تعبیر دیدن کشتی در خواب

0

تعبیر دیدن کشتی در خواب

تعبیر خواب کشتی : کشتي پايگاهي است که بر آن قرار مي گيريم تا از آب بگذريم. آب خود آيت رحمت است و مصداق آيه شريفه ( و من الما کل شيئي حي) حيات طبيعت و انسان به وجود آب بستگي دارد اما همين آيه رحمت فاقد ترحم است و چنانچه بسيار باشد و به خروش آيد هر جانداري را مي بلعد و مي ميراند. در اين گير و دار فقط کشتي است که مي تواند انسان را به پاياب برساند و به ساحل رهبري کند. با اين تعريف کشتي نشاني از برخورد ايمني است در رو به روئي با غم ها و شدايدي که گرد ما را مي گيرند.

 

تعبیر خواب کشتی

تعبیر خواب کشتی امام صادق (ع)

دیدن کشتی در خواب بر هفت وجه است:

۱- فرزند،
۲- پدر،
۳- زن،
۴- مرکب،
۵- ایمنی،
۶- عیش،
۷- توانگری.

تعبیر خواب کشتی حضرت دانیال (ع)

دیدن کِشتی در خواب، دلیل غم و اندیشه است، خاصه که از کشتی بیرون نیاید و در دریا فرو ماند.

تعبیر خواب کشتی يوسف نبي عليه السلام

ديدن غرق کشتي از سوي سلطان مخاطره بود

تعبیر خواب کشتی محمد ابن سیرین 

اگر در خواب دید در کشتی بود و به سلامت بیرون آمد، دلیل که از غم ها برهد. اگر دید کشتی او بشکست، دلیل مصیبت است. اگر دید در میان دریا کشتی ها و قماش می رفت، دلیل به سفر رود و مال بسیار حاصل کند. اگر ببیند در کشتی بود و کشتی ایستاده است، دلیل که در سفر مقیم شود.

همچنین بخوانید : تعبیر خواب دریا

تعبیر خواب کشتی ابراهیم کرمانی 

اگر ببیند در کشتی نشست و بادی سخت برآمد و کشتی را براند، دلیل است از غم ها فرج یابد. اگر ببیند کشتی بایستاد و از همه سوی موج به کشتی می آمد، دلیل است به غمی گرفتار شود. اگر ببیند کشتیهای تهی در دریا می رفت، دلیل که پادشاه آن ملک، رسولان را به جای جدید فرستد. اگر ببیند آن کشتی ها غرق شدند، دلیل است رسولان را بازدارند.

تعبیر خواب کشتی جابر مغربی 

اگر ببیند در کشتی نشسته بود و از دریا می ترسید، دلیل است مقرب پادشاه شود و مال جمع کند. اگر ببیند کشتی او به قعر دریا شد، دلیل است از پادشاه قوت تمام حاصل نماید. اگر ببیند کشتی نمی رفت، تاویلش به خلاف این است. اگر ببیند در کشتی نشسته بود، دلیل است به کار پادشاه مشغول شود و مال جمع نماید.

تعبیر خواب کشتی منوچهر مطيعي تهراني 

کشتي پايگاهي است که بر آن قرار مي گيريم تا از آب بگذريم. آب خود آيت رحمت است و مصداق آيه شريفه ( و من الما کل شيئي حي) حيات طبيعت و انسان به وجود آب بستگي دارد اما همين آيه رحمت فاقد ترحم است و چنانچه بسيار باشد و به خروش آيد هر جانداري را مي بلعد و مي ميراند. در اين گير و دار فقط کشتي است که مي تواند انسان را به پاياب برساند و به ساحل رهبري کند. با اين تعريف کشتي نشاني از برخورد ايمني است در رو به روئي با غم ها و شدايدي که گرد ما را مي گيرند.

چنانچه در خواب ببينيد در ساحل ايستاده ايد و مي بينيد يک کشتي در دريا حرکت مي کند چه آن کشتي به جانب شما بيايد و چه نيايد خبري به شما مي رسد. اگر خويشتن را در کشتي مشاهده کنيم در گير حوادث مي شويم و چنانچه در خواب ببينيم کشتي جائي متوقف شد و پياده شويم از غم و رنج و اندوه رهائي مي يابيم. وقتي درون کشتي هستيم از امواج و خروش دريا امنيت داريم ولي درگير حادثه هستيم و چون پياده شويم از غم و رنج هراس دريا رهائي حاصل مي کنيم.

اگر در خواب ببينيد جائي هستيد که يک کشتي به طرف شما مي آيد نشان اين است که امنيت براي شما نيست بل که براي آن هاست که در کشتي هستند. براي بيننده خواب حادثه اي پيش مي آيد و چون کشتي دور شد بيم درگيري با حادثه از بين مي رود. اگر ببينيد در کشتي هستيد و کشتي شما را به جائي مي برد که مي دانيد،خوب است ولي اگر در کشتي باشيد و ندانيد کشتي شما را به کجا مي برد خوب نيست.

اگر بيننده خواب ببيند از ساحل سوار کشتي مي شود و به دريا مي رود کاري را شروع مي کند و مشغله اي براي او پيش مي آيد که نشيب و فراز و تلخ و شيرين فراوان دارد. اگر بيننده خواب ببيند در کشتي است و کشتي در دريا غرق شد يا آسيب ديد خوب نيست چرا که خواب او مي گويد به مصيبتي گرفتار مي آيد ولي اگر به قايق نشست باز امنيت حاصل مي کند. روي هم رفته در کشتي بودن و بي هدف در دريا رفتن خوب نيست ولي اگر بيننده خواب بداند به کجا مي رود و نام آن محل را بداند نيکو خوابي است.

نظرات