش مختلف درنمایش سه خواهر و دیگران چه دست آوردهایی برایتان دارد؟

هر شخصیتی اگر در متن نمایش نامه درست پرداخته شده باشد و زوایای آشکار، پنهان و پستی و بلندی داشته باشد ، ایفایش لذت بخش و دشوار است. برای ایفای دو نقش درنمایش بسیارجذاب بود. زیرا هر دو کاراکتر تفاوت های زیادی با یکدیگر داشتند. من درسال های اخیر بیشتر در نمایش های ایرانی مابه ازا داربازی کرده بودم و برایم حائزاهمیت بود نقش هایی شخصیت های خارجی را در یک نمایش کلاسیک بازی کنم. درباره جنس بازیم ، حمید امجد در روز اول از همه بازیگران درخواست کردند که به ادبیات گفتاری هرنقش توجه کنیم و به بازیگران زن نمایش تاکید بیشتری داشت که این سه خواهر درحرف زدنشان دارای یک شاعرانگی خاصی هستند.

یک حس رومانتیک بودن هم درادبیات گفتاریشان دیده می شود؟

بله، ، زن های رومانتیک و عاشق پیشه ای هستند و یک جورهایی با توجه به خاستگاه اجتماعیشان (بروژا و ملاک) فاخر هم حرف می زدند. البته سه خواهر به لحاظ رفتاری و شخصیتی تفاوت های زیادی با یکدیگر داشتند. بنابراین تلاش کردیم به گونه ای بازی کنیم که تماشاچی با این سه خواهر احساس نزدیکی کند و بنابراین پوسته درونی نقش تبیین شد و در تمرینات بتدریج پوسته درونی نقش شکل گرفت .

به نظرمی رسد ماشا با توجه به کتابخوان بودنش تفاوت های زیادی با دوخواهرش دارد؟

موقعی که نمایش نامه را خواندم متوجه این ویژگی های خاصش شدم. در ابتدا حمید امجد نقش های بازیگران را مشخص نکرده بود و فقط مارال آتشی مشخص بود که نقش ایرینا را بازی خواهد کرد . بعد ازچند جلسه متن خوانی قرار شد من دو نقش ماشا و ماری را بازی کنم و بسیار خوشحال شدم. ماشا در عین متفکر بودنش شخصیت پیچیده ای هم دارد و به خوبی هم دراماتیزه شده بود. این زن درون پر تناقضی هم دارد و درعین اهل مطالعه بودن ، شخصیت اهل اعتراض و عمل گرایی هم دارد.

نمی شود چندان رفتارهای ماشا را پیش بینی کرد؟

بله و برایم خیلی هیجان انگیزبود.

سیاهپوش بودنش هم کارکردهایی معنایی دارد؟

درمتن چخوف هم ماشا سیاهپوش است و یک جورهایی آدمی است که مسائل را بیشتر از دیگران می فهمد و این رویش خیلی اثر می گذارد و از ماجراهای سطحی و روزمره تلاش می کند دور بماند .

از حمید امجد نپرسیدید به خاطر بازی خوبتان در فیلم ابد و یک روز شما را انتخاب کرده و یا دلیل دیگری برای این انتخاب داشتند؟

سوالی دراین بابت نداشتم. بهرحال من مدت ها است که با گروه تئاترپرچین محمد رحمانیان سابقه همکاری دارم و بازی های من را در تئاترهای این گروه دیده بودند و حضور در این جنس از نمایش ها برای هر بازیگری یک فرصت مغتنم است و می تواند از کارگردان بزرگ ، صاحب سبک و متفکری نظیر حمید امجد که یک نویسنده ، بازیگر و مترجم درجه یک و زبردست است نکات جدیدی بیاموزد. حضور در یک نمایش سه ساعته که شما را وارد فضای جذاب دنیای چخوف و شکسپیرمی کند ، امکانی است که برای کمتر بازیگری در دوران کاریش رخ می دهد و خوشحالم در این نمایش با بازیگران خوب و ممتازی همکاری کردم.

عکس های معصومه رحمانی

معصومه رحمانی

معصومه رحمانی

معصومه رحمانی

معصومه رحمانی

معصومه رحمانی

نظرات